Esok sekolah kan?..so,sis payung new chapter la..sbb nnti tak tau bila lagi nk update..huhuhu..
------
"Aku terima nikahnya Nur Aisyah Rania bt Zulfadhil dengan mas kahwinnya 200 ringgit tunai.."
"Sah..sah.."
Dengan sekali lafaz,aku sah menjadi isteri kepada Tengku Daniel Izham..jujur aku cakap..aku langsung tak kenal dia. Tapi apakan daya, terlajak perahu boleh diundur..terlajak kata tanggung sendiri..
"Aisyah, salam suami kamu tu.." Suara mama memecahkan lamunanku.
Aku pandang hadapan,dia..
Pandangan kosong tanpa senyuman aku lemparkan.. Kosong. Itu je yang ada dalam hati aku..Manakan?, aku tak kenal dia."Aisyah..aku akan jaga kau..terima kasih sebab sudi jadi isteri aku.."
Aku pandang wajahnya..Kuat hati ini mengatakan bahawa dia ikhlas..Tapi, siapa tahu?..dengan perlahan aku menyalami tangnnya..Please!..kalau boleh aku nak ulang kembali masa..
-----
Aku?..baru je sebentar tadi aku sah jadi isteri kepada Tengku Daniel Izham..
Perasaan?..kosong?. Why?, kahwin tqnpa cinta ke?..tapi ini semua dengan kerelaan kau sendiri Syah!..
Aku tak boleh nak buat ape dah..sekarang ni kau dah jadi Puan Nur Aisyah Rania..
Kuno nyaa!!
**
"Syah!, congrats..tak sangka kawan aku dah kahwin..pergh..ni yang nak kena buat drama tangkap leleh ni.."
Sofea..sofea..kau dengan perangai childish kau tak pernah berpisah..ni yang buat aku rase menyesal kahwin!..im still young!
"Tulaa..congrats..tak sangka kau rupanya kakak ipar aku..padanlah tarikh kahwin sama..kecik je dunia nii!.." Kata Danish pula..
Wait?..kakak ipar?..
Ye..Taksangka danish tu adik Daniel!!!.. Padanlah semalam beria Danish kata dia tak boleh datang majlis aku sebab abang dia pun kahwin..punyalah beria masing-masing kirim salam..aku kirim salam dekat keluarga dia,and dia kirim salam dekat family aku..tup tup, keluarga mertua aku je..
Yeah,dunia ni kecik je..
"Hahahaha.kau ni pun bukan nak bagitau aku,kau adik Daniel.."
"I thought kau tau nama along aku..hahahah...nampaknya kempunan la aku nak kahwin dengan kau..along aku ni..kacau line laa..takpelah kalau aku dengan sofea pun boleh kan?.." Kata danish sambil mengenyit mata pada sofea.
Hmm,bahagianya diaorang..
"Aisyah!, mari..kita tangkap gambar satu keluarga." Panggil puan Rosita, merangkap ibu kepada Daniel..mak mertua aku la..
"Okay buu.." Balasku..
-----
'Arghhh!!!' Aku mengeliat..letihnyaaa!..tqk sangka kahwin ni letih..tengok macam best je.."Oit..teruknya anak dara mengeliat.."
Opps?..Daniel?..Malunyaa..
Aku pandang dia..dengan pandangan 'apa kau nak?'"Pergila mandi dulu..nnti aku nak mandi pulak.."
"Ehh..takpe-takpe..awak mandi la dulu..nanti saya mandi.." Eh?..panggilan aku dah bertukar?..malu punya pasal kot.Mampus la..
"Padanlah busukk..Rania busukk!" Katanya lalu berlari masuk kedalam tandas..
Ehh..sedap dia je cakap aku busuk..aku pakai perfume sebotol kay..Victoria secret.. kay kntoi..
Sedang aku bermain telefon ku..
"Raniaa...tolong ambilkan tuala aku!"
Shell,masuk tandas tak bawak tuala dah kenapa?!!!..
------
Tbc
Hehehehe..nk update?..
Komenn
YOU ARE READING
Mr Tengku
Romancekahwin dengan someone yang kau tak kenal?.. not too clichè..bukan kahwin atas pilihan keluarga..bukan kahwin terjun..but atas kerelaan aku dan si dia.. Tengku Daniel Izham, lelaki yang langsung aku tak kenal..jumpa disebabkan terserempak..and guess...