#37

831 46 1
                                    

DIABOL NOSÍ PRADU

Komédia/dráma

V závratnom svete newyorskej módy, kde nepodarený účes môže zabiť celú vašu kariéru, je časopis Runway vysneným Olympom všetkých, kto sa len trochu zaujímajú o svoj vzhľad. Pod vedením najmocnejšej ženy módneho priemyslu Mirandy Priestly (Meryl Streep), ktorá mu vládne tvrdou rukou s dokonale pestovanými nechtami, je Runway obávaným testom, ktorým musí prejsť každý, kto chce v tomto svete niečo znamenať. Pri plnení svojho poslania - urobiť z Runway módnu bibliu New Yorku, a teda zároveň celého sveta - nepripustí, aby jej čokoľvek stálo v ceste ... vrátane dlhej rady asistentiek, ktoré nesplnili jej očakávania. Je to práca, v ktorej nemôže vydržať nikto, kto má aspoň štipku sebaúcty - no zároveň miesto, pre ktorú by milióny mladých Newyorčaniek dokázali zabiť.

Miesto Mirandinej asistentky by mohlo byť bránou do veľkého sveta módy pre čerstvú absolventku prestížnej vysokej školy Andy Sachs (Anne Hathaway). V nevýraznom oblečení, ktoré  pasuje skôr na nesmelú študentku než na modernú ženu, pôsobí medzi armádou superštíhlych módnych dračíc, križujúcich chodby manhattanskej centrály časopisu v štekliach, ako päsť na oko. Už počas prvej návštevy jej začína byť jasné, že úspech v tomto priemysle vyžaduje viac než len nadšenie a odhodlanie. Miranda má síce celý módny svet obmotaný okolo prsta, ale má problém nájsť a udržať si dobrú asistentku. Andy sa pre túto prácu vôbec nehodí. Má však niečo, čo ostatným adeptkám chýba: Nechce sa zmieriť s neúspechom.

Aby sa stala perfektnou asistentkou, musí sa zmeniť podľa Mirandiných predstáv. Čoskoro vie - k neveľkému nadšeniu svojho priateľa (Adrian Grenier) - hovoriť ako prvotriedny znalec módnych trendov, chodiť ako modelka a už si za žiadnych okolností nepletie Dolceho s Gabbana. Čím viac však vidí očami Mirandy, tým viac si uvedomuje, že jej nový svet je úžasné, avšak veľmi neľútostné miesto - a že uspieť v ňom si niekedy vyžaduje veľké obete. Predlohou filmu Diabol nosí Pradu je rovnomenný knižný hit z pera Lauren Weisberger, ktorý strávil šesť mesiacov na rebríčku bestsellerov The New York Times a bol preložený do 27 jazykov. Režíroval ho David Frankel, ktorý skúmal vrtochy módneho sveta a celebrít už v úspešnom seriáli Sex v meste.

Ja vážne neviem prečo práve toto :D

HODNOTENIA:

ČSFD - 69%

IMDb - 6.8

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
50 Filmov a Seriálov, ktoré stoja za toWhere stories live. Discover now