"Sed lex dura lex.
A Törvény szigorú, de a Törvény az Törvény."
Az Árnyvadászoknak is meg van a saját politikájuk, csak úgy, mint a mondénoknak.
A Klávé a teljes Árnyvadász kormány összefoglaló neve. A Klávénak tagja az összes Árnyvadász a világ minden tájáról, akik már betöltötték a tizennyolcadik életévüket és letették a hűségesküt a szövetségnek. Ők irányítják az Árnyvadászok életét, valamint hoznak törvényeket és tartatják be azokat. Jelképe a négy egymásba fonódó C betű, amelyek a legfontosabb árnyvadász tisztségeket és csoportosulásaikat takarják. Angolul olvasható ki: Clave, Council, Consul, Covenant. Sorban magyarul: Klávé, Tanács, Konzul, Szövetség. Valamint az Üvegvárosban történtek óta felkérték Clary-t, hogy egészítse ki a négy alvilági csoport jelképével: a Hold a Vérfarkasok, az igéző könyv a Boszorkánymesterek, a nyíl a Tündérek Népe és a csillag a Vámpírok.
Az Enklávé vagy Klonkávé egy bizonyos terület Árnyvadászait foglalja magába. Az egyes Intézetek vezetői irányítják. Minden aktív Árnyvadász terület egy konkrét Enklávéhoz/Klonkávéhoz tartozik (pl. New York-i Klonkávé; Londoni Enklávé)
Az Intézetek az Enklávék/Klonkávék székhelyei, vezetői az egyes területek legnagyobb hatalommal bíró vezetői. Az otthonuktól, Idristől távol kerülő Árnyvadászok itt lelnek otthonra, hogy könnyebben tudják védeni a világot a démonoktól ezek segítségével. Az Intézetekben élő Árnyvadászok sokkal barátságosabbak az Alvilágiakkal, nem olyan elzárkózottak és pökhendiek, mint az Alicante-ban, a fővárosban élők, akik keveset érintkeznek velük. Az Intézetek ajtóját csak az Árnyvadászok képesek kinyitni.
Az Inkvizítor az árnyvadászok egyik magas-rangú tisztsége. Főfeladata a törvények betartatása, nyomozás az árnyvadászok ellen és a büntetések kiszabása. Az egyetlen, aki forgathatja a Végzet kardját ezzel kényszerítve, hogy a tárgyaláson az Árnyvadászok csak a színtiszta igazat mondják.
(Imogen Herondale)
A Konzul a Klávé legmagasabb rangú vezetője. A feladatai közé tartozik a Tanács összehívása és a tanácskozás levezetése, valamint ő nevezi ki az új Inkvizítort és az Intézetek vezetőit. Felügyeli a Tanács pereit is, és javaslatot tesz a büntetésre. A Konzul javaslatot tehet, hogy ki legyen az utódja, de ezt a Tanács szavazza meg. A megbízás tíz évre szól.
(Jia Penhallow)
A Tanács az Árnyvadászok nagygyűlése, a kormány szervezetük. Ők hozzák a törvényeket, amelyek minden Árnyvadászra nézve kötelezőek, valamint megvitatják a teendőket, ha nagyobb konfliktus alakul ki az Árnyvilágban. A Tanács írja alá tizenöt évenként a Szövetséget az Alvilágikkal.
Minden Intézet egy képviselőt küld a Tanácsba, aki a helyi Enklávét/Konklávét képviseli. A Végzet háborúja óta a négy Alvilági csoport is egy-egy képviselőt küld a Tanácsba.A Néma testvérek csak és kizárólag férfi Árnyvadászokból álló csoport, akik nem harcolnak, hanem levéltáros és gyógyító feladatot látnak el. Az Árnyvadászok legerősebb rúnáit viselik, megcsonkítják magukat, ezért pergamen színű köpenyeikben kissé rémisztő látványt nyújtanak. Nem beszélnek (némító rúnát viselnek), helyette a gondolatban szólalnak meg. Fontos szerepük van az Árnyvadászok életében különböző szertartásoknál, pl. a születés utáni védőbűbáj. A Néma Városban élnek -ahova a halott Árnyvadászokat temetik- az Árnyvilágtól elszigetelve.
(Zakariás Testvér)A Vasnővérek kizárólag női Árnyvadászokból álló csoport, ők készítik az Árnyvadászok fegyvereit, irónjait, mivel kiválóan értenek az adamantin formázásához. A Néma testvéreknél is elszigeteltebben élnek, az Adamantin Citadellában, ahova csak a női Árnyvadászok léphetnek be. A Néma testvérekkel együtt ők végzik el a születési védőbűbájt.
(Vasnővér)
ESTÁS LEYENDO
Minden történet igaz
FanficÁrnyvadász kézikönyv mondénoknak. Figyelem! Ez a könyv spoilert tartalmaz a legtöbb Cassandra könyvre. A meglévő tartalmak bővülhetnek, változhatnak. Helyenként fangirl-ködést tartalmaz. (Források: Cassandra Clare könyvek Végzet Ereklyéi Rajongói...