Nathan's perspektiv
Jag visste att jag var full.
Varför drack jag ännu mer?
Jag visste att jag skulle göra något dumt.
Så varför gjorde jag det?
Jag bet mig i läppen innan jag tog en sista klunk ur vodkaflaskan som jag hade i handen. Jag styrde mina steg mot den blonda, smala tjejen som jag sett kollat in mig hela kvällen. Helt ärligt, gillade jag det. Jag gillade att få uppmärksamhet och att bli sedd. Och det var det jag behövde, eller? När jag stod bakom henne knackade jag försiktigt på hennes axel innan hon vände sig om mot mig och fnittrade som ett småbarn. Hon var minst lika berusad som jag, om inte ännu mer. Jag frågade henne om en dans vilket slutade med ett intimt hångel. Hon tog tag i min hand och kollade mig i ögonen, bet sig i läppen.
"Vill du gå upp?" Frågade hon och jag nickade snabbt utan att tänka efter. Vi gick förbi alla dansande och berusade ungdomar. När vi var utanför mitt rum så drog jag med henne efter mig, in i det mörka rummet. Jag stängde dörren direkt efter, genom att bära upp henne och trycka henne mot dörren. Hon stönade dovt och skrattade sedan. Mina läppar vandrade ner längs hennes hals och hennes händer slet i mitt hår, vilket gjorde mig ännu mer upphetsad. Jag bar henne vidare mot sängen och placerade henne mjukt och försiktigt, som om hon vore gjord av porslin. Hennes tajta klänning var snabbt av och mina kläder likaså. Snart låg vi i bara underkläder, kysstes och inte tänkte på något annat än oss själva. Men så plötsligt fick jag en bild i huvudet. Kayla. Jag stelnade till och drog bort mina läppar från hennes mjuka hud. För några månader sedan var det Kayla som låg i min säng. Och vi hade gjort allt med varandra. Hon hade rört varenda del av mig, och jag likaså. Men nu var det borta. Allt var borta.
Jag reste mig snabbt upp och drog på mig mina jeans igen. Den blonda tjejen följde mina rörelser med en förvirrad min.
"Ehm hallå? Vad håller du på med?" Frågade hon och gav mig en frågande blick. Jag kollade inte på henne, utan fortsatte med att dra min T-shirt över huvudet. Sedan lämnade jag rummet. Med ett berusat tillstånd och flera tankar i huvudet.
-
Vad tycker ni om boken? Skulle verkligen hjälpa om ni kunde kommentera! Och va ärliga, jag tål kritik. Om ni tycker att jag behöver ändra på något eller om ni märker att något är fel så skriv gärna det.
YOU ARE READING
MORGONENS LJUS
Short Story"dags att vakna, för nu har nattens mörker passerat och morgonens ljus tittar fram." Uppföljaren av nattens mörker, så rekommenderar att du läser den först innan du läser denna. Högsta placering #6 i noveller