"Mana??.."
"Dekat dalam almari..bawah sekali.."Aku menyelongkar almarinya..Apmari yqng bersih dan tersusun kini menjadi tunggang terbalik dek misi pencarian sehelai tuala..
Lain kali gantung!
"Jumpa tak?..lambat laa..kang aku keluar je nanti..bukan haram pun.."
"Sabarlaa!!!..ni dah jumpa.."
Yeye je aku..aku main rembat je tuala mane yang ada..
Pink. Haahaah..muka gngster,tuala pink. Hot pink pulak tu..
Aku bergerak kearahnya,tanpa memandang..aku menghulurkan tualanya..
"Asal blushing?..tak nak mandi sama ke??.."
Hell no! "Mandi jelah!..nanti saya mandi la!!.." Balasku?..blushing ke??..mana tak blushing weyh..aku ternampam abs dia,my god!..
Syah!, mata kau dah tak suci!
"Eleh,jual mahal..tunggula malam ni.."
Aku pandang dia sambil membeliakkan mata.. 1,2,3 aku alihkan pndangan..[drool]
Bengong!, haa kn dah tercarut..astargfirullah syah..suami tu..
-----------
Selepas mandi aku terlihat Daniel sedang menunaikan solat maghrib. Aku? Faham sendiri.
Aku menunggunya di birai katil..suaranya mengalunkan bacaan solat amat mengasyikkan..merdunya. Muka je gangster,hati jambu..tapi suara merdu. Betullah orang kata ' don't judge the book by its cover '.
"Seronok pandang muka aku?, handsome sangat ke??..ada cahaya eh?.."
Aku terkejut. Kantoi.
"Siapa pandang dia?, perasannya..dah jom turun,makan..hehehe" kataku tersengih lalu menyalami tangannya..Mama kata,salam suami lepas solat..ambil berkat. Follow jela
"Makan je tau..kau tak turun ke tadi?, "
"Tak..nak buat apa turun?..saya mandi tadi"Takkan dia tk ingat kut aku mandi tadi?..
"Laa..kau tk tolong ibu dengan makmah masak ke?"
Dush. Kena sekali..Malunya,seumur hidup aku..mane pernah aku jejak kaki masuk dapur tolong masak..tolong menyemak adela.
"Err..tak. Saya tak tau pulak kena tolong. Mak mah kan ada?, itu kan kerja dia?." Lantak kau la..Muka daniel dah lain.
"Memangla..tapi awk tu perempuan, belajar la duduk dapur. Takkan semua dah lepaskan dekat mak mah?..lepas ni aku nak kau masuk dapur"
Dush. Again,kena lagi. Huaaa!..tak pernah ada orang marah aku tak masuk dapur. Mama pun tak kesah. Kang aku duduk dapur tak keluar-keluar nanti..baru kahwin dah kena marah..nasib kqulah syah,dapat suami yang tegas..
"Yelaa..saya minta maaf" balasku rendah..
"Okay..dah jom makan.." Kata daniel..dia memegang tangan aku turun kebawah.
Hancur mood makan aku..huhuhu
-----
TbcSori klu boring and pendk
Typo detected.-yeah,esk sis ade test..huhuhuhu T_T
Doakan sis dapat buat eh?..Vote n komen
YOU ARE READING
Mr Tengku
Romancekahwin dengan someone yang kau tak kenal?.. not too clichè..bukan kahwin atas pilihan keluarga..bukan kahwin terjun..but atas kerelaan aku dan si dia.. Tengku Daniel Izham, lelaki yang langsung aku tak kenal..jumpa disebabkan terserempak..and guess...