🌹 HZ. HAVVA 🌹

225 8 1
                                    

Kadınların ilk yaratılanı, insanlığın mübarek annesi; Hz. Havva!

Allah Teâlâ (c.c), babamız Hz. Adem (a.s)'ı yarattıktan sonra, huzur bulması ve ona arkadaşlık etmesi için de, yine aynı topraktan* Hz. Havva validemizi yarattı; "Ve bundan da, -gönlü kendisine meyledip- ısınsın diye, eşini yapan O (Allah)'tır." (A'raf, 189)

O vakit, Hz. Adem uykudaydı, uyandığında ise yanında bir kadın (Hz. Havva) oturuyordu. Ona sordu:

- "Sen kimsin?" O da:

- "Ben kadınım", diye cevap verdi.

Hz. Adem (a.s) niçin yaratıldığını sorduğunda:

- "Benimle sükûn bulasın", karşılığını verdi.

Sonra melekler Hz. Adem'e:

- "Onun adı nedir?" Diye sordular. Hz. Adem ise:

- "Havva" dedi. Melekler bu kez:

- "İsmi neden Havva?" Dediklerinde, Hz. Adem:

- "Çünkü o canlı bir şeyden (Hayy) yaratılmıştır." Dedi. (Tefsîr-i Kebîr, 2-291)

Dini kaynaklardan anlıyoruz ki, Havva validemize 'Havva' ismini veren Hz. Adem (a.s)'dir.

Hz. Havva yaratıldıktan sonra, Hz. Adem ile birlikte Cennet'te*2 hayatından çok önemli bir bölüm geçirmiştir. Meşhur yasak meyve olayından sonra ise Hz. Adem ile birlikte Dünya'nın ayrı bölgelerine inmişlerdir (Rivayetlere göre Hz. Havva Cidde'ye, Hz. Adem ise Hindistan'a). Bunun üzerine Hz. Adem, Hz. Havva'yı aramış, bulmaya çalışmıştır. En sonunda ikisi Mekke civarında Arafat Dağı'nda buluşmuşlardır. (Taberî, Tarih / 1-137)

İşledikleri suçtan dolayı ağlamış ve tevbe etmişlerdir. Havva validemizin, Hz. Adem ile birlikteliğiyle yeryüzünde ilk aile hayatı da başlamıştır. Rivayetlere göre Havva validemiz yaşadığı müddetçe iplik örmüş, kumaş dokumuş, hamur yoğurmuş ve ekmek pişirmiştir. Eşi Hz. Adem ise buğday ekmiş ve buğdayları öğütmüştür. (İbnü'l Esir, İslâm Tarihi, 1-44)

Daha sonra ise insan nesli çoğalma sürecine girmiştir; "O (eşini) kucaklayıp sarılınca eşi hafif bir yük yüklendi (hamile kaldı)... (A'raf, 7/189) Hz. Havva validemiz, biri erkek diğeri kız olmak üzere hep ikiz bebekler dünyaya getirmiştir. Hz. Adem ve Hz. Havva'nın yirmi batından, kırk çocukları olmuştur. (Taberî, Tarih / 1-145) Havva validemiz de, çocuklarını sancı çekerek doğurmuştur. (İbnü'l Esir, 1-28)

Fakat son çocukları olan Hz. Şit (a.s) bir ikizi olmaksızın, tek olarak dünyaya gelmiştir. Bu oğullarının adını "Şit" (İbranice'de 'Allah'ın Bağışı' demektir.) koymalarının sebebi ise Kabil tarafından öldürülen Habil'in halefi olmasındandır. Rivayetlere göre Hz. Şit doğduğu zaman, Hz. Adem yüzyirmi yaşındaydı.

İbn Abbas'a göre Hz. Adem ve Hz. Havva 900 küsür yıl yaşamışlar, torunlarının torunlarını görmüşlerdir. Hz. Adem vefatından önce yerine oğlu Hz. Şit'i tayin etmiş ve vefat edince de Mekke civarına gömülmüştür. Havva validemiz ise Hz. Adem'den sonra bir yıl daha yaşamış, vefat ettiğinde ise eşi Hz. Adem'in yanına defnedilmiştir. Günümüzde her ikisinin de mezarları Mekke'dedir.

🌷Selam O'nun Üzerine Olsun🌷

Ümmehat-ül Mü'minin (Müminlerin Anneleri)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin