PART 7

56 6 3
                                    

Keluar saje dri hospital tersebut v terus menarik lengan dahyun . "Yahh lepaskan lah!!" Dahyun cube untuk melepaskan pegangan v . "Tak selagi kau maafkan aku" mendatar suara v . "Maafkan kau . Hell you . Kite dah tak de hubunga ape2 lagi , mahu pon kawan . Let stop this v . Aku dah penat" akhir ye dahyun berjaye lepaskan lengan yang sedang merah menyala kerana v pegang terlalu ketat . Sudahlah die memakai lengan pendek .

"Jebal dahyun . Aku tahu ni salah aku , aku cemburu kau take care pasal jin aku cemburu rapmoon peluk kau" v luahkan ape yang die pendam . Dahyun terkaku . Semesti ye die suke akan v tetapi ego dan sakit hati die terpakse lupe kan semua tu . "Cemburu? Sape kesah . Dah lah aku nak bla sakit mate tau sakit mate tengok mahkluk dekat depan aku ni" baru saje dahyun angkat kaki untuk pergi v lagi sekali menarik tangan dahyun dan terus memeluk dahyun .

"Yah! Lepaskan aku" dahyun cube menolak badan v tetapi v makin mengeratkan pelukan . "Yah v army ade kat sini . Jebal lepaskan saye" perlahan lahan v lepaskan dahyun . "Tu tanda aku rindu kau" dahyun membatu . V tersenyum senget dan beredar dari situ , ramai yang perhati drama tadi . Ade berbisik , ade yang pandang tidak puas hati . Tetapi dahyun hanye buat tidak tahu dan pergi dari situ . Dalam tak sedar ade yang mengambil gambar v dan dahyun berpelukan tadi .

SKIP

Dahyun sampai di hadapa kafe . Sebelom masuk dahyun berdoa agar die tidak di marahi oleh boss . Dahyun menolak perlahan pintu tersebut dan org pertama die nampak ialah boss . Sudah tercegang dahyun di situ kerana boss menyilang tangan di hadapan kaunter . Memang boss menunggu kehadiran dahyun . "Hehe , annyeonghasayo(?) Boss" dahyun menundukkan kepala lalu die berjalan ke dapur .

"Kim Dahyun awak pergi mane!" Langkah dahyun  terhenti . Die sudah cuak tidak tahu mahu buat ape . "Mianhae boss , tadi ade accident dekat depan tu jadi saye pergi tengok . Bile saye sampai rupe ye kawan saye yang accident" jawap dahyun . Harap sgt boss dapat terima alasan dahyun . "Sebagai denda awak akan balik lambat dan mengemas kafe seorang" dahyun mengeluh . Boss pon pergi dari situ . "Tu lah , sedap sgt ponteng" celah krystal yang nampak dahyun kene marah tadi . "Bising lah unnie ni . Dahyun mane ade ponteng lah" dahyun menghiraukan kystal lalu masuk ke dapur . Die mengeluh dengan ape yang terjadi tadi di antara v dan die .

Ring! Ring! Ring! Ring!

Bunyi chat messages masok . Dahyun mecapai dari poket seluar jeans ye itu .

_wei . Omg omg aku dengar jin accident betol ke_ - momo

_berita ni dah tersebar wei . Kesian aku kat jin tak boleh ambil exam . Dah lah nak dekat_ - chaeyoung

_mcm mane lah keadaan die sekarang ni_ -jeonghyung

_jinjja . So jin ok tak?_ -momo

_aku dengar cerite jin patah kaki . Kesian , lepas ni aku tak boleh lah tengik die org kat stage . Omg my oppa_ - tzuyu

Dahyun kembali menyambung kerje . Die membuat silent telefon untuk tidak terganggu . Hari ini sudahlah die kene pulang lewat , mesti omma ye akan risau . Dahyun menyambung kerje dengan membasuh pinggan , cawan yang terabur di singki . "Appa I miss you" kate dahyun dengan perlahan dan mengeluh . 9 tahun appa ye meninggalkan mereke sekeluarga .

SKIP

Dahyun mengemop lantai , sudah mop die mengelap meja sehingga kilat . Die mengemas di kaunter pula dan sampai habis di dapur . Die melihat jap di tangan sudah pukul 9 malam , jadi die mengambil keputusan untuk pulang ke rumah .

"Ahh , penat ye" dahyun membuat renggangan pada badan . "I'm like TT , just like TT" dahyun menyanyi untuk hilangkan sunyi . Org di sekeliling memandang dahyun pelik kerana dahyun menari dan menyanyi seperti org mabuk . Die peduli ape asalkan die hilangkan semua stress hari ni .

"Annyeonghasayo(?) omma dahyun dah balik ni" dahyun masuk ke rumah . Die terdengar ketawa halus di ruang tamu , dengan perlahan lahan dahyun ke ruang tamu untuk mengintai sape yang datang . Omma dahyun nampak dahyun die sebalik dinding "ehh dahyun meh sini" omma menepuk lantai kosong untuk duduk di sebelah ye .

Susuk tubuh lelaki yang menghadap omma dahyun pandang dari belakang , siape kah die? Nampak pelik . Dahyun pon duduk di sebelah omma , sebelom itu dahyun melihat jam sudah pukul 10.30 selepas itu aku padang hadapan . "Kau!? Kau buat ape kat sini!? balik" halau dahyun setelah die lihat laki yang pelik tadi rupenye hanbin . "Chagi kenape marah sgt ni? Saye kat sini just teman omma awak dan adik2 awak je" nampak sgt muke fake di situ . Eii geram rase nak tumbuk . "Sape suruh kau teman?" Dahyun mengalihkan pandangan . Rase rimas mate melihat namja di depan mate die ni .

