PART 3

110 12 0
                                    


Bunyi loceng sekolah menandakan waktu sekolah telah tamat . Pelajar berpusu-pusu untuk keluar dari kelas masing2 .

Dahyun yang sedang mengemas beg terlihat jam di tangan ye dan terkejut kerana die sudah lewat . " omo da lewat gile ni " die pon pecut laju berlari tanpe menghiraukan sesiapa yang sedang dilanggarnye termasok v . " yah!!! haihhh budak ni , tak de mate ke kalau aku dapat budak tu aku pijak je "marah v tetapi langsung x didengari oleh dahyun . " sabar je lah maybe die tengah urgent kot " kate jimin sambil memegang bahu V .

SKIP

DI CAFE

" annyeong unnie "kata dahyun yang tengah tercungap cungap sebab penat berlari sambil dahyun menundukkan kepalenye kepade pekeja di cafe itu . " dahyun-ssi kenape lambat sangat , tau tak tadi ramai org , ni lagi satu mane kawan awak tu , ni kalau boss tau awok dua org lambat unnie yang kene marah tau " membebel krystal slh satu pekerja di cafe itu . " mian unnie dahyun janji tak buat lagi , nanti kalau boss tanya pandai2 lah dahyun cakap ngan die ok , jangan marah2 nanti tak lawa " pujuk dahyun . " hmm ye la , da pegi tuka baju pastu kemas meja 28 ngan 30 tu yep "arah krystal . " nae " jawab dahyun sambil melangkah ke bilik persalinan staf .

SKIP

Waktu malam

" ahhh penatye " dahyun mengeluh sorang2 , tiba tiba hanbin datang " omo! oppa , buat apa kat sini?! "tanya dahyun..tetapi langsung x dijawab oleh hanbin.. hanbin memegang erat tangan dahyun " kajja pegi jalan , oppa bosan la "ajak hanbin , " oppa, chagi penat lah.. boleh tak lain kali je kite pegi ? "tolak dahyun sambil cuba melepas kan pegangan hanbin pada tangan ye dari tadi . " alaaaa oppa bosan tambah rindukan chagi ..please , jom lah ekkk "goda hanbin.. dahyun hanya mengeluh dan akur .

DI TAMAN

" em sedapkan ice cream ni chagi "kata hanbin kepada dahyun . " sedap tu sedap jugak tapi da lewat ni , chagi balik dulu ye bye " tidak sempat dahyun melangkah pergi hanbin menarik tangan dahyun . " tunggu jap.. oppa tak puas nak date ngan chagi lah..oppa rindu sngat dengan chagi nie " , " oppa please paham chagi , chagi betul betul penat sekarang ni " dahyun cube untuk lepaskan pegangan tangannya pada hanbin tapi tak boleh kerana terlalu kuat . " alahhh sekejap je nanti oppa hantar lah chagi balik sampai depan rumah "pujuk hanbin tetapi dahyun tidak menghiraukan pujukan hanbin dan die tetap cube untuk melepaskan tangan ye . Tibe2 satu penumbuk datang entah dari mane hinggap di muke hanbin yang hansem tu💁😂 . " omo oppa!!! " cepat2 dahyun pergi mendapatkan hanbin yang terjatuh tanah . tetapi orang yang menumbuk muke hanbin tadi menarik tangan dahyun pergi dari situ dan menuju ke sebuah lorong . " kesian lak aku tengok ko dengan laki tak gune mcm tu "kata seorang namja yg dahyun baru sahaja kenal beberapa hari yg lalu ..tetapi dahyun masih x sedar siapa namja itu, " ehhh ko ni sape ?! Lepas lah , sakit tau dok ?! " marah dahyun sambil melihat muke yang tarik tangan ye yang terselindung dengan topi . " aku V lah " dahyun mula memberhentikan aktivitinya iaitu melepaskan pegangan dari namjwa yang menumbuk muka namjachingu nya.

SKIP

DI SEKOLAH

Dahyun hanye termenung di tempat duduknye . Tibe2 pintu kelas nye di ketuk oleh seorang guru dan semua pelajar berlari ke tempat duduk masing2 . " saye nak bagi tau start minggu depan awak semua akan start dengan exam dan lagi satu cikgu awak tak hadir ke sekolah kerane ade hal yang tertentu jadi saye harap awak semua jangan bising "semua pelajar hanya diam dan patuh dengan arahan yg telah diberikan . Dahyun hanye melihat guru tersebut sampai lah keluar pintu dan dia sambung termenungnya yg telah diganggu.

