Hayatta bir yolcu değil de bilge bir kaldırım taşı olmak

71 2 0
                                    

Size yaptığınız hiçbir iyiliğin karşılıksız olmadığını söylesem bana nasıl bir tepki verirdiniz tahmin edebiliyorum.Lakin bunun çok mantıklı bir açıklaması var.Siz de ilk bölümde yaptığım uyarıyı dikkate alanlardansanız beni anlayacaksınız.

Dinler iyilik yapmayı dikte eder ve kötülükler için ceza buyurur.Fakat nedir bu iyilik ve kötülük denen şey?

Sadakadan söz açmak istiyorum.Bu ilk örneğimiz olsun.Lidyalıların lanetini eli kolu tutan sahtekara uzatıyoruz.'Allah razı olsun' diyor ve işlem tamam.Somut bir kazancı istemli olarak kaybettik ve karşılığında sizin aslında karşılıksız olduğunu zannettiğiniz iyiliğin karşılığı olan vicdan tatmini duygusunu elde ettik.Vicdan tatmini mutluluk çetelemizde güzel bir konumda.Parayla satın alınabilecek bir mutluluk ve siz buna iyilik dersiniz...

Gelelim günah kısmına alkol'un günah olmasının bazı temel nedenleri şunlardır; bilinci bulanıklaştırır, vücuda zarar verir.Peki biz neden alkol alırız? Günlük sorunları hafifletmek daha doğrusu kanayan bir yarayı uyuşturmak için.Her alkol alışımızda tatmin oluruz.Daha fazla güler ve daha fazla ağlarız.Bir an için Dünya daha yavaş döner ve biz mutluyuzdur.Parayla satın aldığınız bir mutluluk sizi yıpratır ve siz buna günah dersiniz...

Öyle ya da böyle herkes mutlu olmanın bir yolunu bulur.Örnekleri çoğaltmayacağım.Günlük hayatınızda bu temele yaptıklarınızı oturtarak insanları sorgulamanızı istiyorum.Şimdi bana bu dediklerine göre baya iyi biri olmalısın diyeceksiniz.Açık konuşursak şeytana pabucunu ters giydiririm.Ben günahları daha cazip buluyorum.Bu söylediklerim sadece kelimelerdir.Tünelin sonunu yine siz belirlersiniz.Dendiği gibi içinizde bir iyi, bir de kötü köpek vardır, hangisini beslerseniz o kazanır.Sözlerimi şu şekilde bitirmek istiyorum.Mutluluğu amaç edinenler hiçbir zaman ona ulaşamamış boynundan tutturalan sopanın ucundaki ete koşan köpeklerden öteye geçememişlerdir.Mutluluk onu her ne şekilde elde ederseniz edin anda saklıdır ve benim gibi hayatla yüzleşmek yerine kafasını uyuşturmayı tercih eden bir dangalaksanız umarım pişman olmazsınız.

Dipnot:Sonraki bölümde bir diğer hayat felsefemizden bahsedeceğim.Tarifimiz 'yeraltından notlar' %35 'fight club' % 30, 'kaybedenler kulübü %20 ,'diğer %15. Ürünlerimizin hiçbirinde domuz yağı ve mamülleri bulunmamaktadır ve felsefe oranı konunun derinliğinden değil insan ekstratının sığlığından kaynaklanmaktadır.Esen kalın


Düşünce çukuruHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin