Welcome

144 26 13
                                    

Di kediaman rumah Boboiboy elemental bersaudara, Ochobot, dan Tok Aba. Para Boboiboy elemental sedang di ruang keluarga. Halilintar yang baca novel thriller, Taufan yang main monopoli dengan Blaze dan Solar, Gempa yang menonton TV dan memangku kepala Thorn, dan Ice yang tidur kat sofa.

Tit trit tit tit! (Fikirkan je lah itu bunyi jam kuasa :v).

"Weh, jam kuasa aku berbunyi," kata Gempa lalu tekan butang di jam kuasanya.

"Ada apa Fang?" tanya Gempa.

"Korang cepat kumpul kat rumah aku!" jawab Fang.

"Ok," kata Gempa lalu tekan balik butang kat jam kuasanya.

"Semuanya, jom ke rumah Fang dan Kapten Kaizo!" kata Gempa.

Boboiboy elemental cepat-cepat berpamitan dengan Tok Aba dan lari kat rumah Fang, kecuali Ice yang diseret Blaze.
***
Ting nong! Ting nong!

Fang membuka pintu rumahnya. "Ada apa, Fang?" tanya Gempa.

"Kesya suruh kita kumpul kat rumah aku, jom masuk!" kata Fang.

Lepas tu tibalah Ying, Yaya, Ochobot, dan Gopal. Diaorang duduk kat ruang keluarga rumah Fang.

"Iii... Ada kurma...," kata Thorn tunjuk sebuah benda kat TV.

"Itu tak kurma lah Thorn, tapi lipas, wait, lipas?" Gempa menanga.

Ying, Yaya, Gopal, Ochobot, Fang, dan semua elemental kecuali Thorn bersembunyi entah kemana. Kaizo yang dari lantai 2 terlihat bingung.

"Mana diaorang?" tanya Kaizo.

"Diaorang menyorok sebab ternampak kurma," jawab Thorn.

"Lha? Kurma je," kata Kaizo lalu tergelak dan duduk kat sofa dengan Thorn.

"Abang ni, percaya sangat kat budak lurus bendul tu," bisik Fang yang ada dalam kardus besar.

Kaizo rasa pelik dan dejavu tengok benda yang dekat dengan TV.  "Thorn, apa tu?" tanya Kaizo tunjuk benda kat TV.

"Itu kurma lah, Kapten," jawab Thorn.

Kaizo tengok benda kat TV tu.

Loading

Loading 1%

Loading 20%

Loading 50%

Loading 100%

"LIPAAAAS!!!"

Kaizo menjerit-jerit dan lipas tu terbang kejar Kaizo. "Aik, apasal kurma tu terbang dan ikutkan Kapten? Pelik, pelik, pelik, aku sambung nonton je lah."

Kaizo pun menyorok dalam lemari kamarnya.

Ting nong! Ting nong!

Thorn buka pintu rumah Fang. "Aik, Kesya, siapa diaorang ni?" tanya Thorn.

"Nanti je lah aku jelaskan," jawab  Kesya.

"Sila masuk!" kata Thorn.

"Aik, mana yang lain?" tanya Kesya.

"Ada kurma tadi, lepas tu diaorang sorokkan diri," jawab Thorn.

Kesya tengok kurma yang dimaksud Thorn. "Lipas?" Kesya pun sweatdrop sebab Thorn tu terlajak innocent.

Kesya pun ambik ba*gon dan semprot kat lipas. Lipas tu pun mati. "Sesiapa yang menyorok cepatlah keluar, kita ada kawan baru," kata Kesya.

Semua yang menyorok tadi pun keluar.

Bersambung...
Aku dah tunaikan janji aku nak buat cerita Boboiboy elemental dengan kawan-kawan dan kawan barunya selama bercuti. Korang nak chapter baru dipublish nanti malam atau besok?.

Holiday!Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang