alahan

41 0 4
                                    

Lepas diorang salin baju diorang pon turun....

Di meja mkn...

Zhang hua: hmm..sedapnye.. pandaikan mama aq msk..

Hua yu.:err..yeye..

M.zhang hua : eh kamu ni...ada2 je

Zhang hua : eh betullah...

M.zhang hua : hmmm yelah... ha makan2

Zhang hua : ok..👌

Selepas mkn zhang hua dan hua yu pon naik ke atas bilik

Zhang hua : emm..bosannye..  Eh fon aq..ada dekat cikgu ling...aiya..mcm mna ni...emm x pelah esk kat kolah aq pergi mintak...aq nk pegi umah min yao lah...

Zhang hua menuju ke bilik tetamu yg hua yu duduk...

Zhang hua : hua yu!

Hua yu : weishenma?!

Zhang hua : ish janganlah marah...ni aq nk pegi rumah min yao kejap..klau mama aq tanya cakap aq pegi umah dia tau..

Hua yu : hao hao!dh jgn kcau aq...aq nk tidor ni

Zhang hua : yelah2 tido lah..

Setelah zhang hua sampai di umah min yao...

Zhang hua : wei! Min yao..are you home?!

Min yao : yes im home...x yah nak speaking sgt lah...kau ni klau nk dtg gitau lah dulu...x sempat aq nk mandi..

Zhang hua : camna aq nk gitau ...fon aq ada kat cikgu ling...aq x mandi dah pon..salin baju je trus..

Min yao : yelah2 jom masuk...

Zhang hua : yelah...errrrr..*memegang perut...*

Min yao : ah? Weishenma? Gastrik lagi ka?

Zhang hua : aq pon x tahu...urh.. *pengsan*

Min yao : uish..asal ni?hua hua bangunlah..aiya budak ni dah la berat..😭..urh terpaksa..*menggendong zhang hua ke belakang*

Min yao pon membawa zhang hua masuk ke dalam rumahnya...

Min yao : asallah dgn budak ni? Gastrik lagi ke?

X lama kemudian hua hua pon bangun..

Zhang hua : urh...what hapend to me...

Min yao : ish x yah nk speaking sangatlah..ni apasal plak ni?

Zhang hua : urh...waktu rehat td aq makan sup sotong kan?

Hua yu : haah yelah..pahal?

Zhang hua : aq alah makanan laut..and kacang...

Min yao : ha tulah lain kali tgk dulu apa yg kau mkn...selamat x mampos..bahaya tau x! *membebel* bla bla bla...

Zhang hua : yelah2

Min yao : ni kau bawak ubat alahan kau x?

Zhang hua : x penah bawak pon...

Min yao : ish kau ni...lain kali bawak lah..ke kau ni mmg dh jemu hidup?klau hd kecemasan mcm ni nk buat mcm mna?!alahan ni bukan main2 tau x!

Zhang hua : tahu dh penah masuk hospital dh....kau ni kan membebel kalah puan ling...

Min yao : aq bebel ni sbb aq sayang kau! Kau tu kawan aq! Aq nk kau sihat! Aq x nk kau sakit!

Zhang hua : syg jgk kau kat aq eh..ingatka kau benci kat aq sbb aq kan slalu cari pasal dgn kau..

Min yao : aq serius ni tahu x?! x payah nk melawak sgt!

Zhang hua : aq pon serius jgk lah...x sangka kau sayang kat aq..padahal kau slalu marah aq..

Min yao : ouh ye eh?  Mmg lah aq mrh sbb aq syg lah..

Zhang hua : 😚..

Min yao : dh lah aq nk tido ngantuk plak..kau nk aq antar kau balik ke..atau nk tido sekali ngan aq..

Zhang hua : tido ngan kau ah..x larat lah nk bangun...tp pukul enam nnt baru kau antar aq balik...ok?

Min yao : yelah..

Skip...

bila tiba pukul enam...min yao pon menukar pakaian nye...

Min yao : weh hua hua..aq nk tanya ni...beg yg kau letak kat belakang kelas td tu beg sapa?

Zhang hua : ouh beg bdk baru tu... hua yu...

Min yao : ish kau ni nakal betullah...

Zhang hua : hehehe saja nk kenakan dia..disebabkan dia lah aq keluar toilet x pakai seluar..dn sbb dia lah seluar aq busuk masa tu..tp bukan tu sbb dia...

Min yao : habis apa sbb dia?

Zhang hua : sbb dia comel...garang sikit...aq suka..tp kadang2 penakut..

Min yao : wao kau ckp mcm dh lama kenal dia...padahal baru dua hari...

Zhang hua : haha..kau tahu x dia duduk rumah aq sbb kunci rumah dia duduk dlm beg dia...mama and papa.dia balik mlm...aq bagilah dia duduk rumah aq dulu...ikutkan dia x nk...aq usik dia baru dia nak..

Min yao : teruklah kau ni...ni sakit x lagi?

Zhang hua : sakit ah...ni kau nk antar aq mcm mna...kau kata aq berat...

Min yao : tu lah ....nk buat mcm mna kau kwn aq...

Zhang hua : wah...bagus2..

Min yao : dh lah jom...

Zhang hua : jom...

Bila sampai rumah zhang hua.....hua yu yg mahu keluar jlan2 kerana bosan di rumah pon ternampak zhang hua...

Hua yu : asal ni?

Min yao : dia ni mkn suo sotong time rehat td..dia alah seafood...

Zhang hua : haah...ni kau nk pegi mna ni..

Hua yu : jlan2 bosan duduk kat umah...

Zhang hua : ish kau ni..dh nk senja ni..x takut org culim kau pastu...

Hua yu : aaa!! Ok2 aq x keluar...

Min yao : dh lah aq nk balik dh ni..hua yu kau tolong papah budak ni masuk bilik dia

Hua yu : alah...yelah..

Hua yu pon memapah zhang hua ke biliknya..

Hua yu : ish kau ni mcm2 penyakit lah...gastrik lah alah lah lepas ni apa plak?!

Zhang hua : lepas ni aq mati trus kot...

Hua yu : ish kau ni..x payah lah cakap pasal mati...x elok...

Zhang hua : kenapa ? Awak risau ke?

Hua yu : nk buat apa risau kat awak...saya bukannya ada apa2 hubungan dgn awak pon...

Zhang hua : haha..k lah saya nk tido... Awak pegilah masuk bilik tu...nnt klau mama papa awak dh balik...awak pon balik lah...

Hua yu : 😐....ok..

           

                        Bersambung✌









You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 19, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

shcool love storyWhere stories live. Discover now