-05

16 5 4
                                    

Surat+myg
05
;@jijudoxeu-
YOONGI

Aku rasa sakit .
Sakit sangat sangat .

Pagi-pagi lagi sakit ni dah datang .
Aku tk dapat tahan .

Hari ini aku ambil cuti ...
Takkan la aku nak hadir ke sekolah dengan keadaan macam ni .

Author POV

Min yoongi turun ke bawah .
Dari malam tadi ayah nya tidak pulang ke rumah.  Rasa risau mula menyelubungi dirinya .

"Ya tuhan . aku harap appa dalam keadaan baik-baik je sekarang" kata yoongi dalam hati .

Min yoongi pergi ke pintu rumahnya .
Tiba-tiba dia terpandang satu susuk tubuh di tepi pintu rumah nya .

Seorang .. Gadis berpakaian uniform sekolah?

Dia pergi ke arah gadis tersebut dan menyangkung(?) .

Dia menyelak rmbut gadis tersebut .

"Park hanbyul?!" Jerit min yoongi . Terkejut dengan hadiran gadis tersebut .

Park hanbyul membuka mata nya sedikit demi sedikit.

Park Hanbyul lantas bangun dari duduk nya apabila ternampak min yoongi dihadapan nya .

"Kau buat apa depan rumah aku ni? Tak pergi sekolah ke?" Soal yoongi

"S-saya tunggu awak. Saya nak jalan dengan awak . P-penat saya tunggu sampai tertidur.."
Jelas hanbyul sambil menunduk .

" oh . Kau dah lambat tau nak pergi sekolah ni . Sekarang dah pukul 8.30 pagi . So macam mana ? Aku cuti hari ni . Tak sihat " soalnya yoongi lagi . Sambil memandang ke arah jam tangannya.

"Hmm . Ponteng je laa . haaaaa.  Apa kata kita pergi makan dekat mall Seoul sekarang ." Cadang hanbyul .

" Eh kau.  Senang-senang je nak ponteng . em . Tak pe laa kau pergi je la makan . A-aku bukan a-apa.  Aku ta-tak ada duit je . " kata yoongi .

"Alaa . tak apa . saya belanja awak hari ni . Saya ada card credit . omma bagi semalam.  Tadaaaaaaaaa ." Jelas hanbyul dengan ceria sambil menunjukkan card credit nya pada yoongi.

"B-betul ke .. Okey . Tapi tukarla baju kau.  Kau ada bawa baju tak?" Soal yoongi ..

"Alaa . tak ada laa ." hanbyul menjawab sambil mencebik.

"Kau pinjam la baju aku . Mari masuk " pelawa yoongi .

"O-okey. "

Yoongi

Aku memerhati hanbyul yang sudah jauh dari aku .

Aku melihat dia teruja .

Entah la sebab apa .

Nak kata tak pernah pergi mall . Hari-hari aku rasa dia pergi mall .

Lain la macam aku . Kalau ada duit sikit baru pergi.  Tu pun jualan murah je .

Hanbyul datang ke arah aku. 
Dia menarik aku masuk ke dalam kedai pakaian ..

Bila aku tengok semua harga pakaian disitu.  Aku terkejut .

Ni jual baju ke jual emas sia .

Aku hanya mengekori si budak hanbyul ni .

Macam-macam pakaian dia suruh aku try . Nak buat apa .
Bukannya aku ada duit pun .

"Weh . hanbyul . kau nak buat apa dengan baju-baju ni.  Aku tak ada duit la . Harga T-shirt biasa dekat sini p
pun dah macam harga sebiji iPhone 4 kau tahu ?Nokia tekan-tekan pun lagi murah dari T-shirt dekat sini" .
Aku membebel pada hanbyul .

"Ish.  Awak ni membebel je la . Ni saya belanja laa.  Ish . sumbat mulut tu dengan tangan patung ni kang baru tahu " rungut hanbyul sambil menghala kan tangan patung tu pada aku .

Cis . Dahla rosakkan tangan patung tu . Nyaris nak kena halau tadi .
Tapi hanbyul kata dia boleh bayar ganti rugi dekat owner kedai ni .

Meleleh air liur owner kedai ni bila hanbyul tayang card credit dia .

Author POV

Hanbyul dan yoongi berjalan bersama-sama ..

Tiba-tiba hanbyul memberhentikan langkah nya . Dia seakan-akan terkaku ...

"Kau kenapa ni tiba-tiba stop?" Soal yoongi . Dia mula risau melihat keadaan hanbyul . mata nya merah . badan nya terketar-ketar .
."

"Tu .. Tu kan ..."

Bersambung .

Love from;
@jijudoxeu- aka Bini zayn

______________________________
Best tk ? Kalau best.  Vote okey ? .
Please:
Comment ✅
Vote✅

Hermosavage"s▶ LetterWhere stories live. Discover now