Aq berjalan masuk ke kelas.Haih dah kenapa hari nie kena masuk awl pulak?Tau tak aq nie ngantuk!
Aq masuk ke dalam kelas yg riuh rendah mcm reban ayam.Haih cikgu pun xda lagi.Xdie sibuk sgt nx suruh dtg awal.
Aq duduk d tempatku iaitu bersebelahan dgn sahabat ku,Park Jimin.
"Awal kau dtg hari nie Jungmi?Demam ke?X pernah² Choi Jungmi dtg awal."Sindir Jimin sambil menilik mukakunya yg sembab.Gila ke x sembab.X cukup tido woi.
"Kalo bukan d sebabkan cikgu spam message mak aq suruh dtg awal,mmg x lah aq nx dtg awal mcm nie."Rungut aq.
"Bangun!Gud Morning Mr Koo."Laung ketua kelas kami,si budak nerd Wen JunHui.
"Gud Morning class.You can sit."Mr Koo memberi izin untuk kami duduk semula.
"Wah kamu dah sampai ya Jungmi?Ingtkan masih ad dekat atas katil."Sindir Mr Koo.Eee aq sepak jugak kang org tua nie.Dah lah suruh aq dtg awal,menyindir plak tu.Rasa nx sepak ja!
"Saya dtg pun sebab saya nx tido dalam kelas.Kalo dekat rumah kena bebel dgn omma saya."Jawab aq.
"Whatever lah Jungmi."Mr Koo menghela perlahan.
"Okay class,today you will get a new student from Amerika!"Kata Mr Koo bersemangat.
"Harap² yeoja."Kata Jimin dgn teruja.Aq hanya membuat biasa.Tu pun nx teruja?
"You can introduce your self."Kata Mr Koo kepada pelajar baru itu yg berada d luar kelas.
"Nae gomawo Mr Koo."Kata pelajar baru itu lalu masuk ke dalam kelas.
"Annyeonghaseyo,naneun Hong Jisoo imnida.You can call me Joshua."Pelajar baru itu memperkenalkan diri.
Wait?!What?!Hong Jisoo?!
Aq yg sedang letak kepala d meja terus memandang ke arah pelajar baru itu.Ya,Hong Jisoo.
Seorang namja x guna yg aq ingt dy dah mati dgn 'Sana' dy tu.
Aq terus menepuk meja kuat sehinggakan satu kelas memandang aq.Termasuk Mr Koo dan budak sial tu,Joshua.
"Kamu nie dah kenapa Choi Jungmi?"Tanya Mr Koo.Aq mengabaikan pertanyaannya.
Beg aq rentap kasar.Pantas kaki aq berjalan keluar meninggalkan mereka yg terpinga².
Aq menghenyakkan punggung aq d taman.Huh bukan selalu ponteng sekolah kan?
Wain yg aq beli xdie aq teguk dgn geram.Kenapa budak sial tu boleh pindah sini?!
"Jungmi?Awq okayh x nie?Kenapa nmpk mcm marah je."Tanya Baekhyun,a.k.a habang idola aq.
"Aniyo."Jawab aq ringkas.Baekhyun duduk d sebelah aq.
"Cuba cerita dekat saya.Mana tau,saya boleh tolong kan?"Baekhyun cuba memujuk.Aq menghela nafas lalu menggengam botol wain itu.
"Awq kenalkan Joshua?"
Tanya aq kepada Baekhyun."Joshua?Budak amerika kan?yg bekas namjachin Jungmi tu?"Tanya Baekhyun.Aq menggangguk.
"Nae.Kenapa dgn dy?"Tanya Baekhyun lagi.Sekali lagi,aq mengeluh.
"Dy pindah sini.Dy pindah sini balik!"Aq menjawab pertanyaan Baekhyun.Tanpa aq sedar,airmata memenuhi muka aq.
"Eo?Jungmi janganlah nangis.Nanti org ingat saya yg buat."Baekhyun memujuk.Aq mengelap airmata ku.
"Mianhei."Ucap aq lalu meneguk lagi wain yg sudah tinggal separuh itu.