Lepas saya susun2 n pili2 katil, meja study, sama almari...saya pigi la pinjam penyapu tu cleaner....jadi saya sapu2 la dulu tu bilik... Punya berhabuk tu....aduii...dungoton terus saya lepas tu hahaha..., nda lama tu sampai ni roomate saya si shikin dari langkawi, si kak su dari pendang...dua2 dari kedah. Ohh eya lupa saya kasi kenal nama saya kn...si Amber bah nama saya ni..jangan kamu marah kio. lepas tu dtg lagi si shira, si yana sama si dayah. Semua muslim bah roomate saya ni..tapi tia apa bah juga....friendly bah saya ni....sinang saja dorang smua jadi geng. Saya tida hairan juga bah..abis separuh family saya pun muslim. bermula la kehidupan saya di universiti..., hari pertama tu belum lagi saya kena apa2...jadi happy2 lagi la saya biasa la masih junior kan..semua mau sama2...ada puak2 tertentu hahaha lucu btl. Kami masi orentasi bah 1minggu tu... Garang2 dia punya mpp...aduii saya bilang....saya pernah kena denda menyanyi tinggi2 gunung kinabalu. Nasib la suara buli tahan juga....nda la kana ejek2...biasa bh kn urang kita....lawa2 bah suara...kenen. Bah saya kasi cerita pengalaman saya di hari kedua..., ntah kenapa 1minggu ni kuat btl saya punya sixth sense... Sakit jiwa sa ohh. Humm....hari tu..malam sudah kami siap orentasi...jadi beramai2 la kami turun balik kolej masing2. Macam biasa la...saya balik sama geng2 bilik saya...walaupun course lain2 tp junior2 ni tetap bersatu..huhuhu. Tempat kami orentasi tu di dewan bah.., sana atas bukit..lepas tu kalau mau balik kolej kami...ada shortcut...tapi gelap la tu jalan dia. Oleh kerana ramai orang yang lalu sana..jadi kami pun ikut2 la, bikin menyesal juga pigi ikut...huhu. Masa kami jalan tu....tiba2 si shira tersandung...nasib la bukan di tangga...kalau inda...abis masuk icu sudah dia saya rasa. Jatuh dia di tanah...mau minta tarik dia...kesakitan sudah kn....baru saya mau pigi tlg...terbulat mata saya...langkah saya pun terstuck. Sekejap sa telan air liur....huiii saya bilang....ada tangan bah pigang kaki dia. Punya la saya terkejut time tu....hairan dorang kenapa saya berhenti....berkerut dahi si shira..dia ingat saya xmau pigi tlg kali. Lepas saya kasi tenang2 ginawo....baru saya pigi dekat dia...n pigang kaki dia...abis si shikin tarik2 nda buli bediri bah si shira. Mcm mana juga mau tebediri..masi kaki dia kana pigang. Saya bilang..sambil pigang kaki dia...'kami limpas saja ni...kami xda kacau kamu...kasi lepas la tangan kau' trus hilang tu tangan. Betingu terus si shira sama si shikin...sumarat sudah kali durang....hihi. Cepat2 si shira bediri....diam2 saja durang dua. Paling saya nda suka....saya rasa ada benda mau ikut kami balik. Saya pun bukan tau macam mana mau halau kn...saya diam2 saja...., aduii keras pula ni tempat saya bilang dalam hati. Sampai di gate...saya rasa masih tu benda ikut2 kami...aihhh saya bilang nda buli jadi ni. Walaupun saya tau kehadiran tu benda....saya inda berani bah kalau mau pigi sonsod@tingu secara sengaja.
YOU ARE READING
BILIK 3010 (SABAHAN DIALEK) COMPLETED
HorrorKisah seram yang dialami oleh seorang gadis yang bernama Amber ketika berada di Universiti. peristiwa aneh ini berlaku selama seminggu iaitu ketika minggu orientasi.