Můžete se lásce naučit od rodičů? Nebo alespoň způsob, jak budete milovat?
Nemyslím si to, každý jsme jiný. Každý má svůj vlastní způsob, jak miluje. Když to vezmeme ale z druhé stránky, tak je to možné. Okolí má na vás velký vliv. Vidíte, jak si lidé ve vašem okolí věří a milují se a potom jste lehce lhostejný k druhé polovičce. Jste přesvědčen, že vás musí milovat i bez snažení. Zato, když vyrostete v prostředí, kde vám nikdo lásku moc neopětoval, tak se chováte buď velmi odměřeně nebo milujete tak moc, až bez toho druhého nemůžete žít.
A jak miluji já? Oddaně. Rodiče si nikdy moc lásky neprojevovali. Nebo si to alespoň pořádně nepamatuji, kdy se opravdu milovali. Možná to bylo v době, kdy si pořizovali mou sestru. Nebo se v té době snažili zachránit ten zbytek, co z jejich lásky zbylo. Když od nás máma odešla, tak bylo Betty 5 let. Pořádně nerozuměla tomu, že ji už nebude nikdo zpívat ukolébavku před spaním. Už ji nikdo nebude číst z novin zajímavé vtipy o zvířatech. Už nikdy neuvidí svou matku, stejně jako já. Jaké si z toho ale vzít poučení? Nenechat se ovlivňovat? Nebýt lhostejný k lásce, kterou vám někdo projeví? Ne, jen se nesmíte chovat podle toho, jak vám někdo řekne nebo poradí. Musíte se chovat tak, jak to vyhovuje vám. Chcete přeci, aby se zamiloval do vás, a ne do vašeho přetvařování.Aktivní: včera
Online: 38S povzdechem jsem prolistovala učebnici historie. Dnes jsem to udělala už po deváté. Zítra mě čekala velká písemka a já si pamatovala jen počet stran. Nikdy jsem nepatřila mezi nejbystřejší žáky, ale nikdy jsem neměla špatné známky. Teď jsem ale myslela jen na to, jaké školy budou nejlepší. Včera nám náš nový učitel řekl, že bychom už měli vědět, které školy jsou pro nás na prvních místech. Já zatím neměla ani jednu. Nebyla jsem si ani jistá, zda chci školu s nějakým zaměřením nebo prostě nějakou, která mě připraví na všechno.
Mám vůbec na nějakou soukromou nebo budu muset dostat stipendium? Moc nadání nemám a na nejlepší žákyni ročníku to taky nedotáhnu.
Dá se vůbec sehnat stipendium na nejvyšší počet mimoškolních aktivit? Asi ne, ale možná by to mohlo znít dobře na přihlášce.Položila jsem knihu na malý stoleček a uchopila do dlaní malý horký hrníček. Trošku jsem si usrkla z tekutiny, která měla slabou chuť kávy. Byl to převážně mléčný výrobek. Původně mi slečna v zástěře donesla Latté, ale já si s sebou nosím smetánky. Když zašla za pult, tak jsem alespoň čtyři vylila do hrníčku. Kamarádka by mě hned pokárala za zbytečné utrácení peněz za kávu, když ji potom ani necítím.
Pro jistotu jsem se rozhlédla, zda tady v nějakém koutě nečíhá, aby mě mohla zdupat. Ale očima jsem vyhledala jen zelené žhnoucí oči, které mě se zájmem pozorovaly. Ztuhla jsem a jen koukala před sebe s hrníčkem v ruce. Jak moc je pravděpodobné, že viděl, jak jsem lila smetánky do kávy?
Pravděpodobně se to ještě dnes dozvím. Spolu se svou kávou se zvedl a s mírným úsměvem se vydal k mému stolu. Moje srdce přestalo bít.„Zdravím, mohu si přisednout Emily?" optal se vesele a posadil se na židli naproti. Zabručela jsem na nesouhlas, ale toho si vůbec nevšímal.
„Myslím, že vás moje odpověď stejně nezajímá." Odpověděla jsem drze. Můj učitel poklepal prstem na obal učebnice dějepisu.
„Učíš se? Jakou sis vybrala vysokou?" zeptal se se zájmem. Nebyla jsem si jistá, co mu odpovědět. Vysokou vybranou nemám a že bych se učila, to se taky nedá říct. Nejistě jsme si zkousla ret a zahleděla se do mléčné kávy.
„Snažím se, ale nejde to a vysokou vybranou nemám." Jeho obočí vyskočí nahoru.
„Chtěla bys pomoct s výběrem?" A je to tady. Teď nastal ten okamžik, kdy budu rozumná a řeknu ne. Musím myslet na to, že bych s ním pak trávila nějaký čas. Já ale nechci trávit se svým učitelem tolik času mimo školu, protože je to můj učitel.
„Jasně, potřebuju s tím pomoct." Jeho ústa se roztáhla do úsměvu a můj mozek se katapultoval do neznáma. Tohle jsem podělala, ale opravdu královským způsobem. To přeci nejde, na to se mi až moc líbí.
„Dobře, tak zítra zůstaň po španělštině. Dneska si vypiš předměty, které tě nejvíc baví a já ti zkusím poradit, které školy pro to budou nejlepší. Potom doladíme přihlášky a přípravu." S pozitivní energií se zvedl a odnesl hrníček k pultu. Poté se zamáváním opustil kavárnu.
Tohle se přeci nestalo. Nebavila jsem se s ním a rozhodně jsem se s ním nedomluvila na žádném dalším pokecu. Tohle přeci není možné. Vždyť já jsem se s ním bavila jako se spolužákem. No, pozitivní ale je, že nepoukázal na to, jak jsem si nalila napodobeninu mléka do kávy.
ČTEŠ
Is she real?
RomanceKaždý den umře nespočet lidí. Nespočet lidí trpí kvůli ztrátě milované osoby, tak jako já. Přesto se z toho jednou musím dostat. Musím se znovu zamilovat. Mám takový pocit, že ten čas nastal právě teď.