Külün gücü adına !

102 6 0
                                    

Bir savaş düşünmenizi istiyorum.Ağlayan bir bebek sesiyle kat kat çirkinleşen bir savaş.İnsanlar yanıyor,şehir yanıyor,çadırında bir komutanın sigarası yanıyor ve tüm o hüzün,nefret,öfke, intikam hırsı küle karışıyor.Yanık et kokusu zafer belirtisi oluyor kimisi için, kimisi yeni bir savaş için gün sayıyor.

Bizler modern zamanın külleriyiz.Toplum tarafından esir alınıp yakılarak rüzgara binen mağluplar.Kalbimizden başlayan bu ateş sinir hücrelerimize dek yaktı bizi ve hislerimizi kaybettik.Anladık ki ateşin somut yoketme gücü ne denli fazlaysa külün de soyut yaratma gücü o denli fazla.Metaforlara ve aforizmalara kafayı taktık.Okuduk, yazdık , çizdik bu cahil toplumda.

Kendi köşemizde, kendi halimizde sigaramızı yaktık otobüs beklerken.Kulaklığımızda kimsenin haz etmediği şarkılar.Düşündük, sigaradan bir nefes çektik,düşündük sigaradan bir nefes çektik ,düşündük düşündük ve söndürdük sigarayı .Bir izmarite bir kitap sığdırdık okumasını bilene.

Acılarımız vardı sağolsunlar.Her gece şükredin acınıza.Sizi bu hale getiren acınıza.Bacaklarımızı kesti belki bu acılar yürümeye ne gücümüz ne hevesimiz kaldı ama unutmayın ki sizin kilometreler ötesini görebilen gözlerinizi yine o acılar açtı.

Acısına sadık olmayan insanlar benim için yalancılarla eşdeğerdir ve polyannalarla.En basitinden eski sevgiliniz sizi çok seviyordu,aşıktı bilmem ne.Sonra ayrıldınız ve o kadar sahte bir yüze büründü ki etrafa güçlü görünmeyi seçti sizin onu güzel hatırlamanız yerine.Hiç büyüyemedi bundan dolayı.Ona hiç bir şey katmadınız ama o size bir şeyler öğretti.

Biz 'olduk' dostlarım.Dünya ağacının dallarında acılarla olgunlaştık ve düştük.Buna dışlanmak da diyebiliriz, kül olmakta.Her ne derseniz diyin farklarınız ve düşünce yapınız başkalarını karamsarlaştıracak.Onların abisi,babası,dostu,psikoloğu olacaksınız.Sizin küllerinize dokunanları size katacaksınız.Esen kalın.


Düşünce çukuruHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin