I Killed My Mother |Annemi Öldürdüm|

5.2K 136 42
                                    

Yapım: 2009 - Kanada

Tür: Biyografi ,  Dram

Süre: 96 Dak.

Orjinal Ad: J'ai Tue Ma Mere

Yönetmen: Xavier Dolan

Oyuncular:  Xavier Dolan ,  François Arnaud ,  Niels Schneider ,  Anne Dorval , Johanne-marie Tremblay

Senaryo: Xavier Dolan

IMDb Puanı: 7,4/10

Konu : Cannes'ın en çok konuşulan filmlerinden olan Annemi Öldürdüm, aynı zamanda Kanada'nın Oscar aday adayı oldu. Filmin merkezinde, annesini sevmeyen eşcinsel lise öğrencisi Hubert var. Annesinin düzenbazca manevralarından ve suçluluktan bunalmış, onu küçümsemekten kendini alamıyor. Bu aşk/nefret ilişkisinin kafa karışıklığıyla Hubert ergenliğin gizemlerine sürükleniyor. Henüz yirmi yaşındaki Xavier Dolan yazıp yönettiği ve başrolünde oynadığı ilk filminde son derece açık sözlü.

Kişisel görüşler:  Biyografi türündeki film Xavier Dolan'ın hayatını bizlere gösteriyor ve aslında ne kadar bizden biri olduğunu yansıtıyor. Herşeyini üstlenen Dolan'in  zekasınıda gözler onune seriyor. Çekim tarzı olayları yansıtış biçimiyle benim çok sevdiğim filmler arasında yer alıyor. Açıkçası geç fark ettiğim için pişmanlık duyduğum yapımlardan biri. Sanırım bu filmden sonra inanılmaz bir Dolan hayranıyım (Fanboy kafası kısaca) 19 yaşında  çekmesi yetmezmiş gibi bu filmin senaryosunu ise 16 yaşında yazdı. Neyse filme gelicek olursak anne oğul ilişkisinde herkesden bir parça var  filmi izlerken işte aynı ben... Dediğiniz noktalar çoğunlukta olucak. Uzatmadan o kıçınızı kaldırıp şu filmi izleyin.

Multimedia kısmında filmin afişi ve fragmanını bulabilirsiniz.

FilmolojiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin