MCIMY 06

102 4 1
                                    

Author P.O.V.

Sudah 3 bulan si Aina bersekolah di sekolah itu dan 3 bulan jugaklah dia dia jadi penolong headperfect si singa tepung. (Eh? Author termengututklah plak?)

Akmal seperti biasa melakukan rondaan di belakang sekolah lepas kejadian tu berlaku. (Ala...yang rokok tu...)

Tiba-tiba dia ternampak sekumpulan budak lelaki di belakang makmal.

Akmal P.O.V.

Eh? Aish...dia orang ni buat lagi..tapi 3 orang je? Mana sorang lagi?

"Hoi!"jeritku yang buat mereka menoleh ke arahku. "Apa yang korang buat ni hah?"tanyaku. "Just buat benda yang selalu..,"kata Hafiz. Aku nak bagitau cikgu Mehat tapi aku rasa tengkuk aku dipukul. Aku rebah. Naufal senyum dekat aku. Gelap.

Aina P.O.V.

Buk!

"Wei! Aina..kau ok tak ni? Asal jadi macan ni?"tanya Ruhaila. Entah tiba-tiba aku terjatuh. Tak da ribut yang tolak aku.

"Entahlah wei.. tiba-tiba je terjatuh..,"kataku. Aku bangun. Jam dah pukul 12:30 tangah hari, tapi Akmal tak muncul dari tadi. Sebelum rehat ade pulak.

Aku ternampak Raykal masuk ke kelas. "Raykal..mane Akmal?"tanyaku. Tak sedap hati pulak ni. Aish..

"Aik? Aku ingatkan dia ada dengan kau?"tanya Raykal. Aish...mana dia ni? Makin tak sedap hati aku.

Kring!!!

"Wei..jom ah cari dia.. tak sedap doh hati aku..,"kataku. Ruhaila dengan Raykal kemas beg lepas tu ikut aku meronda.

Dah 1 jam kami ronda sekolah. Satu tempat kitaorang belum ronda. Belakang makmal. Aku dengan berok dua ekor tu gi sanalah.

"Korang cari kat sana..aku cari kat sini..k?"arahku. Diaorang pun pergi. Aku cari dan cari. Eh, ada orang baringlah! Aku terus berlari ke arah orang tu.

Akmal?! "Ruhaila..Raykal! Akmal ada kat sini.."jeritku. Ya, Allah! Muka dia pucat. Dahi dia berdarah. Aku letak kepala dia kat riba aku.

Raykal dengan Ruhaila datang. "Weh!! Teruk ni..jom kita papah dia .."kata Raykal. Dia letak tangan kiri si Akmal kat tengkuk dia manakala sebelah lagi kat tengkuk aku. Ruhaila kat depan nak cari cikgu. Fuh,nasib baik cikgu Herman belom balik lagi. "Cikgu!"jerit Ruhaila. "Ya, Allah! Kenapa ni? Dah jon gi kereta cikgu..,"kata cikgu.

Kitaorang masuk ke dalam kereta cikgu. Aku genggam tangan Akmal. Sejuk. Bertahanlah Akmal. Sikit je lagi.

Kami pun sampai Hospital.

Skip

Author P.O.V.

Doktor keluar. Aina terus gi doktor tu. Risau bebenor dia dengan Akmal. "Macam mana dengan Akmal?"tanya Aina. "Dia ok... tapi dia macam lepas kena pukul dengan benda keras kat tengkuk.,"kata doktor. "Yang tu kitaorang tak pasti. Sebab kitaorang jumpa dia dekat semak belakang makmal..,"terang Raykal. "Kalau macam tu kamu boleh melawat dia..," kata doktor. Semua orang masuk. Ruhaila dengan cikgu dah balik. Lepas tu Raykal balik. Tinggal aku dengan Akmal. Aku pandang muka dia. Aku genggam tangan dia.

'Cepat sembuh..'bisikku. Aku terlelap tepi dia.

Author P.O.V.

Pada petang itu, Aina pulak sekejap untuk menukar baju sekolahnya sementara family Akmal ada kar situ.

Lepas je balik, dia terus naik ke bilik dan mandi. Petang itu, dia memgenakan sweatshirt putih dan seluar track. Tudung? Shawl aje.

Dia turun dan mencapai kunci kereta Audi R8nya. "Aik? Nak ke mana tu? Nak jenguk si Akmal ke?"tanya abang. Aina angguk. Aina masuk ke kereta Audi R8.

Setelah sampai, dia mermarkir keretanya di tempat parkir.

Dia masuk ke bilik Akmal. Namun, hampa... keadaan nya masih begitu.

"Eh, Aina?"kata ayahnya, Tengku Haikal. "Aina, tolong jaga Akmal, k? Aunty dengan uncle nak balik..esok cuti kan?"kata maknya, Tengku Raisya.

Aina memandang Akmal yang terbujur kaku di katil.

"Haish! Bila lah kau nak sedar ni?"kata Aina. Tiada respon.

Aina yang menguap beberapa kali terlelap di tepi katil Akmal.

Akmal P.O.V.

Aku buka mata. Putih? Aku cuba bangun tapi aku rasa tangan aku digenggam. Aina?

Aku tenung muka dia bila tidur. Comel. Aku pandang jam. 10:00 p.m.

Aina bangun. "Eh,kau dah bangun? Kejap aku panggil doktor!"katanya berlari keluar.

Doktor sampai.

Aina P.O.V.

Nurse menyelak langsir tu. Aku menuju ke arah doktor.

"Doktor? Macam mana dengan dia?"tanyaku.

"Dia ok..tapi kena berehatlah..boleh saya tanya sesuatu?"tanya doktor tu.

Aku hanya angguk.

"Kamu berdua ni suami isteri ke?"tanya doktor.

"Eh! Taklah..kami kawan je,"kataku.

"Oh..,"kata doktor tu lalu beredar.

Akmal ketawa. Aku duduk di tepi katilnya. Dia tersengih.

"Apa sengih-sengih?"tanyaku marah. Aku menguap untuk kesekian kalinya. "Kau tidurlah dulu,"katanya. Aku angguk dan terlelap.

Akmal P.O.V.

Aik? Dah tidur? Mesti kes lelag jaga aku. Kesian kau. Tiba-tiba nurse datang.

"Eh, tak tidur lagi?"tanya nurse tu. Di tangannya masih memeriksa kad di hujung katil aku.

"Nurse, boleh selimutkan kawan saye?"tanyaku. Dia anngguk lalu menyelimutkan Aina lalu keluar.

Aku tidur mengiring ke arah dia. Aku genggam tangan dia. "Thank you sebab sudi jaga aku. Good night.."kataku. Aku memejamkan mataku.

Miss Cadbury, I Miss YouWhere stories live. Discover now