bab 9

19 3 0
                                    

"Awak.. jemput saya boleh tak.. saya dah tak tahan la duduk kat sini.. "

"Rai.. kenapa ni?? Awak ok ke tak?? Kenapa menangis ni.. cuba cakap kat saya.. " kata Ariff.

Terkejut die apabila dapat call dari Raihana dalam keadaan menangis macam tu. 

"Tak nak.. awak tolong la jemput saya.. kereta saya rosak.. "

"Okk.. awak kat mana sekarang ni? Saya pergi ambil awak sekarang juga."

"Hmm.. saya dekat bas stop sebelum masuk kawasan perumahan saya tu."

"What?? Awak buat ape kat situ.. ish kawasan tu dah la bahaya.. awak tunggu sampai saya datang tau. Jangan pergi mana2.. kalau ade orang tegur buat tak tau je tau.."

"Ok.. thanks Ariff.. "

*****

"Aduh.. mana baby pergi ni? Baby tolong la jangan buat abang risau macam ni."kata Rayyan sendirian.

Ketika itu die sedang mencari Raihana di kawasan perumahan die. Hanya tuhan je tau betapa risaunye die apabila Raihana keluar macam tu sahaja.

*****

"Rai.. cuba awak cerita kat saye ape yang jadi sebenarnye ni?? Kenapa awak menangis sampai macam ni sekali??"tanya Ariff apabila melihat Raihana sudah sedikit tenang.

"Hmm.. abang tampar saye Ariff.. hati saye sakit sangat.."adu Raihana sambil tersedu.

Setiap kali die teringat Rayyan menampar die.. hati die akan kembali pedih. Die tak sangka abang yang memanjakan die selama ini sanggup menampar muka die semata-mata seorang perempuan.

"Oo.. okay. Apa yang awak buat sampai Rayyan tampar awak?? "

"Saya just bagi tau kebenaran je Ariff.. saya dah tak sanggup tengok abang kena guna dengan perempuan tak guna tu. "

"Haih awak ni pun satu Rai, awak tau kan Rayyan tu macam mane. Die tu kan memang sayang kat perempuan tu."

"Habistu sampai bile saye nak tengok satu satunye abang saye kena tipu dengan perempuan tak tau malu tu. Saye letih Ariff.. banyak kali dah saye tengok abang stressed sebab cuba pujuk perempuan tu. Sedangkan perempuan tu just nak harta abang je."

"Ok sekarang ni awak nak buat ape? "

"Saye nak pergi Terengganu. Saye nak tenangkan hati saye kat sane. Biarla saye jauh dari abang buat masa ni."ucap Raihana pilu.

Sungguh die teramat sedih hendak membuat keputusan sebegitu. Tapi semua itu demi kebaikan abangnya juga. Biarla abangnya fikir sebaik mungkin apa yang dikatakan olehnya terlebih dahulu.

"Rai takkan awak nak tinggalkan family awak sebabkan benda ni sahaja. Awak fikir elok2 dulu Rai."

"Kalau ini yang terbaik buat abang. Saya akan lakukan. Maaf Ariff. Maaf sebab susah kan awak. "

"Tak apa saya faham. Okay saya benarkan awak pergi sana. Tapi dengan satu syarat. Awak jangan putus contact dengan saya dan saya boleh datang melawat awak bila2 masa yang saya mahu. Okay? "

"Tapi Ariff... saya pergi sana untuk tenangkan fikiran saya. "

"Yup.. saya tahu tu. Tapi awak tahu kan bahaya kalau awak pergi sana sorang2. So dengan cara ni je saya dapat jaga awak. Walaupun dari jauh."jlawab Ariff jujur.

"Hmm... okay. "

"Awak jangan risau. Saya tak akan bagi tahu family awak pasal benda ni. Takpe awak tenangkan dulu fikiran awak okay."

"Thanks sangat Ariff"

"Okay sekarang ni kita nak pergi mane. Takkan awak nak pergi terengganu dah. "

"Hmm.. kita pergi mall dulu la. Saya nak cari baju dulu. Saya nak stay hotel untuk sehari dua ni. "

"Okay jom"

*****

"Ibu.. izinkan Rai keluar rumah ni eh. Rai nak pergi tenangkan diri dulu. Nanti bila Rai dah okay Rai balik semula okay. "

"Tapi Rai.. jangan la pergi lama sangat. Rai kena bincang dengan abang hal ni elok2. Ibu tak suka la anak2 ibu bergaduh macam ni. "

"Okay ibu. Ibu jangan la risau okay. Nanti apa2 hal Rai akan call ibu. Ibu kirim salam kat ayah okay. Rai pergi dulu. "

"Okay sayang. Jaga diri okay."

*****

"Okay awak dah ready ke?"tanya Ariff.

Ketika itu mereka dalam perjalanan ingin ke Terengganu. Atas permintaan Raihana sendiri die meminta Ariff untuk menghantar die ke Terengganu.

"Dah. Awak jangan risau la. Saya akan jaga diri saya elok2 okay."

*****

Setelah mengambil masa selama 4 jam di dalam kereta, akhirnya mereka tiba ke Kuala Terengganu.

"Rai kita check in hotel dulu k. Pastu kita pergi makan."

"Okay."

Ariff telah memberitahu Raihana bahawa die turut akan tinggal menemani Raihana selama 3 hari. Selepas itu die akan pulang semula ke rumah. Die ingin buat perhitungan dengan Rayyan.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 21, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Twin LoveWhere stories live. Discover now