Dünya üzerindeki insanları mutlu ve mutsuz olarak ikiye ayıracak olursak,çoğu insan mutsuz olduğunu söyleyecektir. Peki bu insanların hepsinin mutsuz olmak için gerçek bir nedeni var mı?Yani hepsinin her hangi bir hastalığı mı var?Tabii ki de hayır,dostum!Mutsuzların 10-da 5-i aslında mutlu olup ta kendini doğru tanımayanlardır.
Pekâlâ,sen hangisisin?Mutlu musun?Mutsuz mu? Hadi bunu cevapla da öyle devam et okumaya.
Mutsuzsan sonuna kadar oku. Mutluysan,son paragraf'ı okuman yeterli,dostum. Ama hepsini de okuyabilirsin. Sen bilirsin.
Ey mutsuz arkadaş'ım!Neden mutsuzsun?Elin-ayağın mı yok?Hastalığın mı var?Yoksa sadece yanlız olduğun ve ya sevgilinle ayrıldığın, ya da arkadaş darbesi yediğin için mi mutsuzsun?Emin ol,eğer hastalığın varsa bile mutlu olarak hastalığı yenebilirsin.
Mutlu olman için ne lazım?Onu düşün önce. Gerçek aşk'ı mı bulman gerek?Gerçek arkadaş'ı mı bulman gerek?Çevre'n mi olsun istiyorsun?Peki ama bunun için ilk önce kendin mutlu olman ve kendini çok iyi ve düzgün tanıman gerek.
-Mutlu olmak için bunları yap-
Çevresi olup mutsuz olan da,yanlız olup mutlu olan da var. Ya da tam tersi. Her halde yanlız olmak iyidir aslında. Bazıları Yanlızlık çok kötü bir şey." diye düşünüyorlar. Bu,yanlış bir düşünce bence. Ne güzel. Yanlızsın işte. Kaybedecek birşeyin yok. Kaybedince üzüleceğin,depresyon'a gireceğin bir durum yok. Sadece sensin işte. Sen ve sen.
Yanlızsın diye mutsuz olacaksın diye birşey yokki! Mutlu olman için ille de birisi olmak zorunda değil ki! Mutlu olmak,gülmek için hiç kimse'ye ihtiyacın yokki.Mutlu mu olmak istiyorsun?Ol o zaman! Mutlu olman'a engel olanları görmezden gel.
Ne yap biliyor musun?
Sevdiğin ve sana mutluluk depolayan şarkılar'ı dinle.
Dans et.
Kahveni al,ayaklarını uzat ve sevdiğin bir kitab'ı oku.
Fıkralar oku.
Komik videolar izle.
Garip sesler çıkar ve gül.
Karaoke yap.
Bağır.
Hopla,zıpla.
Çık dışarı. Doğa'nın kollar'ına bırak kendini. Doğa'yı izle ve güzelliğinin farkına var.
Selfie çek. Sosyal medya'da paylaş. Ama like sayısını umursama. Asla,ne olursa olsun like sayı'n az diye üzme kendini. Tıpkı benim okucum az diye kendimi üzmediğim gibi.
Sevdiğin her hangi bir tatlı'yı yap. Etrafı kirlet. Bırak her taraf un olsun. Toplarsın sonra. Takma be kafana!
Duş al.
Ayna karşısına geç ve kendi-kendine kavga etmek yerine farklı haraketler yap ve güldür kendini.
Sinema'ya git. Sinemalar sadece çiftler ve arkadaşlar gitmesi için değiller ki! Patlamış mısır al,Cola al. Komik ve hoşuna giden bir film izle.
Hiç denemediğin ve korktuğun şeylere bin. Korkunu yen!
Çılgınlığ'ın dibine vur! Bırak sana deli desinler.Unutma! Yaşlandığında arkana bakınca 'üzgün sen'i görmek istemezsin. An'ını mutlu yaşa ki,arkana bakınca seni üzebilecek birşeyler olmasın. Seni üzenleri sil hayat'ın ve hafıza'ndan.
Ve sen,ey mutlu olmayı becerebilen arkadaş'ım!
Seni tebrik ediyorum. Her şey'e rağmen mutlu olabildiğin için. Mutluluğ'unu etraf'ınla da paylaş. Ve hiç bir şey'in sen'i üzmesi'ne izin verme. Mutluluğun sonsuz olsun! Mutluluk paylaşınca artar!-------Mutlu olman dileğiyle!------
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Anlatmak İstediklerim
NonfiksiMerhaba,okucular. Bana verilen sorular etrafında geniş bir kitap yazmam gerektiğini düşündüm ve yeni bir "Anlatmak İstediklerim" adlı kitapla karşınızdayım. BU kitapta hiç bir alıntı yoxtur ve hepsi tamamen kendi düşüncelerimdir. Umarım beğenirsiniz...