Size ilginç isimler var demiştim değil mi? Sinbad'dan sonra karşınızda Aladdin. Hatta Aladjinn. Bu arada Alaaddin değil. Adının okunuşu Alacin. Hikayenin başında 11 yaşında. Baya velet yani. Hani size bir büyücü var ama büyük bir aptal demiştim ya. O Aladdin. Hani ana karakter sapık demiştim ya. O da Aladdin. Hani birçok karakterin kızlardan uzun saçı var dedim ya. Onlardan biri de Aladdin. Kısaca her şey Aladdin. Gerçi diğer karakterler de fena değil bu konuda. Herneyse...
Anime Aladdin'den başlıyor. Bu çocuğun geçmişi hakkında ise bilgimiz anime boyunca %10'dan yukarı çıkmıyor. Bildiğimiz tek şey Magi denen bir büyücü olduğu ve en yakın arkadaşlarından birini flütünde tuttuğu. Adı da Ugo. Flütü de medyada görebilirsiniz. Bir de şu başındaki beyaz şey (adını hatırlamıyorum), uçabiliyor. Al sana uçan halı. Elindeki de bir asa. Büyücü ya hani. Ve arkadaş anime boyunca ayağına bir şey giymeyi akıl etmemiş. Sürekli böyle geziyor.
Size bir şey daha göstereceğim. Anime tamamen bu şeyin etrafında dönüyor. Aha bu şey:
Şu sarı kelebeğimsi kuşumsu şeyler. Bu şeylerin adı rukh. Rufu diye okunuyor. Seri boyunca her an her yerde görebilirsiniz. Bunlar animenin ana konusu neredeyse. Bu şeyler ölmüş insanların duyguları, ruhları, büyüleri falan filan. Yani her şeyi. Bu şeyler insanlar doğduğundan beri var ve onlara güç veriyor. Yaşayan insanların kendi rukhlarına magoi(çok yaratıcı biliyorum) denir. Kısaca insanlar ruhlarından güç alıyor. Ama bazı kişiler başka kişilerin kaderini ve seçimlerini değiştiriyor. Sonra bizim rukh kararıyor.
Böyle bir şey oluyor. Bu da insanları kötülüğe, öldürmeye, ölüme, kavgaya, yıkıma, kıskançlığa, açgözlülüğe ve hatta dünya çapında savaşa sürüklüyor. Bunlar tabi olacaktı ama zaman içinde bunların sayısı arttı ve giderek daha da çoğaldı. Ta ki dünyanın dengesini bozana kadar. Ana karakterlerden birine musallat olunca da herkes bu şeyi eski haline çevirme çabasına giriyor. Yani olayların çoğuna bu sebep oluyor.
Son olarak, hani şu rukhları hiçbir insan kontrol edemez dedim ya. Bazı kişiler kontrol edebiliyor. Bunlar Magiler. Tarih boyunca sayıları üçten yukarı çıkmadı. Biri ölürse yeni bir tane doğuyor. Üçü birden ölürse üçü birden doğuyor. Ammmaa velakin... Birgün ortaya dördüncü Magi çıkıyor. Bilin bakalım kim: Aladdin. İşin en ilginç yanı da neden dört tane olduğunu ne mangada ne de animede bilemediğimiz.
Bunlar da diğer Magiler. En alttaki siyah çocuk bizim musallatımız. Arkadaş kötü yani. Ayrıca siyah rukhu kullanıyor. Soldaki maalesef anime boyunca tek kız magi. Kızımız tam 326 yaşında. Onu Kingdom of Magic, Sinbad no Bouken OVA'sında ve TV'sinde görüyoruz. Karşısındaki erkek de aynı şekilde. O da 126 yaşında. Maşallah Allah onlara daha da uzun ömür versin. Aladdin'i zaten anlattım.
Bu arada biri lütfen neden TÜM magilerin saçının imkansız derecede uzun olduğunu açıklayabilir mi?!!!! Seri boyunca aklıma takılan EN BÜYÜK soru bu!!! Neden??!!Bir anlamadım gitti....
Neyse... Sıradaki bölüm lütfen...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Magi (Anime Tanıtım)
HumorBen bir otaku olarak en sevdiğim ama neredeyse hiç kimsenin izlememiş olduğu -ki sırf bu yüzden elaleme zorla izletiyorum- bir anime var. Adı Magi. Hani şu korku filmi olan gibi. Herneyse... Ben de bu animeyi tanıtmak ve olabildiğince izlenmesini sa...