5

4.2K 129 7
                                    

P.o.v. Roos

Tweede uur. Geschiedenis. Geschiedenis heb ik nog niet gehad dus ik weet ook niet met welke kinderen ik in de klas zit. Ik kom binnen in de klas en zie op elke bank een naamkaartje staan met daarop namen. Ik zoek de mijne. 2de rij, helemaal links, naast..... Alexa! Al snel komt ze naast me zitten. "Hey Alexa" "Hey", ze kijkt op mijn naamkaartje, "Roos Engels, originele achternaam" Ze klinkt niet echt oprecht. Ze klinkt zelfs een beetje bot. "Ben jij niet de zus van James?", vraag ik haar. "Ja dus.... waarom?", vraagt ze afkeurend. "Gewoon hoor, het was een vraag", zeg ik en ik besluit om de rest van de les te zwijgen tegen haar. "Wat heb je met mijn broer?", vraagt ze halverwege de les nog altijd zo bot als daarvoor. "Niks", antwoord ik. "Ik zou maar oppassen, mijn broer is een badboy, al wat hij wil is seks met zoveel meisjes als maar kan, ik waarschuw je!" En na die woorden zwijgt zij ook. Maar ik blijf denken. Wil James alleen maar seks? Zo is James toch niet... Waarschijnlijk wil Alexa gewoon niet dat ik met haar broer omga. Zoals alle meisjes trouwens. Sinds ik praat met James kijken alle meisjes me raar en afkeurend aan. Daarom heb ik dus geen vrienden en loop ik altijd alleen.

Het is middag. Ik zit op het grasplein met mijn brooddoos op mijn schoot. Er is namelijk geen plaats meer in de kantine. "Hey" Ik kijk achterom. Achter mij staat een lang, donkerbruin meisje met felle blauwe ogen en bruin-blond haar. "Euh hey", zeg ik terug. "Ik ben Fran, aangenaam" Ze komt naast mij zitten en pakt ook haar brooddoos uit haar rugzak. "Ik ben Roos", zeg ik. Ze pakt een boterham en gaat verder met praten: "Ik heb gezien dat je veel omgaat met James" "Ja", bevestig ik haar. "Ik wil je waarschuwen, ik heb ook al het een en het ander meegemaakt met hem.." "Met James?" "Ja met James"

BADBOY ✅Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu