Pada petang yang indah namun suram bagi beberapa lelaki kerana mereka bersedih atas kehilangan yeojachingunya. Di dalam sebuah rumah agam yang didiami oleh tiga belas orang lelaki.
"Jeonghan kau tutup langsir tu boleh tak aku langsung tak nak tengok cahaya matahari tu buat masa ni" ujar Seungcheol.
"Fikir kau sorang je yang taknak tengok cahaya matahari tu" kata Jeonghan bengang.
"Dah la tutup la langsir tu. Cahaya tu dah tak ada ertinya dalam hidup aku" kata Joshua yang memeluk lututnya.
"Biar aku yang pergi tutup" ujar Wonwoo lalu berlalu pergi menutup langsir itu.
"Kenapa tuhan ambil dia terlalu cepat" keluh Woozi.
"Aku sayangkan dia tapi kenapa..." kata kata Hoshi terhenti seketika dan dia menyambung semula "kenapa cepat sangat dia tinggalkan aku" ujarnya sebak.
"Dialah penyeri hidup aku kenapa mesti dia yang perlu pergi dulu. Kenapa bukan aku" keluh Jun
"Pada siapa lagi aku nak luahkan perasaan" ujar Mingyu yang sibuk menggaul bubur yang dimasaknya.
"Hiks kenapa dia pergi sebelum sempat aku bawa dia jumpa keluarga aku" kata Dk.
"Minghao sayang dia dan cintakan dia kenapa dia yang tinggalkan Minghao" tangis The8.
"Hiks kenapa? Why she leaveu meh first" ujar Seungkwan nak berspeaking.
"Kwan janganlah speaking kalau tak reti. Vernon pun sedih yeojachingu Vernon dah tak ada" ujar Vernon setelah lempang Seungkwan.
"Kau ni kan tak payah nak speaking kalau tak pandai" marah Joshua lalu hempuk kepala Seungkwan guna gitar.
"Ish sakit la kwan tengah sedih kan mana la kwan perasan betul ke tak" bebel Seungkwan.
"Hyung Dino pun sedih juga. Tapi kan hyung Dino rasa macam kita ni seolah olah diperhatikan la" kata Dino yang garu tengkuk dia.
Seungcheol pun berkata "hyung pun rasa macam tu"
Mingyu yang baru sahaja keluar dari dapur terbeliak kerana melihat ada 13 orang perempuan termasuk Yeojachingunya berdiri di belakang sofa yang member seventeen tengah duduk dan Haneul merenung tajam wajah Mingyu "Ha... Haneul? ini tak mungkin Haneul dah tak ada! Korang toleh belakang" ujar Mingyu.
Mereka semua pun menoleh ke arah belakang. Alangkah terkejutnya mereka sehingga menapak ke belakang menghampiri Mingyu.
"I...itu Gwi...gwishin ke" ujar Jeonghan tergagap gagap.
"Yeojachingu kita dah tak ada macam mana mereka boleh ada di sini?" Soal Wonwoo pelik.
"Tak kan la dia marahkan kita dan akan bunuh kita" ujar Hoshi. Dia ni suka sangat berfikiran negatif.
Woozi pun ketuk kepala Hoshi "kau ni jangan nak fikir bukan bukan boleh tak"
"Aku rasa dia ada perkara yang yeojachingu kita nak kita lakukan untuk dia" ujar Jun.
"Tapi apa yang awak nak Reery" soal Dk pada yeojachingunya. Reery hanya menangis tanpa suara.
"Minsung cuba cakap dengan Minghao apa masalah yang buat awak masih Di sini" soal The8 pula. Minsung hanya memandang The8 dengan wajah yang sayu.
"Hara please answer my question. What thing make you stuck here?" Soal Vernon pula. Hara hanya menundukkan kepala tidak sanggup untuk melihat wajah namjachingunya.
"Chanra kenapa ni" soal Dino yang mahu mendekati Yeojachingunya namun tangannya ditarik oleh Seungcheol dan Jeonghan. Chanra menoleh ke belakang tidak mahu menangis di hadapan Dino.
Haneul hanya membuat bahasa isyarat 'I love you' pada Mingyu dan mereka pun meninggalkan mereka yang terpinga pinga.
"KENAPA HYUNG TARIK DINO?!" Sentak Dino.
"Dino dia dah tak ada. Tolonglah hyung tak nak nanti bila Dino pergi dekat dengan dia nanti Dino pula yang tinggalkan hyung. Cukup la Jihye je tinggalkan hyung hyung tak nak kehilangan Dino pula" ujar Seungcheol lalu memeluk erat tubuh Dino.
