Tesadüf mü?

95 22 4
                                    

Her şey,aslında,çok ani ve beklenmedik bir anda gerçekleşti.Büyük bir salon derin sükut içindeydi.Onların nasıl ümitle şairin gözlerine baktığını görseydiniz,verilecek bu cevabın mahiyeti muhtemelen sizi de heyecanlandırardı.Dikkati sizde olan kitlenin verdiği ağırlığa,içindeki heyecana rağmen şair diyanetini koruyup,soru soran kızcağıza bakarak öyle bir söz dedi ki,sükut bir anda kaosa dönüştü...
Yıl 1835,28 nisan."Barış için savaş" adlı eserinden sonra ünlü olan Gabrielin hayatı işte bu günden sonra değişmişti.O,Fransanın Normandiya eyaletinde bir keşiş ailesinde doğmuştu.Annesini doğum zamanı kaybeden Gabriel,babasını da hayatdayken kaybetmişti.Babası keşiş olduğu için Gabrielin onun oğlu olduğunu hiç kimse bilmemeliydi.Bu haber Normandiyada duyulsaydı,büyük olasılıkla onu idam ederdiler.Buna sebep keşişlerin hiç bir zaman evlilik yapmaya izinlerinin olmamasıydı.Bunun için de Gabriel doğulduğu andan itibaren terk edilmişti.
Diandra kendi tanrısına sadık bir kuldu.Eşi ona bir evlat veremediği için kadına "Kısır inek!" - diye hakaret ederek terk etmişti.O günden sonra Diandra kendisine gelemiyor,hep ağlıyordu.Her gün tanrının ona bir evlat vermesi için dualar ederdi.Sık-sık kiliseye gider,günahlarının bağışlanması için ibadetler ederdi.Bu gün de evinde adeti üzere dualarını edip,yatağına uzandı.Biraz düşündükten sonra daha yeni uykuya dalıyordu ki,sokaktan gelen sesler onu korkuttu."Tanrım,bu bir çoçuk sesi",-diye büyük telaşla pencereye doğru koştu.Karanlık olduğundan hiç bir şey görünmüyordu.Ancak çoçuğun ağlaması hala duyuluyordu.Yalnız yaşayan Diandranın bu saatte sokağa çıkması tehlikeliydi.Ama gitmemek elde değildi.Çoçukları bu kadar çok seven birinin yüreği buna dayanamazdı.Hemen kendi lambasını alan kadın kapıyı açıp sokağa çıktı.Sokakta,gerçekten de,çoçuk sesi duyuluyordu.Ses gelen tarafa korkak adımlarla yaklaşan Diandra gördüğü manzaradan sanki delirmişti.Bu,henüz adı koyulmayan küçük Gabrieldi.

Şairin CevabıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin