Jihyo Pov
Harini aku merancang untuk keluar dari rumah, nak jumpa sahabat ku buat kali yang terakhir sebelum aku berpindah. Aku harap ahli sihir and the gang tak ada kat rumah. Barulah senang aku nak keluar. Setelah aku bersiap mengenakn jean koyak, t-shirt putih dan kardigan, ouh tak lupa dengan snapback, aku mengorak langkah perlahan-lahan. Tiba-tiba..
??? : (datang dari arah belakang Jihyo) Eh, Jihyo nak pergi mana ?
Jihyo : Eo ? Oh aku nak pergi jumpa kawan jap kat kafe. Kenapa senyap je rumah ?
Dongjun : Diaorang semua keluar. Tak tahu pergi mana.
Jihyo : Nanti kalau diaorang tanye pasal aku, cakap aku gi study kat rumah kawan.
Dongjun : Hurm.. arasso !Aku pon berlalu dan menunggang superbike yang dihadiahkan oleh appa aku tahun lepas. Aku menuju ke kafe seperti yang telah dijanjikan.
Setibanya di kafe, aku terus melabuhkan punggung di mana Ailee dan Yonghwa berada.
Jihyo : Hye guys.. ! Mian, aku lambat.. aku just nak pastikan minah sihir tu tak ada kat rumah je.. Heheheh..
Ailee : Nae.. aku tahu.. (makan kek yang telah dipesan)
Yonghwa : Jihyo ! Kalau kau tak ikut appa kau pindah, tak boleh ?
Jihyo : Michyeosso ?!! Silap-silap, aku kena humban dalam gaung !! Aku terpaksa.. (menundukkan sedikit kepalanya)
Yonghwa : Nanti kau jangan lupa kami berdua tau..
Ailee : Hah betul tu.. yela manala tahu kat sana kau dapat chingu yang lebih baik dari kami berdua..
Jihyo : Yah !! Aku tak akan lupakan korang berdua laa.. Meh sini sikit (memeluk chingunya)
Ailee & Yonghwa : (membalas pelukan Jihyo)End Jihyo
- - -
Mr. Cheon : Semua dah siap kemas barang ? Kita dah nak bertolak ni.
Keluarga Cheon : Dah...
Jihyo : Appa ! Jihyo gerak naik motor. Nanti Jihyo ikut kereta appa dari belakang.
Mr. Cheon : Yela. (mengusap kepala Jihyo) Tunggang motor tu elok-elok. (berlalu masuk ke dalam kereta)
Dongjun : (masuk ke dalam kereta)
Suzy & Mrs. Cheon : (menjeling Jihyo dan masuk ke dalam kereta)
Woobin : (letak tangan atas bahu Jihyo) Kau tak nak suruh aku teman kau naik motor tu ? (senyum sinis)
Jihyo : Mian, nanti motor aku kotor sebab kau pengotor. (melangkah ke arah motornya)
Woobin : Huh ! Kau tengok la nanti apa aku buat kat kau ! Tulaa sombong sangat !! heh !- - -
Jihyo sedang duduk berhadapan Mr. Cheon sambil bermain dengan telefon bimbitnya. Jihyo ingin bertanyakan sesuatu, tapi dia risau kalau ayahnya meninggikan suara. Setelah penat berperang dengan kegelisahannya, dia beranikan diri untuk bertanya.
Jihyo : Appa ! Halmeoni tahu tak yang kita dah berpindah sini ? Lagi pun, rumah baru kita ni tak jauh sangat pun dengan rumah halmeoni. (memandang appanya dengan takut-takut)
Mr. Cheon : Nanti appa bagitahu la. (masih membaca surat khabar)
Jihyo : Kalau kita pergi melawat halmeoni boleh ? Dah lama kita tak ke sana. (membodek appanya)
Mr. Cheon : Appa sibuk. Nanti-nantilaa kita pergi melawat..
Jihyo : Nae. (bangun dan bergerak menuju kebilik dengan keluhan)Di bilik Jihyo
Jihyo membaringkan badannya di atas katil sambil memandang ke arah siling biliknya. Lamunannya terganggu kerana terdengar bunyi ketukan biliknya. Jihyo bangun lalu membuka pimtu biliknya untuk melihat gerangan yang mengetuk pintu.
Jihyo : Ohh Dongjun.Waeyo ?
Dongjun : (terus berlari dan baring atas katil kepunyaan Jihyo) Waaa... bestnyaa !!!
Jihyo : Yah !!! Cheon Dong Jun !! Bangung lahh. Nanti busuk la tilam katil aku dengan bau peluh kau (berusaha untuk menarik Dongjun)
Dongjun : (mengeraskan badannya) Alaa kejap je. Nanti Dongjun keluarlah.(menunjukkan peace)
Jihyo : Haishhhh.. (duduk di sebelah di mana Dongjun sedang baring)
Dongjun: Jihyo-ah, apa kata kalau kita pergi rumah halmeoni? Nak tak ?
Jihyo : Tadi aku ada tanya appa, dia kata dia sibuk.
Dongjun : Kita pergi berdua je laa.. (bangun dan menghadap Jihyo sambil membuat puppy eyes)
Jihyo : Kau fikir aku termakan dengan pupy eyes kau ? (ketuk kepala Dongjun)
Dongjun :Yah ! Suka hati kau je nak ketuk kepala aku ni ! Hishhh... (menggosok kepala) Jomlah Jihyo !!!!!!!!!!! (merengek seperti bayi)
Jihyo : Yela yela. Nanti aku bagitahu kau bila aku tak sibuk.
Dongjun : Gomawo Jihyo-ah (peluk Jihyo)
YOU ARE READING
My Sassy Girl !
Fanfiction"Aku tak pernah kenal apa itu cinta. Tapi, aku berdebar bila dengan kau. Adakah itu cinta ?" "Patut ke aku terima dia ?! Aku ni pun bukanlah wanita idaman para jejaka !" ***SLOW UPDATE***