- Hunyadi Viktóri, a magyar hercegnő és Stuart Mária, skót királynő!- kiálotta az ajtó mellett álló férfi, mikor a két lány belépett.
Ferenc és Katalin a terem közepén álltak, mindeketten érdelkődve nézték őket.
- Ő Madaci Katalani és Ferenc. -suttogta Mária a másik lánynak.
- Ő az akit nem kéne felbosszantanom. - mosolyodott el Viktória.
- Valahogy úgy. - bolintott a lány.
Ahogy leértek a lépcsőn Mária Ferenc mellé állt.
- Szép reggelt, Viktória vagyok, felség. - bokolt a lány.
- Madaci Katalin, ő itt a fiam Ferenc, Máriát pedig nem kell bemutatnom. Örvendek a találkozásnak. - mosolygott a lányra Katalin.
- Köszönöm, hogy országukban tartozkodhatok. A francia borok a gyengéim, csak apám meg ne tudja, mert lezárassa még a végén az otthoni pincét. - mondta a lány, mire az egybegyültek felnevettek.
- Ez az őszinte magyar humor, rég hallottunk már ilyet. - nevetett Ferenc.
- A kuzinom ha jól tudom nem rég távozott a vendégszeretetükből. - társalgott tovább Viktória.
- Greer kérője a napokban távozott. - bolintott Mária.
- Az egyik legjobb stratégáját sajnos vissza kellett hivnia apám. De ha jol tudom az eljegyzés nem bomlott fel.
- Tényleg nem. - igazolta a másik lány.
- Ha nem sértem meg önöket visszavonulnék, több órás utam volt, elfáradtam. - hajolt meg Viktória.
- Menj csak nyugodtan kedvesem. - mondta Katalin.
- El ne felejtsem, ezt felségednek hoztam. - intette magához a lány egy otthonról hozott szolgáját. Egy tulipánokkal szépen kifaragott dobozt nyitott ki és adott át a királynénak. Két gyöngy fülbevaló feküdt benne. - Remélem elnyeri a tetszését, az új világból hozták.
- Köszönöm. - vette ki az egyik égszert, hogy közelebről is megnézhesse Katalin.
- Ezt meg a trónörökösen hoztam. - emelt ki egy hosszú ezüst dobozból egy gondosan készített kardot. - Apám legjobb kovácsai dolgoztak rajta hetekig, remélem sok országot hódít meg vele, csak ami a szerény földünket oltalmazza meg. - adta át a kardot Ferencnek.
- Köszönöm, igazán szép ajándék. - forgatta meg ovatosan a kardot.
- Mária királynőnek...
- Csak Mária. - vágott mosolyogva a szavába a lány.
- Mária neked ha nem bántalak meg ezt hoztam a hazámból. - egy gyöngyel, gyémántokkal és más ékkövekkel díszített bölcsőt hozott be két szolga.
- De gyönögyrű. Nagyon köszönöm. - simította végig a kis ágyat a lány.
- Mégegyszer örvendek a találkozásnak. Most már tényleg visszavonulnék. - fejet hajtott majd pár udvarhölgyel a háta mögött elhagyta a termet Viktória.
- Tudja, hogyan kell belépni az már biztos. - nézett a lány után Katalin.
- Szerintem csak rendes akart lenni, nincs miért lekenyerezzen minket. - rázta meg tiltakozoan a fejét Mária.
- Én szerintem is. - bolintott Ferenc. - És ez a kard egy mestermű, nem keves idő lehet egy ilyet elkészíteni.
- Jaj, el is felejtettem megköszönni a korábbi ajándékait. Utána megyek. - kapott észhez Mária, de igazából csak egy indok kellett, hogy kettesben tudjon maradni a magyar hercegnővel, hogy átadhassa a leveleket.
YOU ARE READING
Crown (Reign F. F.)
FantasyStuart Mária férjhez megy a francia trónörököshöz, Ferenc herceghez. A sértődött báty, Sebastian a történtek után felszáll egy Spanyolországba tartó hajóra. A napok telnek, s egyre több titok derül ki, melyeknek létezniük sem szabadna. Egy átírt...