"Dahyun , dah lah gaduh ye . Omma suke ape hanbin ni . Baik org ye , omma harap kamu berdua kekal lah ye . Nanti omma dah pergi dah tiade sape2 nak jaga kamu dan adik kamu" pujuk omma dan pegang bahu dahyun . "Omma , jebal jangan cakap mcm tu . Kalau dah dahyun tak suke hanbin nak buat mcm mane . Cinta tak boleh di pakse" dahyun menarik tangan omma ye di bahu dan pegang seerat ye . "Ikot suke hati kamu lah" sayu suara omma dan lalu pergi tinggal hanbin dan dahyun .

"Dahyun jom cakap kat luar" dahyun hanya turuti . Kalau nak di tegah nanti makin keruh keadaan . Hanbin dan dahyun pon berlalu ke taman yang berdekatan . "Dah 10.50 ni cepat sikit kalau ade bende nak cakap" sesaat pon dahyun tidak pandang hanbin . Marah masih membuak dalam hati . Die sudah penat dengan semua ni . "Dahyun , mianhae" hanbin menarik tangan dahyun . Yang pelik dahyun tidak menepis . "Dahyun , jebal maafkan hanbin . Saye sayang awak sorang je dahyun . Percaye lah" dahyun menarik semula tangan die dengan kasar . "Dah habis cakap? Aku nak bla" belom sempat dahyun pergi hanbin menarik dahyun lalu mencium bibir dahyun dengan rakus . Dahyun cube menolak badan hanbin tetapi lelaki lagi kuat dari perempuan . Dahyun memejamkan mate tetapi die tidak membalas ciuman . Ciuman yang rakus tadi bertuka lembut 'damn hanbin good kisses' bisik hati dahyun yang mule hanyut dalam ciuman hanbin , lame kelamaan dahyun pon membalas ciuman hanbin . Tangan dahyun mule melingkari leher hanbin dan hanbin memeluk pinggang dahyun .

SKIP

Geng mina dan geng dahyun practice untuk lagu TT tetapi tidak seperti korang bayangkan , bile musuh kene bekerjasame . "Yah mina buat elok2 sikit boleh tak?" Jeonghyung sudah mule hilang sabar . "Chill lah , exam lambat lagi" jawap mina dengan selambe sambil membelek kuku . "Bla lah kau , baik tak payah practice . Semak je kat sini . Syaiton betol" dahyun memang dah hilang sabar lame lagi dengan mina . "Ehh pempuan tak sedar diri , aku yang semak ke kau semak sekarang ni? Tak sedar diri . Dasar miskin!" Dahyun sudah naik tangan untuk lampar mina .

"Dahyun!" Jerit v yang nampak ape berlaku di practice room . "Oppa , dahyun nak pukul chagi" tergedik gedik mina memeluk lengan v . dahyun senyum sinis . "Ye memang aku nak pukul die? Asal kau nak jadi hero die? Ok fine do it . Aku nak tengok jauh mane hero kau" belom sempat v balas pengetua Lee datang . "Kim Taehyung dan Kim Dahyun ikot saye ke pejabat" lagak pengetua seperti org sekema , tangan masuk ke poket bercakap langgsung tidak pandang mereka .

V dan dahyun pon masok ke pejabat pengetua . "Duduk" arah pengetua . Mereka pon duduk di sofa bersebelahan dengan serentak . "Ape ni?" Pengetua Lee membaling surat khabar atas meja kopi kaca . Di halaman depan terpampang v berpelukan dengan dahyun . "Sape nak bertanggungjawan?" Mendatar suara pengetua . V dan dahyun melihat dengan terkejut . Mereka pandang antara satu same lain . "Kalau awak berdue ade hubungan tolong putuskan hubungan ni . V awak tahu kan awak tu idol mane contract awak tertulis untuk tidak bercinta . And dahyun awak akan naik selepas ni . Takkan nanti sebab ni awak jatuh" bebel pengetua .

"So pengetua percaye lah semua ni" berlagak betol suara v . Pengetua dan dahyun terkejut dengan ape yang v cakapkan . "Ouh patu kau nak tanggungjawab lah ni? Nak jadi hero?" Pengetua mula hilang sabar dengan v . "Lantak je lah semua ni , peduli ape? Hal aku life aku . I'm still young so I can do what I want" jawab v selambe . "Mianhae pengetua lee , mohon jangan salah anggap dengan semua ni , perkara ini berlaku dengan tidak sengaje . Maafkan kami" dahyun menarik lengan v untuk keluar dari situ .

"Lepas lah" v menarik lengan die dengan kasar . Dahyun menjeling kate dan meninggalkan v terkebil kebil di situ . Die pon malas layan v tu , mesti mereke akan bertengkar . Dahyun tidka endah panggilan v dan meneruskan perjalanan ke practice room .

To be continued...

Sorry kpd readers , sesungguhnya pelajar PT3 tersangat busy 😂 acece over pulak =_= apepon terima kasih sebab sudi baca ff nih .. 😆💕❤

[H] Friends Or Enemy |Taehyung Where stories live. Discover now