[FLASHBACK]
Ketika sedang berdebat dengan Hye Jung di Lab IPA, Guru Hong teringat dengan keluarganya. Ayah dan ibu Guru Hong meninggal dunia ketika kemalangan itu.
"Manusia itu mementingkan diri sendiri. Kehidupan mereka lebih penting dari pada kematian orang lain "
***
Waktu pulang sekolah, Soon Hee menghampiri Hye Jung dan bertanya apakah dia sudah membeli pakaian seragam sekolah atau belum. Lalu dia mengajak Hye Jung ke rumahnya dan diberilah pakaian seragam bekas nya pada Hye Jung. Gak menghina kok, orang seragamnya masih bagus dan layak dipakai. Nah, masa turun dari bas. Hye Jung melihat ada ibu hamil yang pingsan. Anak ibu hamil itu masih keceil dan kebingungan. Lalu Hye Jung menghampirinya. Guru Hong juga. Kerana kebetulan mereka kan mengikut * serumah pula tu ^^. Melihat keadaan ibu hamil yang lumayan mengkawatirkan, lalu guru Hong menyemak ibu itu. Berasa sangat bimbang dan takut terjadi sesuatu dengan ibu dan bayinya kerana air ketubannya pecah. Guru Hong kemudian menelefon bapanya dan meminta petunjuk. "Cinta tidak kau rasakan dengan hati, tapi kau rasakan dengan otakmu" kata Guru Hong menyuruh Hye Jung dan anak kecil itu memegang erat tangan si ibu hamil untuk memberi kekuatan
"Kasih sayang dan kebencian berasal dari amygdaloid dalam sistem limbik otak. Otak mempunyai emosi ". kata Guru Hong pada Hye JungSetelah ambulan datang, Guru Hong dan pesakit naik ambulan lalu berangkat ke rumah sakit. Hye Jung tiba-tiba masuk ke ambulan sambil menggendong anak ibu yang pengsan itu. Guru Hong sudah melarangnya tapi Hye Jung tetap keukeuh untuk ikut. Ibu dan bayi nya selamat. Itu sebabnya Hye Jung terpana dengan kebaikan dan kepintaran gurunya. Esok harinya, dia pergi menemui Guru Hong ke kamarnya. Niatnya sih pengen minta bantuan dan cadangan gitu. Suapaya jadi anak yang lebih baik lagi. Guru Hong yang sudah paham akan watak masing-masing siswinya, juga tentu tahu bagaimana menghadapi Hye Jung. Itu sebabnya dia menolak dan hanya memberi Hye Jung motivasi. Berusaha bersusah payah kerana berubah demi neneknya, dia akhirnya menelefon Soon Hee dan bertanya, siapa murid paling pintar di kelas mereka. Lalu mareka bertemu bareng Seo Woo. Itulah awal pertemuan dan pertemana mereka. Pas lagi berbual, Seo Woo belum juga mengiyakan akan mengajar Hye Jung atau tidak. Lalu gerombolan Soo Chul datang. Mereka menggoda Hye Jung dan juga Seo Woo. Nah, muncul lagi kan sifat premannya Hye Jung. Berantem deh mereka sekarang.
Tapi untung, rasa sukanya abang Soo Chul pada Hye Jung mampu membuat dia melindungi meski harus berlaku khianat pada gengnya sendiri. ( Aih... cinta memang buta ) Sejak awal bertemu dengan Hye Jung, Soon Hee sudah punya firasat baik. Dan ternyata Hye Jung kini juga sekolah di 'Sekolah Wanita Namyang'. Soon Hee dan Seo Woo adalah teman baik. Mereka kemana-mana cuma berdua, maklum lah orang pandaikan mestilah nak berkawan. Jadi tak suka bergaul ke sana ke mari macam tu. Kerana Soon Hee, Seo Woo dan Hye Jung ialah sahabat. Mereka bertiga jadi kawan baik walaupun baru kenal. Seronok sangat, karaoke, bergambar dan banyak lagi kejadian seru yang mereka lewati bersama. Termasuk dikejar geng nya Soo Chul. Hye Jung dan Soon Hee main ke rumah Seo Woo untuk belajar bersama. Tapi sayang, kerana ibu bapa Seo Woo keras banget sama anaknya, makanya dia dilarang bergaul sama teman yang punya kemampuan dibawahnya. Tapi apa nak dikata, dah tuhan takdirkan dia jadi orang berjaya. Hye Jung mendapat kedudukan 1 di kelas nya dalam ujian mid semester matematik. Kerana prestasi hebatnya itu juga, Hye Jung mendadak jadi terkenal dan membuat neneknya bangga. * Sampek nangis loh neneknya pas tahu Hye Jung dapat peringkat 1. ( Tepuk tangan ... )
Oh yes, selain dapat peringkat 1. Hye Jung juga semakin dekat dengan Guru Hong. Namanya juga serumah kan, pasti tahu tiap harinya. ^^ Makan bareng, pergi ke sekolah bareng. Termasuk belajar bareng. Wuhhh, gimana Seo Woo gak panas tuh. Selama ini Guru Hong kan bersikap dingin sama dia. Pas bertemu Hye Jung, senyumannya hilang.
[Bersambung]- 60% Ambil dari Drama Doctors
- 30% Daripada idea sendiri
- 10% Ubahsuai Dialog#Doctors_Drama #Romance #Gangster
YOU ARE READING
Doctors Drama Korean (Version Malay)
FanfictionGenre : Medical , Drama , Romance Written by : Ha Myung-hee Directed by :Oh Choong-hwan Starring : Kim Rae-won , Park Shin-hye , Yoon Kyun-sang , Lee Sung-kyung Country of origin : South Korea Original language(s) : Korean No. of episodes : 20 Produ...