Aku mengeliat melegakan sendi-sendi yang sekian lama mengejang..Letih.
Guess what?, aku sanggup mem'busy'kan diri aku..daripada join sembang dengan family..why?..sebab aku benci soalan yang akan ditujukan kepada aku..1) aisyah bila nak kahwin?
2)mama malu sebab sedara mara selalu tanya aisyah ni tak laku ke?
3)bila aisyah nak bagi mama cucu?Kadang-kadang aku tak faham..rasanya mama ada lagi 3 orang anak selain aku yang belum berkahwin?..kenapa mesti aku jugak yang dipersoalkan?..
Sedara mara aku pun sama..lantak aku laa nak kahwin ke tidak?..kalau aku tak laku sekalipun, bukan kena saman pun?.."Aisyah,kau tolong photocopy kan fail ni..lepas tu,kau hantar dekat bilik bos.."
"Bila nak ni kak?.." Soalku..kak nis ni memang selalu mintak tolong aku. Rasanya dia ni tak pernah busy, mana taknya..selalu balik awal..kerja lepas dekat aku?..
Nak marah??..aku ni budak praktikal je..selagi boleh sabar..aku sabar.."Petang ni..bos suruh letak dekat bilik dia..tapi,akak rasa bos dah balik kot..so, aisyah bagi dekat PA bos je.."
"Okay kak.."
"Akak balik dulu ye..terima kasih syah.."Petang ni?..sempat ke nak siapkan..sis cuba
Bilik bos?..aku tak pernah tau siapa bos aku..even rasenyer dah 2 bulan aku kerja sini,tapi tak pernah jumpa..Ikut kata staff dekat sini,bos jarang masuk..sebab bos selalu pegi oversea,kadang-kadang jumpa anak dia,kadang-kadang jumpa client...Biarlaa..untung anak belajar oversea..aku?, inthesea jela jawabnya..nak kata tak mampu,boleh je..lagipun aku dapat scholarship.. So,takde hal nak belajar luar pun..
-----
'Done!' Aku memandang jam dinding. 6:30 petang..nasib siap. Dengan langkah perlahan, aku menuju ke bilik PA bos.
'Kaisarah' hmm sedap nama PA bos..eh?, dia tak balik lagi?..petang dah kot?..banyk kerja kot..
"Hmm..Assalamualaikum, cik Kaisarah?, ni fail untuk bos.Saya dah siap photocopy kan..Kak nis suruh bagi dekat cik."
"Owh,wslm..ye ye,terima kasih.." Balasnya lalu senyum..
Baik rupanya PA bos ni..lawa pun lawa..untung..
Aku meminta diri untuk pulang..Lambat balik nanti mama bising..So, prevention is better than cure right?..so let's prevent..
Aku mengemas barang-barangku..letih tak usah cakap..Rasanya naik 3 kali kot aku mention 'letih' .nasiblai..kau yang nak busy kan syah..
----
Tbc
YOU ARE READING
Mr Tengku
Romantikkahwin dengan someone yang kau tak kenal?.. not too clichè..bukan kahwin atas pilihan keluarga..bukan kahwin terjun..but atas kerelaan aku dan si dia.. Tengku Daniel Izham, lelaki yang langsung aku tak kenal..jumpa disebabkan terserempak..and guess...