Aina P.O.V
"Hua!!! Rindu betol ngan Malaysia!!"kataku. Teruja doh balik ke kampung halaman sendiri!! hohoho!! Lima tahun duduk kat Australia gile tak rindu!!
"Uish!! Kot ye pun takyah menjerit ok? Sakit doh telinga abang ni,"kata abangku, Tengku Adam Firash. "Sukati oranglah..,"kataku.
Tiba-tiba aku ternampak satu kebahagian aku kat depan. Coklat!! Aku berlari. Abangku yang terpekik kat belakang aku hiraukan.
Dushhh!!
"Auch!!"kataku. Sakit wo punggung aku!! Badan keras macam batu.
"Woi!! Asal kau langgar aku ni!! Buta dah ke??"katanya dengan kasar. "Maafkan saya encik..,"kataku dengan lemah lembut.
"Eleh..setakat tu jer?"tanya dia. "Dah tu kau nak apa?"tanyaku. Tu dia..dah keluar kau aku. "Bayar ganti rugi..,"katanya. "Hakeleh mamat ni!! Aku langar sikit je pon..yang jatuh pun aku..,"kataku.
"Maafkan saya ye encik.. Adik saya memang macam ni.. eh.. akmal?"kata abangku. Aku undur ke belakang and berlari menuju ke kedai yang menjual coklat. Omgggg!!
Aku ambik coklat cadbury 2 bungkus besar. Hohoho!! Tu aku k aku..
Aku menuju ke arah mama. Aku lihat abang masih berbual dengan mamat si singa tepung tu. Muka poyo!!!
Benci aku.
"Ma.. sapa tu...,"tanyaku. Mama buat muka hairan. "Ala yang bercakap dengan abang tu..,"kataku. "Ooo..anak kawan papa kamu tu.. memang rapat dengan abang kamu.. kenapa suka ke?"mama dah menjongket kening. "Ish sapa nak dengan si singa tepung tu..yukss!!"kataku dengan menyampah.
"Kenapa kamu cakap macam tu?"tanya mama. "Yelah..garang macam singa lepas muka putih macam tepung..sesuai sangat,"kataku.
TBC
YOU ARE READING
Miss Cadbury, I Miss You
RomanceWatak Utama: - Tengku Aina Nuha - Tengku Akmal Nuhail - Tengku Ammylea Qistina - Tengku Naufal Isyyraf Watak sampingan - Tengku Ruhaila Nabila - Tengku Raykal Nufail - Tengku Liyana Sophie - Tengku Hazriq Danish and so on~~