Anotace
Talentovaná violoncellistka Mia si vždy myslela, že nejtěžším rozhodnutím jejího života bude volba, zda jít za hlasem svého srdce, jenž jí radí zůstat s Adamem, nebo se naplno věnovat druhé osudové lásce – hudbě –, protože to by znamenalo soustředit veškerou energii na studium na prestižní umělecké škole. Jednoho únorového rána se však všechno změní. Když se Mia po děsivé autonehodě probere, nic necítí. Vidí své mrtvé rodiče, těžce zraněného bratra – a nakonec samu sebe. Zatímco její tělo je v kómatu, ona sama může vidět a slyšet vše, co kolem děje. A najednou se musí rozhodovat, zda na tomto světě vlastně chce ještě zůstat, anebo zda o svůj život, který beztak visí na vlásku, bojovat přestane.
Zdroj: https://www.knizniklub.cz/knihy/166675-zustan-se-mnou.html?show#main
Můj názor
Na knihu jsem se velmi těšila, anotace mě velmi zaujala a čekala jsem, co z toho vzejde, jak to bude autorka popisovat, jak to bude fungovat, když bude Mia duchem. Z anotace jsem měla hodně otázek a očekávala uspokojivé odpovědi. Což se mi bohužel nedostalo.
Bylo mi to líto, ale knihou jsem byla velmi zklamaná, opravdu zklamaná. V knihkupectví jsem si rovnou koupila oba dva díly, protože jsem se na ně vážně těšila, jenže díky prvnímu dílu nemám na druhý ani chuť.
Zhruba tak čtvrt knížky, možná ani to ne bylo vyprávěno v přítomnosti a to v době, kdy byla v kómatu. Zbytek byl bohužel celý v minulosti a já občas měla problém přeřadit na přítomnost a poté zase na minulost. Díky časté minulosti jsem si knihu ani pořádně neužila a neměla jsem ani chuť ji dočíst, ale i tak jsem se překonala a přečetla ji. Později jsem měla chuť pasáže z minulosti přeskočit, ale bohužel bych musela přeskočit tak ¾ knížky, protože více tam přítomnosti nebylo.
Jenže přes to všechno pro mě byla kniha opravdu obrovským zklamáním.
Děj začíná normální rodinou snídání, kdy zavřeli kvůli sněhu školy. Dialogy mi přišly takové trhané, strojené. Chyběl mi tam nějaký menší popis nebo něco. Bohužel tímto duchem se táhl i zbytek knihy.
Dialogy sice přestaly být tolik strojené, ale i přesto mě kniha vůbec neoslovila.
Těšila jsem se, až se tam objeví Adam, jak to všechno bude probíhat, jestli ji jako ducha bude vnímat, jenže z toho setkání jsem byla bohužel také zklamaná. Nebylo to takové, jak jsem si to představovala. Myslela jsem si, že to bude všechno probíhat jinak.
Možná už jsem na knihu moc stará a mladším se bude líbit, ale mně bohužel opravdu neoslovila a musím kvůli tomu dát jen jednu hvězdu a to vážně s těžkým srdcem.
Opět se ptám, četl tu knihu někdo z vás? Líbila se vám? Nelíbila se vám? Jaký na to máte názor? Jakou postavu jste si oblíbili a jakou naopak ne? Všem názorům jsem otevřená a budu za ně vděčná :)
Andy 💕
ČTEŠ
Názory na knihy
De TodoZde najdete mé názory na knihy, které jsem přečetla. Budu ráda, pokud mi na knihy řeknete svůj názor a co si o nich popřípadě myslíte vy. Cover: Veruuunka111