"Betul tu Dino cukuplah hanya seorang yang hilang dalam hidup kami. Kami tak nak Dino pun tinggalkan kami" ujar Jeonghan.
"Joshua rasa kita kena cari punca kematian mereka dan cari pembunuh mereka untuk membebaskan mereka dari dunia yang kejam ni" ujar Joshua.
"Mungkin ada betulnya juga cakap Hyung tu kita kena cari punca kematian dia dan kita kena menuntut bela kematian dia" sokong Wonwoo.
"Kita tak boleh lengah lengahkan lagi" kata Mingyu.
"Malam ni kita sediakan apa yang patut untuk jalankan misi tu" ujar Dk bersemangat.
"Kita perlukan senjata Arghhhhh" ujar The8 tiba tiba menjerit sebab Minsung pergi peluk leher dia. Minsung pun lepaskan pelukan sebab terkejut dengar jeritan The8.
"Kwan pun rasa macam tu yum" ujar Seungkwan yang disuap Eunmi. Seungkwan menoleh "Arghhhhh" jerit Seungkwan sampai terperanjat Eunmi dibuatnya.
"Hara please don't disturbing me to think" ujar Vernon tegas. Baru sahaja Hara hendak memeluk Vernon dari belakang niatnya terhenti kerana amaran dari Vernon.
"Chanra tau tak Chan rindu sangat dengan Chanra" ujar Dino sambil menangis.
Chanra yang sedang bersembunyi dibawah kain cadar tilam berwarna putih yang belum dilipat bangun dan pergi ke arah Dino lalu memeluknya erat.
"Arghhhhh GWISHIN" jerit Dino terkejut. Mana taknya Chanra tak keluar dari chadar tu dia biar je cadar tu tutup satu badan dia. Chanra pun buka cadar tu lalu tersengih.
"Boleh tak jangan buat macam tu lagi terkejut tau tak" ujar seventeen serentak. Yeojachingunya hanya tersengih sambil garu kepala sampai pusingkan kepala mereka ke belakang.
"ARGHHHHH SERAM LA SETAN" jerit Seventeen. Yeojachingunya terjatuh dengar jeritan Seventeen tu.
"Dah la janganlah ganggu kitorang nak berfikir pergilah merayap mana mana" ujar Seventeen serentak.
Yeojachingunya pun menghilangkan diri. Takut kena marah lagi.
"Haish tau la dah jadi Hantu tapi perlu ke tunjuk sangat diri tu hantu" bebel Seungcheol.
Manakala Jihye dalam hati 'eleh kau ingat aku nak ke jadi hantu' mereka masih berada di situ namun tidak tunjukkan diri pada mereka yang lain.
"Ish kau ni Seungcheol jagalah percakapan kau tu kau nanti dia dengar macam mana tak ke dia kecil hati nanti" ujar Jeonghan sambil melibas rotan pada punggung Seungcheol.
"Dah la gaduh tu baik kita fikirkan cara nak cari punca kematian dia orang" ujar Joshua.
"Wuu padan muka hyung kena libas" ejek Hoshi.
"Kau ni Hoshi nanti unta mengamuk baru kau tau" ujar Wonwoo.
Seungcheol merenung tajam ke arah Hoshi dan Wonwoo. Mana tak geramnya adakah patut dirinya dipanggil Unta.
"habis la kau berdua. Hyung nah gitar sila hempuk budak dua ekor tu biar waras" ujar Woozi lalu memberikan gitarnya pada Seungcheol.
Seungcheol pun ambil gitar itu lalu tersenyum sinis memandang Hoshi dan Wonwoo. Wonwoo dan Hoshi tengok senyuman Seungcheol berlari untuk mengelakkan daripada kena hempuk dengan Seungcheol. Seungcheol sudah dapat agak yang mereka akan lari terus mengejar mereka berdua.
Chinese line hanya menepuk dahi melihat kejadian itu. Beautiful Ghost itu yang melihat ada yang hempuk kepala di dinding tapi tembus, ada yang ternganga, ada yang tersengih sengih dan ada yang menangis kerana namjachingunya dikejar.
TBC
Agaga author tau tak seram pun lawak ada la Kekeke sila la vote or comment. \(ㅍㅅㅍ)/
YOU ARE READING
Beautiful Ghost S1/S2
Mystery / ThrillerSeason 1 Cerita ini mengisah tentang tujuh org lelaki yg bru sahaja pindah ke rumah yg di katakan berhantu tanpa pengetahuan mereka pada suatu malam mereka di hantui oleh beberapa roh ketika sdg tidur apabila mereka terjaga mereka teramat la terkeju...