FLASHBACK

" nape ko selamatkan aku ? "tanya dahyun , " kenape tak boleh ke ? "tanya v yang berjalan menghampiri dahyun , dahyun semakin kebelakang . Sampailah die tersandar ke dinding , V pon makin dekat pada dahyun dan senyum sinis . Dahyun terperangkap di dalam tangan v . " asal ko takut sgt? , aku tak buat ape2 pon "kata v selamba . Dahyun hanye mampu menoleh muke ye ke tepi kerana malu akan perbuatan v . " aku just nak kawan ngan ko je , boleh ? "pinta v sambil berkate di telinga dahyun . " yah!! "dahyun tolak v sampai jatuh di atas jalan . " kalau nak kawan cakap je lah tak payah lah buat cam tu ko ingat aku ape?! "marrah dahyun yg sedang mengeluarkan sikap tomboynya" wae , ko ingat aku nak kiss ko ke ? Aku boleh je bagi " kata v lalu muncungkan mulutnye . " ahhh sane lah ko " dahyun tolaknye v dan pulang kerumah .dahyun juga tidak layan v yg sedang memanggil namanya.

END FLASHBACK

' series lah yeoja ni aku banyak kali panggil tapi tak dengar ' marah v dalam hati . V pon tersenyum lalu mendekatkan mulut ye ke telinge dahyun " whooooooo " tiupan angin berserta dengan air liur dari v . " yah!!!! " marah dahyun lalu menoleh ke arah v " ko nak ape ?! " tanye dahyun . " haha ko mesti ingat psl semalam kan ? betul x ?"tanya v sambil senyum sinis..saja je dia nak kenekan si dahyun ni " ehhh mane ade " tipu dahyun " ko nak pegi mane ? " tanya v setelah melihat dahyun bangun hendak keluar dri kelas" aku nak pegi kat chingu aku lah , wae ? "jawab dahyun dengan malas " nak aku kiss tak ? "katav dengan selamba " pffft kau nk makan kaki aq x? "tanya dahyun slow agar v xdengar " ape ko cakap?aq x dengar " tanya v sambil menarik tangan dahyun . " tak de pape " lalu2 die melepaskan tangannya dan berlari ke arah chingunye . Dalam mase yang same hanbin yang lalu di hadapan kelas dahyun melihat v yg sedang memegang tangan dahyun die mula merasa marah  . ' comel gak die ni ekkk ' ujar v dalam hati ' tapi die tak boleh lawan comel cinte hati aku'kata v sambil senyum sorang sorang setelah melihat cinta hatinya iaitu syaitan yg bertopengkan bidadari mina, mina yg baru sampai pon memberikan senyuman yg menawan lalu duduk diam di tempatnya.

REHAT

Dahyun hanye menuju ke kantin seorang diri kerana kwnnya yg lain semua sudah berada di kantin , disebabkan dahyun hanye melihat lantai jadi die pon terlagar hanbin . " oppa mian " sambil dahyun mengosok kepale ye " chagi , oppa nak mintak maaf sgt2 pasal malam tadi "hanbin mintak maaf kepada dahyun kerana dia risau dahyun akan jatuh ke tangan v " erm nae oppa " jawab dahyun ringkas " sakit tau tak kene tumbuk free semalam "ujar hanbin menarik perhatian dahyun " mian , sian oppa , tunggu jap " kata dahyun sambil menarik tangan hanbin ke bangku di taman sekolah dan mengeluarkan pembalut luka dari poketnye dan diletakkan kan pada luka di muka hanbin " nahhh , siap pon , tak sakit da kan ? " tanye dahyun " nae , mestilah x sakit dh sebab chagi yg ubatkan ,gomawo chagi-ah "kata hanbin lalu dahyun pon meletakan kepale ye di atas bahu hanbin , mereke pon berpegang tangan . Mina yang perhati pelakuan mereke rase nak muntah " mina tengok ape tu ?" Tanye v . " tak de ape2 , jom lah makan mina lapar ni " sambil mina mengosok perut yang tak lapar tu . V nampak sebenarye ape yang terjadi cume buat tak nampak je dan megengam kedua-dua belah tanganye .

❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄

TBC

ANNYEONG KEPADA SEMUA YANG BACA
LEPAS NIE AUTHOR MUNGKIN LMBAT SIKIT UPDATE
CITE NIE SEBAB BUSY TAMBAH LAGI
DAH NK DEKAT SEKOLAH NIE
TAPI JANGAN RISAU AUTHOR AKAN CUBA UPDATE SECEPAT MUNGKIN
TU PUN KALAU ADE LAGI ORG NAK BACA

~apa-apa pun tunggu next part tau😂

[H] Friends Or Enemy |Taehyung Where stories live. Discover now