bab 5

170 13 3
                                    

Sorry kepada semua pembaca cerita ni.. kalau sudi teruslah ikuti perkembangan cerita ni.. tpi saya x janji akan selalu update cerita ni..

"Baby abang tak berapa suka baby berkawan dengan Ariff."kata Rayyan. Ketika itu mereka sedang menonton tv.

"Ha.. kenapa pulak?"tanya Raihana tidak berpuas hati.

"Sebab die bukan budak yang baik."kata Rayyan selamba.

"Macam mana abang tahu yang die budak yang tak baik? Abang bukannya kenal die pun"bentak Raihana geram.

"Dari cara die pun abang dah tau yang die tu budak yang tak baik."

"Itu pada pandangan abang bukannya ibu, ayah dan baby."

"Abang tak kira..abang tetap tak nak baby kawan dengan die lagi."kata Rayyan tegas.

"Ikut suka hati abang la.. apa yang baby tau baby akan tetap berkawan dengan Ariff.."ucap Raihana dan terus pergi meninggalkan Rayyan.

*****
"Awak.. hujung minggu ni jom kita keluar nak tak??"tanya Raihana kepada Ariff. Ketika itu die sudah berada di dalam bilik selepas bettikam lidah dengan Rayyan.

"Awak nak keluar pergi mana?"

"Saya tak kisah..yang penting saya dapat lupakan apa yang abang saya cakap."ujar Raihana sedih.

"Rai.. awak ok?"tanya Ariff risau.

"Hmm.. saya ok je.. tapi saya sakit hati dengan abang saya?"adu Raihana.

"Awak bergaduh apa dengan dengan rayyan?"

"Hmm.. ada la.. nanti bile kite jumpa saya cerita."

"Ala.. cerita la sekarang."

"Tak boleh.. hujung minggu ni saya janji saya akan cerita dekat awak."

"Hmm.. ok la kalau macam tu.. awak pergi la tido.. dah lewat malam ni."

"Ok.. good night."

*****

"Awak.. kite nak pergi mana ni?"tanya Ariff.

Ketika itu mereka berada di ioi city mall.

"Hmm.. apa kata kita pergi tengok wayang dulu nak? Saya belanja awak."

"Eh.. tak ape la.. biar la saya yang belanja awak."

"Tak apa.. upah sebab awak sudi kwluar dengan saya."

"Hmm..ok la kalau macam tu.. tapi lain kali bagi saya belanja awak pulak tau."

"Ok.. jom kita pergi.. nanti takut tak ade cerita best pulak."

Setelah selesai membeli tiket dan makanan, mereka madih mempunyai 30 minit sebelum boleh masuk ke panggung wayang.

"Awak.. cuba tengok tu.." kata Raihana sambil jarinya lurus ke arah sepasang kekasih yang sedang mencari cincin.

"Kenap dengan perempuan tu? Tapi saya macam pernak tengom la perempuan ni.. tapi saya tak ingat kat mana. Awak kenal ke perempuan tu?"kata Ariff musykil.

"Kalau awak nak tau.. tu la perempuan yang buat saya bergaduh dengan abang sah waktu first time kite jumpa dulu."

"Oo.. tapi kenapa die keluar dengan lelaki lain?"

"Entah la.. mana la saya tau.. jom awak.."ajak Raihana.

"Eh..eh.. awak nak pergi mana ni?"

"Pergi mana lagi.. nak siasat perempuan tu la.."

"Eh.. tak payah la.."

"Tak bleh.. saya kena pergi siasat jugak.."

"Hmm.. yela.. jom."kata Ariff malas.

Twin LoveWhere stories live. Discover now