Hoofdstuk 14

60 7 4
                                    

P.o.v. Joost

Heel even verschijnt er een kleine glimlach op haar gezicht, maar na een paar tellen verdwijnt hij. Ik sta op en loop naar de deur van haar kamer toe. "Joost, wacht.." zegt ze zacht. Ik kijk over me schouder en zie haar zitten. "Jesse... Hij..." en ze begint te huilen. Ik laat de deur kruk los en loop naar haar toe om haar te troosten. Ik knuffel haar en strijk met mijn handen over haar bruine haren. Haar hartslag wordt rustiger en het gesnik is opgehouden. "Als je iets kwijt wil, ik ben er voor je Room." zeg ik en ik voel dat ze glimlacht. Ik sta op en loop naar de deur. "Ga je mee?" Ze kijkt me aan en schud haar hoofd. "Ik kom zo direct wel." zegt ze en ze gaat liggen op haar bed. Ik doe de deur achter me dicht en loop de woonkamer in, waar Jeremy en Rimke zitten te wachten. "Wat was er met haar?" vraagt Jeremy. "Jesse." zeg ik en ik ga op de bank zitten bij Rimke en Jeremy. "Heeft Jesse het uitgemaakt?" vraagt Rimke. "Ze was niet heel erg duidelijk, maar daar leek het op." Rimke zucht en kijkt naar de TV. "Typisch Jesse." zegt ze.

P.o.v. Rimke

Zachtjes gaat de slaapkamer deur van Romy open en komt ze te voorschijn. Ze doet hem achter haar dicht en gaat naast mij zitten. "Hey." zegt ze en ze maakt zich klein op de bank. "Gaat het alweer een beetje?" vraag ik en ik trek haar in een knuffel. Ze knikt. "Hadden jullie wat in gedachte voor vanavond?" vraagt ze dan. "Euh nee, niet echt maar we kunnen wel wat plannen." zegt Jeremy. "Gezellig." zegt Romy een stuk vrolijker. "Wat willen jullie dan doen?" vraagt Joost. "Hmmm..." begint Romy. "Wat dacht je van eten in een restaurant?" vraagt ze. "OJA en dan kunnen we ook wel even een filmpje pakken!" zeg ik enthousiast. "Klinkt leuk! Hoe laat, welke film en waar uit eten?" vraagt Jeremy die zijn telefoon erbij pakt. "Ik ken wel een leuk restaurantje waar jullie vast nog niet geweest zijn." zegt Romy. "Denk jij wat ik denk?" vraag ik. Ze knikt en grijnst. Joost en Jeremy kijken ons raar aan en dan beginnen we te lachen.

De jongens zijn net weg gegaan. Romy zit in haar kamer en doet haar haar. "Hey, ik vroeg me af... Joost zei dat Jesse het uit gemaakt heeft." begin ik. Ik zie haar blik veranderen. "Is dat waar?" Ze knikt. "Oh.." zeg ik. "Jesse zei dat hij niet meer verliefd was zoals de eerste keer dat we elkaar zagen." Ze maakt een klein knotje in haar haar en laat de rest los hangen. "Ohw, sorry dat ik er naar vroeg." zeg ik en ik pak mijn rode vest van de stoel. "Geeft niks." zegt ze en ze borstelt haar haren. Na een paar minuten draait ze zich om. "Rimke?" begint ze. Ik kijk haar aan. "Is het raar als je toch moet huilen omdat iemand het heeft uit gemaakt met je terwijl je zelf ook niet echt meer verliefd op diegene was?" vraagt ze ineens. Ik glimlach en schud me hoofd. "Nee hoor, het is niet vreemd." zeg ik en ze zucht. "Oh gelukkig." zegt ze met een lach. "Hey, nu je weer single bent..." begin ik. Ze kijkt me aan met een dodelijke blik. "Waag het hoor!" zegt ze lachend en ze begint met haar make upp.

"Letsgooo!" zeg ik als Romy alles heeft. We lopen de deur uit en wachten voor op Joost en Jeremy. Jeremy gedraagt zich de laatste tijd nogal vreemd. Na ongeveer 5 minuten komen de twee naar buiten vallen. En letterlijk. Jeremy ligt onder Joost en schreeuwt dat hij geen adem kan krijgen. "JOOST JIJ HOND GA VAN ME AF!" gilt hij lachend. "SHIT! SORRY JERR!!" schreeuwt Joost. Romy en ik liggen dubbel van het lachen. "Ge-wel-dig!" zegt Romy die nog harder moet lachen om mijn hoofd. "Verdomme Room!" lach ik en ik geef haar een stomp. "Heyo!" zegt ze en met zijn viertjes lopen we richting het centrum. "Thanks Joost, nu is me witte trui naar de klote." zegt Jeremy. "Ja hallo, kijk naar die van mij!" zegt Joost. "Ik vind het wel bij jullie passen." zeg ik met een grijns. De blikken van Joost en Jeremy zijn zo lachwekkend wanneer ze serieus zijn. Al snel liggen we weer in een deuk en na een lange tijd komen we bij het restaurant aan.

^^Romy

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Mar 27, 2017 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Nieuwe BurenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu