Part 3

7 0 0
                                    

De volgende ochtend werd ik wakker door een harde bons. Ik schoot overeind en scande de omgeving. Ik klikte mijn nachtlampje aan en zag dat er niks aan de hand was. Ik keek naast me. Daar lag Melissa nog lekker te slapen. Weer een bons. Ik sloeg de dekens van me af en liep naar de overloop. Weer een bons, maar dit keer harder. Zachtjes liep ik naar mijn ouders slaapkamer. De deur stond op een kier en met een zacht tik duwde ik de deur een stukje open. Leeg bed. Mijn ogen vielen op het raam dat wagenwijd openstond. Ik liep er heen, en sloot het raam voorzichtig. Het bonzen was inmiddels al gestopt. Terwijl ik naar mijn kamer liep keek ik naar beneden via het trapgat, even bleef ik stilstaan. 'Moet ik naar beneden?' Vroeg ik mezelf af. Ik was inmiddels alleen thuis, met Melissa. Dus als er iemand was, dan kan het helemaal uit de hand lopen. Ik schudde me hoofd en liep naar mijn slaapkamer. Melissa was inmiddels wakker geworden. 'Lekker geslapen?' Vroeg melissa met een zachte ochtend stem. 'Ik denk dat ik nog nooit zo lekker heb geslapen' Zei ik met mijn vermoeide stem. Na nog even 10 minuutjes in bed te hebben gelegen, besloten we naar beneden te gaan. Ik liep de trap af en dacht terug aan de dreunen die ik heb gehoord. 'Het zal vast van de buren zijn geweest' Dacht ik bij mezelf. Toch gaf het geen lekker gevoel, aangezien we in een vrijstaand huis wonen, met een elektrische hek en er zit maar een paar meter tussen ons, en de buren. Toch probeerde ik er niet veel aan te denken. In de keuken aangekomen trokken we de koelkast open. Niks. 'Lau gaan we naar de supermarkt?' Stelde Melissa voor. Ik stemde daarmee in en sloot de koelkast en rende naar de hal. Na keiharde muziek te hebben geluisterd stonden we fris en fruitig buiten. Ik pakte de scooter uit de schuur en greep de knipper voor het hek uit mijn zak. 'Zit je?' Vroeg ik nog aan Melissa. Voordat ze antwoord kon geven gaf ik al gas. Na zo'n 10 minuutjes rijden waren we eindelijk aangekomen op onze bestemming. Ik parkeerde de scooter in het parkeervak op de stoep en pakte het kettingslot uit de buddy. 'Yoo' hoorde ik achter ons. Ik keek op en daar stond Marco, een aantrekkelijke jongen uit onze klas. Ook tevens Melissa haar ex-vriend, maar gelukkig kunnen ze goed met elkaar opschieten, we zitten ook namelijk in dezelfde vriendengroep. 'Hallootjee' zei ik op een vrolijke toon en gaf hem een knuffel. Melissa gaf een glimlach. 'Wat doe jij hier?'  Vroeg ik verbaasd. Hij deed zijn jas een stukje opzij en daar stond het logo van zijn werk. 'Sinds wanneer werk jij hier ?' Vroeg Melissa. 'Nu een paar weken, maar ik trek het nu al niet meer' Zei Marco lachend. Ondertussen waren we al in de supermarkt gelopen. Ik pakte een mandje en mijn bonuskaart. Ik liet hem scannen en pakte een handscanner. 'Wat is nou de bedoeling voor zaterdag?'  Vroeg Marco aan Melissa. Ze haalde haar schouders op. 'Mij maakt het niet uit, we kunnen spelletjes doen met drank' Marco schudde instemmend zijn hoofd. 'Dat is ook het enige waar je aan denkt hè Mark?' Zei ik met rollende ogen. Na nog een paar minuten te hebben gepraat namen we afscheid. We pakte de benodigde spullen en stopte die in het mandje. Nadat we afgerekend hadden liepen we naar buiten. Het weer was gelukkig al wat beter geworden. Ik stapte op de scooter en reed vervolgens naar huis. 'Ik zit zo vol Lau echt niet te doen' Zei melissa nadat ze haar lunch ophad. Ik gaf een glimlach en wendde mijn hoofd door de eetkamer. Meestal legde mijn moeder wel een briefje neer, maar dit keer was dat niet het geval. 'Hoe komen we eigenlijk aan drank voor zaterdag?' Vroeg melissa met een denkende stem. 'Ik kan het aan mijn moeder vragen' Zei ik. Mijn moeder doet alles voor me, als ik maar plezier heb. Later in de middag had ik Melissa thuis afgezet, we gaven elkaar een kus op de wang. 'Ik spreek je later hè!' Zei ik. Ze stak haar duim op en zwaaide naar me. Toen ik eenmaal de scooter weer in de schuur had gezet, stak ik de sleutel in het slot en draaide de deur open. Er lag een envelop op de deurmat. Ik raapte hem op en zonder teveel aandacht eraan te geven legde ik hem op de eetkamer tafel. Ik schonk een groot koud glas water in, plofte op de bank en zette de tv aan.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Feb 11, 2020 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Secret QUEEN - DutchWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu