Sorry wilde niet lang wachten op een naam heb de naam Diva gekozen zodat ik nu verder kan schrijven
xxx Sanne
🐴🍀🐴🍀🐴🍀🐴🍀🐴🍀🐴🍀🍀🐴🍀🐴🍀🐴🍀🐴🍀🐴🍀🐴
Pov Nele
* thuis *
De auto met de trailer parkeren we voor mijn huisje om Diva (zo heb ik mijn paard genoemd) in de stal te zetten.
Ik stap uit.
Tante staat al voor de trailer en vraagt " Nele kun je even helpen met het openmaken van de trailer dan kun je haar zo op stal zetten "
Ik knik en we maken samen de trailer open.
Eenmaal open naar een lang gefriemel en gefrutsel stap ik de trailer in en pak ik Diva en het touw en loop ik met hem naar de stal.
Als hij in de stal staat doe ik het touw van haar halster los en hang het op een haak dan maak ik de staldeur dicht en loop ik naar tante toe.
Ik omhels haar en zeg dan
" Bedankt voor alles het huisje en mijn paard "
Mijn tante drukte een kus op mijn voorhoofd en zei
" graag gedaan, ik wil mijn nichtje graag blij zien :) "
We zeggen elkaar gedag en ik loop naar mijn huisje toe.
" Yes , de social club komt erop " zeg ik.
Ik keek het aandachtig.
De social club was afgelopen.
Ik had mijn pyama al aan en loop nu naar de badkamer toe om mijn tanden te poetsen.
Ik ben moe ik ga dus zo slapen want ik heb morgen mijn eerste rijles yes.
* s'ochtends *
Ik ga rechtop zitten en rek me uit *Gaap*
Ik doe de deurtjes open en loop het trapje af.
Ik loop naar de tafel en pak mijn paardrijkleren van gisteren en doe ze aan.
Ik doe mijn haar in een vlotte staart over mijn linkerschouder.
Ik poets mijn tanden.
* ding dong *
De bel ging weer.
Ik loop naar de deur en haal hem van het slot af.
Tante staat voor de deur dus ik maak hem open.
Ik loop voor haar naar de stal.
Ik pak het touw van de haak en loop de stal in.
Ik klik het touw vast aan haar halster.
Ik knoop het touw vast aan de box.
Ik pak de borstels uit de bak en zeg dan " ik weet wel hoe ik moet poetsen want ik heb een verzorgpony gehad maar rijden en opzadelen kan ik niet "
Mijn tante knikt.
Ik pak eerst de roskam en draai rondjes over zijn vacht.
Dan pak ik de harde en de zachte borstels en poets verder zijn mooie vacht.
Nu glanst het helemaal.
Ik pak een kammetje en kam zijn manen.
Ik pak als laatste nog even de hoevekrabber en maak zijn hoeven mooi schoon.
Tante pakt het zadel en de teugel van de haak.
Ze legt het zadel alsvast op Diva's rug en ze helpt me met de singel vast maken aan het zadel.
Dan doen we samen het bit in de teugel voor de rest goed maken.
Ik zie Diva al helemaal stralen.
Zijn frontriem zit vol met glimmende roze diamantjes.
(Frontriem = het deel van de teugel dat net onder zijn oren zit / boven zijn ogen)
Zijn dekje is ook mooi fel roze.
Ik loop met Diva achter mijn tante aan naar de buitenbak.
We hebben eigenlijk bij elk tienerhuisje een buitenbak en een binnenbak voor ons allen als het regent.
Mijn tante helpt me met de beugels op maat te maken zodat ik straks goed kan rijden.
Ik probeer alleen op te stappen en het lukt.
Ik tik Diva met twee benen aan zodat hij gaat lopen.
Ik heb op tv gezien dat dat zo moest.
* na een geweldige les waar ik galop en draf heb geleerd heb ik nu de laatste vijf minuten *
Ik geef Diva een lange teugel want tante zegt dat ik dat de laatste vijf minuten altijd moet doen anders staat Diva hijgend op haar stal.
Ineens zie ik Stijn langs de bak staan met een grote glimlach.
De vijf minuten waren voorbij ik stap af.
Ik pak Diva weer aan de teugels vast en breng hem naar zijn box.
Stijn komt naar mij toelopen en zegt " hey, schoonheid je reed goed vandaag "
Ik bloos en zeg dan verlegen " Dankje "
En dan hang ik de teugel en het zadel op de juiste plek weer terug en loop naar het huisje.
🏇🏇🏇🏇🏇🏇🏇🏇🏇🏇🏇🏇🏇🏇🏇🏇🏇🏇🏇🏇🏇🏇🏇🏇
Hopelijk hebben jullie van het stukje genoten xxx Sanne
JE LEEST
Verliefd op mijn neef
RomanceNele haar ouders zijn gescheiden haar moeder verhuist graag maar haar moeder kan nu niet meer verhuizen haar geld is op wat nu? Ze gaan wonen bij haar tante en ze word verliefd op haar neef hoe loopt dat af