BAB 25

131 12 2
                                    


Enam gadis itu termenung memandang wajah enam pahlawan EXO itu tidak berkelip..

Kenapa sampai macam tu sekali dia marah aku? Aku cuma buat apa yang terbaik untuk semua orang sahaja...

Itu yang difikirkan oleh enam gadis itu...

Tanpa mereka perasan..ada satu perasaan yang mereka langsung tidak faham...

Kenapa hati aku sakit? Aku ada kena apa apa serangan ke tadi?

Enam gadis itu menekan dada mereka... Kenapa perit sangat rasa ni?

Dengan perlahan lahan mata enam pahlawan EXO itu terbuka...

"Aduh..sakitnya tengkuk aku.." rungut Kai

"Badan aku rasa kebas..?" DO tertanya

Mereka lihat badan mereka diikat oleh akar pokok di satu pokok besar yang rendang..

"Kena ikat!?" ternyata itu mengejutkan Chanyeol

Enam gadis itu datang ke arah mereka bersama ikan yang baru dibakar dan dicucuk dengan kayu..

"Nak makan?" tanya Amira sambil menghulur ikan bakar itu di depan muka Beakhyun

"Jangan haraplah! Tiba tiba nanti ada racun dalam ikan tu! Merana kitaorang!" marah Luhan

"Boleh korang buka ikatan ni?" tanya Suho lembut

"Mianhae..tak bolehlah..nanti takut korang lari pulak.." balas Syafiqah

Suho membuat muka bengis sebagai balasan. Syafiqah menjadi takut pulak..

"Betul ni korang taknak..." kata Shuada sambil main tarik tarik ikan bakar itu di depan muka DO

Yang lain pun buat benda yang sama pada semua pahlawan yang lain...

Enam jejaka itu menjadi terliur ketika bau ikan bakar yang sedap itu masuk ke rongga hidung mereka..

"Aku nak..lapar pulak dibuatnya.." kata Beakhyun pada Amira sambil buat muka kyeopta...

Amira tersenyum lalu hancurkan sedikit ikan itu lalu suakan ikan itu ke mulut Beakhyun. Beakhyun dengan gelojohnya makan ikan itu.

"Beakhyun! Kau!.." marah lima kawannya yang lain

"Apa? Aku lapar..apa lagi? Ngap lah!" balas Beakhyun bersam mulut yang penuh

"Nak lagi.." minta Beakhyun

Amira tergelak..tak sangka perangai Beakhyun berubah masa dia lapar..

Amira pergi ambil ikan bakar yang lain untuk Beakhyun..

"Korang taknak makan ke? Sedap tau..kalau taknak bagi aku.." kata Beakhyun bersama sengihan

Lima kawannya memberi jelingan maut kepada Beakhyun..

Mereka memandang ikan bakar yang masih berada di tangan gadis gadis itu..

Gadis gadis yang faham akan jelingan itu tersenyum lalu beri mereka makan ikan bakar itu..

Selepas habis makan..

"Fuh..kenyang perut aku..tak sangka ikan bakar inilah pertama kali aku boleh katakan menepati cita rasa aku.." kata Kai

"Betul tu betul.." tambah Luhan

"Terima kasih.." kata enam jejaka itu hampir serentak..

Enam gadis itu mengganguk kepala bersama senyuman yang paling manis..

"Sama sama.." jawab enam gadis itu

Enam jejaka itu terdiam seketika..

Ba-thump! Ba-thump! Ba-thump!

Dengupan jantung mereka laju selepas melihat senyuman gadis itu..

Apasal boleh jadi tak keruan ni?

Pandangan mereka tak lepas dalam beberapa minit..


Vote dan komen...

Sorry ni pendek..malas nak taip panjang"..

Hope you enjoy it!☺☺☺

THE LEGEND OF EXOWhere stories live. Discover now