Hua yu: hehehe..padan muka ko...
Pn. Guang: hmm...kamu bdk baru kan?
Hua yu: ye cikgu..
Pn.Guang: apa nama kamu?
Hua yu: nama saya lim hua yu
Pn. Guang:baik lah..mrd2 yg lain mari kita mulakan klas...
Lepas habis kelas pn. Guang mereka pon pergi rehat...semasa di luar klas..zhang hua tetiba tarik tgn hua yu...
Zhang hua: oit!
Hua yu: pahal kai mai tarik tgn org?!
Zhang hua:aku x puas hati lagi lah...betul ka kau x sengaja...ka kau ni sengaja nk intai aq?almaklumlah aq kan ensem..😎
Hua yu: ish kau ni x kuasa aq dh la muka mcm mangkuk tandas ...x da maknanya..
Zhang hua: mangkuk tandas?kuang ajo punye bdk..
Hua yu: ni aq dtg kolah ni nk belajar la bgg..
Zhang hua: kau kata aq bgg...aq yg pandai lagi hensem ni kau kata bgg..?
Hua yu: dh la mls nk layan kau...
Zhang hua: hehehe..apalah..
Zhang hua menyeluk poketnya untuk mengambil duit...tetapi..
Zhang hua: aik? mna duit aq?alamak aq rasa aq tetinggal kat rumah lah..aiya mcm mna ni..hmm..x palah..kcau kwn2 aq mkn je lah...nk buat mcm mna...😥hadoii..kebuluran lah gue..
Zhang hua: oitt kau mkn apa tu
Min yao: ish kau ni tergejut aq..asal la kau ni ...kcau je org nk mkn..dah shuh2...nnt muntah plak aq...dh la seluar kau tu busuk..
Zhang hua: 😑ermh..yelah2 fine..
Lepas tu dia gi kcau bdk2 pompuan yg tgh dok mkn tu plak...
Zhang hua: hey gadis2 yg comel mkn apa tu?x ajak pon..
xxx: kau ni sape?..sewel ke?
Zhang hua:oitt aq x sewel lah...cuma terlebih bijak..
ggg:jom lah kite pegi...sewel dia ni..
Zhang hua:😑urh..
Semasa zhang hua jln di sekitar kantin dia ternampak hua yu...hua yu hanya bawa bekal minuman kerana dia mahu menyimpan wangnye untuk membeli talifon pintar..tetapi zhang hua tidak tahu tentang hal itu..
Zhang hua: hoii asal kau x mkn?
Hua yu; ada lah sbb aq..yg kau sibuk ni apahal...
Zhang hua; aq tanya je tu pon x boley ke?
Hua yu; klau ikut peraturan aq mmg x boley.
Zhang hua; yelah2
Hua yu; 😒...
!!!Ⓚⓡⓘⓝⓖ!!!
Ⓛⓞⓒⓔⓝⓖ ⓟⓞⓝ ⓑⓤⓝⓨⓘ ⓜⓔⓝⓐⓝⓓⓐⓚⓐⓝ ⓣⓐⓜⓐⓣ ⓦⓐⓚⓣⓤ ⓡⓔⓗⓐⓣ...Hua yu; eh dh lah aq nk naik,
Zhang hua;eh tunggu lah aq pon nk naik jgk...
Semasa dia atas klas zhang hua tertidor..sbb dia terlalu lapar...*Pn.ling masuk ke kelas...*
Pn.ling;*memandang ke arah zhang hua*.. Min yao kenapa zhang hua tidur dlm klas?!
Min yao; hah?ouh..td masa rehat dia x mkn..dia kata dia tertinggal duit kat rumah...
Pn.ling;kejutkan dia cepat!
Min yao;b...ba..ik cikgu..woih hua hua bangun lah cikgu dh msk tu..
Zhang hua; bendanya ko ni...aq ngantuk lah..nnt lah..
Pn.ling mula ilang sabar lalu..
Pn.ling;zhang hua!!!!bangun!!!
Zhang hua tersentak lalu terus berdiri..
Zhang hua;y....ye cik gu...
Pn.ling;kamu ni lalai betul...cikgu nk kamu berdiri kat luar...meh sini fon kamu...nnt kamu leka dgr lagu plak kat luar sana...
Zhang hua;baik cikgu..*menghulurkan talifon*
zhang hua;aiya..x pasal2 kna duduk luar...🙍..
Hua yu ;la dia pon x bawak duit..tapi...padan muka td kcau org sangat..sekarang dh kna denda..hehe..
Keadaan zhang hua semasa di luar klas sgt x bermaya sbb kebuluran..hehe
Zhang hua; adui...laparnya..kejam betullah cikgu ni..dah la tgh lapor..
X lama kemuadian zhang hua sakit perut..kerana...........
Zhang hua ;aiya sakitnya perut aq...aq dh la ada gastrik....emmm..nk gitau cikgu ke tak eh...em..x yah kot..aiya.!.
Beberapa minit kemudian zhang hua jatuh dan x sedarkan diri...
Selelah tamat persekolahan gurunya pon keluar...
Pn.ling ; zhang hua kamu tidor lagi yeh?
Tiada balasan...
Pn.ling ;zhang hua?..*menggoncangkan badan zhang hua...*
Pn.ling segera memanggil kwn zhang hua untuk memapahnya ke bilik rawatan..
Pn.ling ;qilin dan min yao..tlg bawa zhang hua ke bilik rawatan..dia pengsan ni...
Min yao\qilin ; hao lau che..
Dari jauh hua yu memandang ke arah luar..
Hua yu ; huh?dia pengsan ka..?ish3 mesti dia ada gastrik..tgk pon tau...
Semasa di bilik rawatan...zhang hua pon sedar...
Zhang hua; adoi sakitnya perut aq...
Min yao ;sakit..sakit..tu lah lain kali jgn bawak duit...dh la berat..ringan x pe jgk..
Qilin ; betul2
Zhang hua ;ish ko duarang x syg aq ke?sian aq..x takut ke klau aq mati kebuluran?
Qilin; ish kau ni..gay ke apa?x yah lah nk syg2 bagai geli aq..
Min yao; tah..mati la cpt sikit..
Zhang hua ;😑
Min yao ;dh lah ada gastrik x ckp plak tu...saja teringin nk mampos...
Zhang hua ;udah2lah tu aq x nk mampos lagi...😭😭
Min yao ;dh jom ari ni aq antar kau balik...sampai umah nnt kau mkn lah puas2..
Zhang hua ;hehe..yelah...
Zhang hua,qilin dan min yao pun pulang...
YOU ARE READING
shcool love story
Fanfictioncerita tentang dua pelajar yg selalu gaduh...alahhai..klau nk tau baca lah sendiri..mlas nk cerita banyak2