Sorry kepada semua pembaca twin love kerana dah lama tak update cerita ni. Sorry sangat2.. now, let's continue the story..
"Awak.. bunga2 dekat sini semuanya tumbuh dengan sendiri ke??" tanya Raihana.
"Yup.. bunga2 dekat sini semuanya tumbuh sendiri."
"Rai.. pandang sini."panggil Ariff.
Raihana terus memusingkan kepalanya menghadap Ariff. Tiba2 satu pantulan cahaya terkena pada wajahnya. Raihana terkaku seketika.
"Haha.. comelnya muka awak dalam gambar ni. Dengan mata bulatnya.. saya nak save la gambar ni."kata Ariff pada Raihana.
"Apa awak ni.. tekejut saya tau. Padam balik gambar tu. Mesti hodoh muka saya dalam gambar tu."marah Raihana.
"Tak nak.. saya nak simpan gambar buat kenangan. Lagipun awak nampak comel je."
"Ala.. buang la. Saya bukannya cantik pun."
"Rai.. awak la perempuan kedua yang paling cantik saya pernah jumpa."
"Yela tu.. perempuan pertama siapa?"
"Mesti la bakal mak mertua awak."
"Kalau awak nak tahu.. awak ni cantic macam nenek kebayan tau."kata Ariff sambil tergelak besar.
"Ha.. macam nenek kebayan!! Apa awak ni.. nenek kebayan tu bekannya cantik pun. Dah la tua. Jahat pulak tu."
"Awak cakap la macam tu. Kita ni dah la dekat kawasan hutan. Nanti dia kacau awak macam mana?"usik Ariff
"Ish.. awak ni janganla cakapmacam tu.. saya ni dah la penakut."
"Haha.. ingat kan berani sangat. Dah la jom kita pergi Sunway."ajak Ariff.
*****
Tepat jam tujuh malam Raihana sampai di hadapan rumahnya.
"terima kasih awak sebab belanja saya harini."ucap Raihana.
"Sama2 kasih."
"Awak tak nak masuk dulu ke?"ajak Raihana. "Nak dekat maghrib dah ni."
"Hmm.. takpela. Saya solat dekat masjid je la nanti."
"Ala.. jom jela masuk. Ibu dengan ayah saya ada dekat dalam tu. Dieorang tak kisah pun."
"Hmm.. ok."
"Baby.. lambatnya baby balik."tegur ayah.
"Hehe.. baby keluar dengan kawan tadi."
"Oo.. ajakla die masuk."
"Dah.. ni ha die. Nama dia Ariff"kata Raihana.
"Oo.. Ariff. Masuklah.. jangan malu2."ucap ibu.
"Terima kasih makcik."
"Eh.. apa pulak makcik. Panggil je ibu. Anggap je ibu dengan ayah ni macam ibu ayah Ariff."
"Hmm.. betul tu."ucap ayah.
"Hehe.. ok ibu."ucap Ariff malu2. "Hmm.. nampaknya ibu dah bagi restu tu.."bisik Ariff kepada Raihana.
"Hah.. itu baru ibu dengan ayah. Abang saya awak tak dapat restu lagi."kata Raihana selamba.
"Ok.. tak lama lagi saya mesti dapat punya."
"Ok.."
"Hmm.. baby pergi ambil baju dan kain pelikat dekat abang. Tuala dah ada dekat bilik tetamu."arah ibu.
"Ok ibu. Awak naik dulu ke bilik tetamu. Nanti saya datang bagi baju dengan kain pelikat."
"Oo..ok."
*****
"Abang.. boleh baby masuk"tanya Raihana sambil mengatuk pintu bilik abangnya.
"Haa.. masuk la.. abang tak kunci pun."
"Abang..ibu suruh pinjam baju dengan kain pelikat nak bagi dekat Ariff."
"Ariff?? Siapa Ariff."
"Ala.. Ariff tu kawan yang keluar dengan baby siang tadi."
"Oo.. ambilla dalam almari tu."
"Ok.."ucap Raihana dan terus keluar dari bilik Rayyan. Rayyan yang melihat Raihana terus keluar terasa hati dengan adiknya itu.
Sebaik sahaja Raihana mengambil baju dan kain pelikat dari abangnya, dia terus memberinya kepada Ariff.
"Terima kasih awak. Buat susah2 je."kata Ariff.
"Hmm.. takpe. Lepasni awak kena belanja saya lagi la sebagai balasan."
"Aik.. ingat kan ikhlas die tolong kite..tapi ada udang disebalik batu rupanya."ujar Ariff.
"Hehe.. mestilah. Kalau nak saya tolong ikhlas kena tunggu sah dulu. Hehe.."ujar Raihana dan terus pergi dari situ.
"Ish.. yang kau n gatal sangat kenapa Rai.."marah Raihana pada dirinya ketika berada di dalam bilik tidurnya.
Tit tit
Bunyi mesej masuk ke dalam telefon bimbitnya.
"Kalau macam tu lambat lagi la nak dapat pertolongan ikhlas dari awak. Restu abang awak pun saya tak dapat lagi. Haih..nasib badan."mesej Ariff.
Raihana hanya tergelak membaca mesej daripada Ariff.
*****
Setelah siap mandi dan solat maghrib, Raihana terus turun ke bawh untuk membantu ibunya.
"Hmm.. ibu restu kalau baby dengan Ariff."ucap ibu ketika Raihana berdiri di sebelahnya.
"Ish.. apa ibu ni. Baby just kawan je la dengan Ariff tu."
"Ala.. mula2 memang la kawan, tapi lama2 nanti jadi pasangan."usik ibu.
"Hmm.. yela.."ucap Raihana.
Tidak lama selepas itu, ayah Rayyan dan Ariff turun dari tingkat atas.
"Ha.. elokla semua dah ada. Lauk dengan nasi pun dah siap. Jom la kita makan."ajak ibu.
"Rayyan.. baca doa makan."arah ayah.
*****
Apabila semua selesai makan, Ariff meminta diri untuk pulang.
"Terima kasih ibu, ayah, Rai, dan Rayyan. Sedap ibu masak."puji Ariff.
"Eh.. lauk tadi tu Raihana yang masak."kata ibu.
"Oo..terima kasih. Ok la saya balik dulu.. Assalamualaikum.."ucap Ariff dan terus beredar dari situ setelah menyalami tangan ayah dan Rayyan.
"Hati2 bawak kereta tu."pesan ayah.
Raihana hanya memandang Ariff dengan senyuman.
Tit tit
Raihana terus membuka mesej yang baru diterima.
"Sedap awak masak. Nanti bila dah sah awak masak lagi tau."
"Kenapa minta bila dah sah??"
"Sebab nanti saya dapat dengan ikhlas."
Raihana hanya tergelak membaca mesej daripada Ariff.
Comment and vote please..
YOU ARE READING
Twin Love
RandomRaihana-seorang gadis yang tersangat manja dengan abang kembarnya Rayyan. Rayyan-seorang lelaki yang sanggup berkorban apa sahaja demi adik kembarnya Raihana. Tetapi.. Semuanya berubah setalah satu kejadian berlaku.. saya just suka-suka je menulis...