Selena/ vanlig kapitel

75 4 2
                                    

Nervöst tittar jag på Justin som äter och tittar på tv, jag kan inte hålla mig mer om jag inte berättar nu så kommer jag få skrattanfall och avslöja allting.

Det är nämligen så att jag fick en fråga på ask om jag kunde pranka Justin med säga att jag är gravid och jag tyckte att det var en rolig idé så jag hämtade en fejk graviditetstest. 

"Babe berätta vad som är fel", säger han lågt med ögonen på tv. "Berätta nu"

"Jag ska berätta nu, om du vill", jag stänger av tv och tittar på honom.

"Varför stängde du av tv?", han tittar förvirrat på mig.

"Detta är seriöst", jag skrattar lågt och drar handen genom hans hår.

"Måste du verkligen stänga av tv?", jag nickar.

"Ska du göra slut med mig?", han lutar sig bakåt och ler svagt.

"Nej, jag ska inte göra slut med dig. Jag kan inte ens längre..", Justin lutar sig framåt Igen och äter pommes.

"Vad menar du?", han rycker till och tittar på mig.

"Bara ät och jag kommer berätta för dig senare", jag sätter mig bekvämare på soffan.

Efter en stund så kommer Justin tillbaka från badrummet, han har ätit klart och lämnade sin tallrik i köket sen gick han till badrummet. Nu står han framför mig, jag klappar på soffan bredvid mig så han sätter sig.

"Okej är du redo?", frågar jag.

Justin lägger sig på soffan med huvudet på mina lår och kramar om mina ben.

"Babyy sätt dig normalt", säger jag och försöker få upp honom.

"Varför?", mumlar han.

"Jag vill se ditt ansikte medan jag berättar detta", säger jag.

Justin vänder sig om så han tittar på mig, jag tittar ner på honom och kan inte hindra mig från att skratta.

"Kom igen vad har hänt?", frågar han.

"Asså jag kommer att skratta bara för jag är nervös..", börjar jag och släpper ut ett skratt.

"Varför är du nervös?", jag ser att han börjar bli irriterad.

"Jag är exalterad..", får jag ur mig

"Du är exalterad?", frågar han och jag nickar.

Jag drar handen genom hans hår och leker lite med det medan han själv leker med mitt hår.

"Så varför är du så rädd att berätta för mig och det är något att vara exalterad över?", frågar han.

"För att..okej så..", jag kan inte sluta skratta.

"Sluta skratta!", utbrister han. "Ugh jag vill inte ens veta längre om du ska skratta hela tiden".

"Okej lyssna nu på riktigt, när jag gick idag för att ta blodprov..", direkt blir jag avbruten av Justin

"Ja för du tar blodprov varje år..", säger han.

"Ja men asså nej inte denna gången..", jag börjar skratta igen.

"Varför skrattar du? Vad har du gjort? Vadå tog du blodtest för droger eller vad?", han börjar vifta lite med händerna.

Jag drar upp min armtröja och visar honom plåstret där de tog blod på mig, ja de tog blod på riktigt eftersom de brukar ta blodprov varje år som Justin sa.

"Okej så de tog detta för att jag gjorde graviditetstest..", Justin petar och tittar på plåstret.

"Nej, håll tyst!"

AskTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang