Hoofdstuk 4 (Wat nu?!)

365 9 1
                                    

Het was 8 uur 's avonds. Ze zouden "vergaderen" over Jimmy. Nienke, Fabian en Amber zaten op de kamer van Nienke en Fabian. 'Hoe gaan we dit nou doen?' vroeg Fabian. Nienke was al heel te tijd dicht bij Fabian. Nu dat Jimmy hier een tijd moet blijven, wil ze Fabian geen moment uit het oog verliezen. Niet omdat ze Fabian niet vertrouwd, integendeel, ze vertrouwd Jimmy niet. Jimmy sliep nu samen met Mick op een kamer. Mick mocht Jimmy al niet omdat ze samen op surfkamp waren geweest en Jimmy al de meisjes versierden. Mick had daardoor Fabian ook gewaarschuwd, maar Fabian dacht dat Jimmy wel van Nienke af zal blijven. Maar dat gebeurde niet. Op het feest van Victor kuste Jimmy Nienke. Nienke zal dat nooit meer vergeten. Ze heeft nu nog steeds spijt en ze is blij dat Fabian haar vergeven heeft. 'Fabian, jij moet gewoon in de beurt van Nienke blijven en als Jimmy iets bij haar wil doen, moet je je mond gewoon opentrekken en dan...,' Amber stopte ineens. Ze had blijkbaar een idee. 'We moeten Jimmy duidelijk maken dat we niet in hem geïnteresseerd zijn. We zijn allemaal 'bezet'.' zei Amber vrolijk. Ze was blijkbaar trots op haar eigen idee. 'Maar ik snap het niet. Ik ben met Fabian, Noa met Jeroen en jij bent met?' lachte Nienke. 'In ieder geval niet met die macho-Jimmy.' zei Amber. Er werd op de deur geklopt. Jimmy deed de deur open en Nienke schrok. 'Oh, sorry. Ik dacht dat je alleen was.' zei Jimmy verontschuldigend. Nienke wenkte Amber dat ze iets moest zeggen. 'Kwam je voor mij?' vroeg Amber. Ze kon niks anders bedenken op dat moment. 'Nee, ik kwam voor Nienke. Kan je even komen?' Jimmy keek naar Fabian en Amber dat ze weg moesten gaan. Fabian zei: 'Ik slaap nu bij Nienke op de kamer en we wilde net gaan slapen. Amber was hier om Nienke even 'Weltrusten' te zeggen en om even een boek te lenen.' Amber knikte en liep de kamer uit. Achter Jimmy bleef ze staan. Ze wilde niks missen van het gesprek. Nienke ging achter Fabian zitten. 'Ik bijt je heus niet hoor, Nienke' lachte Jimmy. Nienke boog zich naar Fabian toe en fluisterde iets in z'n oor. Jimmy hoorde het niet, want hij draaide zich om en betrapte Amber. 'Wat doe jij hier?' vroeg Jimmy nieuwsgierig. 'Ik... kom net uit de douche.' zei Amber en liep snel naar haar kamer. Nienke pakte haar pyama en haar douche spullen. Ze gaf Fabian een kus op zijn neus en vertrok naar de badkamer. Bij de deur gaf ze Fabian een knipoog en verdween naar de douche. 'Dus je hebt nog steeds verkering met Nienke?' vroeg Jimmy die nog steeds bij de deur stond. 'Ja dat kan je toch zien?' zei Fabian geïrriteerd. Hij wilde eigenlijk dat Jimmy weg ging. 'Jimmy, ik wil je 1 ding duidelijk maken! Nienke en ik zijn nu al bijna 2 jaar samen en daar komt niemand tussen! Wat jij 2 jaar geleden hebt gedaan, kan gewoon niet! Nienke heeft nog steeds spijt dat jij haar hebt gezoend! Je blijf van haar af, anders...' Fabian kon niks bedenken. 'Wat anders?' Jimmy stapte op Fabian af. Jeroen en Appie deden de deur open en riepen tegelijk: 'Anders krijg je met ons te maken!' Jeroen der er nog een schepje bovenop. 'Je blijft van Nienke, Amber en Noa af, prutser. Niemand in dit huis is geïnteresseerd in jou!' Appie en Jeroen pakte Jimmy bij zn armen vast en zette hem uit de kamer. 'En daar blijven, prutser!' zei Jeroen. Nienke kwam net uit de douche en kwam een verdrietige Jimmy tegen. Ze liep de kamer in en zag Appie en Jeroen lachen. Fabian stak zijn duim op. 'Het is gelukt Nien,' zei hij enthousiast. 'Ik hoop dat hij het snapt en niet door gaat. Ik wil je niet verliezen!' 'Dat ga je ook niet hoor lieverd!' zei Appie lachend. 'Ap, doe eens normaal!' Amber stond achter hem en gaf hem een tik tegen zijn achterhoofd. 'Ap gaat niet normaal doen. Ap's brein is nog op vakantie en die komt morgen pas weer terug AmbieBambie! Morgen hebben we weer school...' zei hij zuchtend en verdween de meidengang op. 'Tot morgen.' zei Jeroen en ging achter Amber aan naar Noa om haar 'welterusten' te wensen.

Nienke was moe en wilde graag optijd gaan slapen. Daarom lag ze al voor 10 uur op bed en hoorde niet eens dat Victor zijn 10-uur rondje deed. Fabian was nog aan het lezen in het 'Egyptische hiërogliefen-boek', wat hij nog steeds interessant vond. Hij wilde graag alle hiërogliefen kennen, voor als er toch nog een mysterie is. En hij is natuurlijk zo'n studiebol; dacht Nienke. 'Nien, slaap je al?' vroeg Fabian. Er kwam geen antwoord. 'Jeetje, gezellig hoor.' fluisterde Fabian zacht. Hij knipte het lampje uit en ging liggen. Hij keek naar Nienke. Fabian veegde een haarlok uit Nienkes gezicht. Eindelijk slaapt ze rustig, dacht Fabian. Hij gaf haar een kusje op haar voorhoofd. Daarna ging hij ook slapen.

De Terugkeer Van Sarah {Het Huis Anubis}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu