09 ; babysitter

3K 248 87
                                    

+pjm              

2 Bulan Kemudian...

Aku baring diatas sofa sambil   memandang siling.

"HUWAAA RINDU EOMMAAAA"  Jeritku.

"Diamlah hui" Kata Yoongi hyung yang sedang menonton drama Suri  Hati Mr. Sehun.

"M-mian.." Kataku perlahan.

Yoongi hyung bangun lalu duduk disebelahku. Dipeluknya tubuhku.

"Jangan sedih , hyung tak marah lah.. dah diam , hyung nak tengok tv" Kata Yoongi hyung lembut. Pipiku seakan terbakar.

Tolong sesiapa...

Setelah 15 minit kami berpelukan , aku terasa lapar. Aku pun bangun lalu mengatur langkah ke dapur.

Sedang ku mencari makanan ringan di dalam almari tiba-tiba aku terdengar bunyi berdecit.

Alah tak ada apa apa lah.

--

+myg

Aku bosan menunggu Jimin yang sangat lama didapur.

Nak peluk dia huwaaa.

"AARGGHHHHHH!!!!!"

Tiba-tiba kedengaran seseorang menjerit.

Jimin!!

Aku segera berlari kedapur untuk melihat apa yang jadi.

Kelihatan Jimin sedang berdiri diatas kerusi sambil menangis.

"Waeyo jiminnie?!" Soalku panik lalu mendekati Jimin.

"T-tadi hiks... t-tikus hikss.." Kata Jimin tersekat sekat kerana menangis.

Aku memeluk Jimin lalu mendukungnya ke ruang tamu.

Jimin tidak mahu melepaskan pelukan. Dicengkamnya bajuku dengan kuat. Aku hanya membiarkan nya menangis didalam pelukanku.

Setelah 5 minit , Nafas Jimin teratur dan dia sudah berhenti menangis.

"Jimin.. waeyo?" Soalku.

"T-tadi ada tikus... Jimin.. b-benci tikus.." Kata Jimin. Aigoo kyeopta~

"La... kecik je tikus tu , jangan lah takut" Kataku.

"Ala... bagi hyung memanglah tak menakutkan." Kata Jimin dengan nada manja. Aku tersenyum. Wae dia ni comel sangat?

"Hmm yelah yelah.." Balasku.

Krukkk~~

Aku memandang Jimin , dia menunduk malu kerana perutnya yang lapar itu berbunyi. Aish. wae so cute?!

"Lapar ke? meh hyung ambikkan makanan , nak makan apa?"  Soal ku.

"Apa-apa je.." Balas Jimin perlahan sambil bermain main dengan jarinya.

"Okay~" Aku pun mengatur langkah ke dapur untuk membuat romen.

♂bbysttr ◈ ym (editing)Where stories live. Discover now