°5°

5.9K 123 0
                                    

"Syah,lepas ni kita tak boleh nak keluar lepak lama-lama lagi. Kau bakal jadi isteri orang."

Aku dengar je luahan dari sofea..aku tahan sebak, mata sofea sudah kemerahan..Aku tau,sofea pun tahan daripada menangis.

"Sof..kau jangan cakap macamtu..kita still boleh keluar..kau cakap je bila, aku bukan pergi selama-lamanya pun weyh..haahaha" kata ku sambil gelak..gelakku hanya perlahan,sekadar menutup sebak je.

"Hish,kau tu wife-to-be,mana boleh keluar sesuka hati tanpa izin suami ngok!.."

Aku hanya sengih,namun dalam fikiranku cukup serabut..

Apa guna mintak izin sof?, sedangkan dia sebelum kahwin lagi dah izinkan segalanya..kitaorang just kahwin atas kertas je..

"Tak payah mintak izin,dia dah bagi semua.." Kataku perlahan lalu mengeluh..

"Kau asal mengeluh ni syah?..kau suka ke tk perkahwinan ni?..and what do you mean by dia bagi semua??.."

"Hah?..aku okay..tak..takde pape..eh!, sof jom keluar..sebelum aku jd wife to be...kita habiskanlah masa bujang ni..hehehe" balsku tukar topik agak eh.

"Tu kau je..aku,forever bujang..kau nak keluar ni mesej dulu husband to be kau tu.."

"Tak payah..dahlah jom!"

Kalau boleh,aku nak lupakan segalanya..sebelum aku jadi isteri dia yang sah.

------
ALAMANDA STREET MALL

"Yahh!..lamanya tak jejak kaki kat sini.." Jerit sof..

"Woi,malulah sikit..orang pandang la.ape fikir kau retis?"..marahku,sofea hanya balas dengan sengih busuknya tu -_-

Aku dan sofea hanya berjalan-jalan sambil membeli beberapa barangan..Harini,duitku jadi mangsa sofea. Katanya,aku kena belanja memandangkan aku bakal menamatkan zaman bujaang aku..apa kena mengena seyh?

Lepas butik baju,kitaorang gerak ke butik kasut pula..banyak cekadak minh ni..nak beki wedges la..sneakers la..duit aku woi..duit aku.. -_-

"Syah,mana cantik?..adidas ni or nike?"
Sofea memegang 2 sneakers adidas dan nike..

"Anything,but beli yang paling murah laaa..duit aku habis nii..kau nk makan apa nanti?..kasut ni ke?!" Bentakku..haha kalau dia nak makan kasut ni..aku rela je belikan adidas..nak jugak buat challenge makan kasut untuk sofea ni .

"Err..lek2..alaa, aku baru beli sikit..takkan dah hbis??"

"Sikit hotak kau!..baju,shawl,perfume,jeans and now kasut?..kalau murah takpe..ni mahal.."
Balasku..haha,bukan tak ikhlas nak belikan..aku okay je nak belikan untuk minah ni,sebab dulu pun setiap kali birthday aku grand giler hadiah dia..

Yang aku peliknya,baju bukan main bnyk dekat almari dia,tapi dia still kata takde baju?..and kasut adidas je ada 5 pasang..belum masuk nike lagi..peminat kasut minah ni..

"Okayla..aku pilih adidas, okay jom makan!!"

"Ceh -_-"

------

Setelah berpulas tenaga bertekak nak makan dekat mana antara fish manhattan dengan tappers..

Finally aku menang,tappers here we go!

"Kau nak makan ape sof?"
"Alaa..aku nak makan dekat fish manhattan..aku tak pernah makan kat sini laa"

"Alaa..sebab kau tak pernah makan sinila kita makan dekat sini?..sedap laa dekat sini..fight2 je dengan fish manhattan kau tu.."

"Alaa..yelaa..ada ape je?.."
"Yeah..that's my girl..nah tengok menu dia"

Hahaha..bukan aku taktau,minah ni nak mkan dekat fish Manhattan tu sebab nak usha pekerja dekat situ..katanya handsome..entah siapa yang handome pun aku tak tau..selama aku makan dekat situ,takde pun yang handsome..hhaha..

Lepas memilih makanan..aku melihat pemandangan disitu..bosan.
Si sof ni tak habis-habis selfie..elok kahwin dengan mamat benci selfie la dia ni..biar padan muka..opss sorry..hhehe..

Tengah menunggu makanan tiba..

"Hey,can We join you guys?"

-------
Tbc
Vote n comment.. :)
Sorry typo

Mr TengkuWhere stories live. Discover now