Jimin's P.O.V"Jimin , kamu koma 2 tahun sebab kemalangan"
Aku kaku seketika.
"T-tapi baru semalam.. Taehyung and Jungkook kahwin l-lepastu Y-yoongi hyung accident" Kataku.
"Kamu dah kenapa Jimin? sekejap hyung panggil doktor" Kata Jin hyung.
Aku bingung.
Diorang menipu ke pasal ni.
Beberapa minit kemudian doktor pun masuk.
"Doktor , Jimin cakap benda yang pelik. Dia kata semalam ada benda berlaku padahal dia baru sedar dari koma harini" Kata Jin.
"Jimin , saya tahu ini agak susah untuk kamu terima. Tapi , 2 tahun lepas. Sewaktu appa kamu nak hantar kamu ke pertandingan menari. Kamu dan dia kemalangan. Appa kamu meninggal dan kamu koma selama 2 tahun." Kata doktor.
Aku tergamam lagi.
Air mataku mengalir.
"Jadi.. itu semua mimpi je lah.."
Air mataku mengalir dengan deras.
Walaupun ia mimpi kenapa rasa macam realiti. Kenapa pengakhirannya perit. Kalau Yoongi hyung tak kena langgar. Aku tak akan bangun dan bahagia dengan Yoongi hyung.
"Apa yang mimpi Jimin?" Soal Jin hyung.
"Erm encik boleh encik keluar sekejap , saya nak bercakap dengan Jimin" Kata doktor.
Jin hyung pun bangun lalu berjalan keluar.
"Jimin , apa yang jadi sebenarnya?" Soal doktor.
"Hiks.. saya tak tahu wae.. saya mimpi pasal sesuatu selama saya koma , dan benda tu rasa macam realiti." Kataku.
"Selama 2 tahun saya bahagia walaupun hiks dalam alam mimpi. Sepatutnya saya tak bangun!" Kataku lagi.
"Jimin-ah , bawak bertenang. Mungkin awak dibangunkan sebab mimpi awak tu akan menjadi lebih teruk" Kata doktor.
"Paling teruk kat dunia realiti , orang yang saya cinta bencikan saya" Kataku.
"Mungkin ada perkara baik akan datang. Kamu tak boleh negatif. Selepas ni kamu boleh keluar dari wad ni. Dah 2 tahun kan kamu tak keluar." Kata Doktor.
Aku mengangguk.
Tiba-tiba Taehyung masuk.
"Jimin , kau nak jalan jalan tak?" Soal Taehyung.
Aku mengangguk kecil.
"Ha.. sini pegang tangan aku. Kau turun perlahan lahan." Kata Taehyung.
Aku menuruti arahannya.
Sebaik sahaja kakiku mencecah lantai. Aku terasa ingin menangis.
Selama 2 tahun aku tak pijak lantai.
"Boleh jalan kan? pakai selipar kau tu." Arah Taehyung.
Aku pun menyarungkan selipar ke kakiku.
"peluk pinggang aku lepas tu jalan perlahan lahan." Kata Taehyung lagi.
Aku pun berjalan dengan perlahan-lahan.
--
Kami sekarang berada di rooftop hospital.
Aku duduk di bangku.
"Jimin , aku rindu kau sangat sangat. Mula mula aku ingat kawan baik aku tak akan bangun selamanya. Aku gembira kau dah bangun" Kata Taehyung sambil memelukku dari belakang.
Aku hanya tersenyum. Aku rindu pelukan seseorang. Walaupun pelukannya tak sama dengan Yoongi hyung.
Yoongi hyung.
Bogoshipta.
"Jimin , kau tahu tak. Sepanjang kau koma. Setiap malam aku mimpi pelik pelik." Kata Taehyung.
Aku membulatkan mata ku lalu memusing badanku menghadap Taehyung.
"Pasal.. apa?" Soalku.
"Aku mimpi.. kau dan Yoongi hyung kahwin , selanjutnya agak panjang. Tapi semalam. Aku mimpi Yoongi hyung accident" Kata Taehyung.
"Mwo? Tae.. sebijik macam mimpi aku tae.."- Jimin
--
TBC
mian pendek. Author tersangat lah busy ni ;-;
YOU ARE READING
♂bbysttr ◈ ym (editing)
Humor♂4 bulan menjadi penjaga kanak-kanak boleh mewujudkan perasaan cinta , tetapi semuanya hanya mainan mimpi semata-mata. Dilekakan oleh alam mimpi sehingga membunuh jiwa sendiri. Dapatkah Yoongi dan Jimin meraih kebahagiaan mereka?