Mula

16K 49 4
                                    

Bermula dengan hanya satu kilasan pandangan, ia terus membuat aku terkesima. Terkedu barangkali, pabila melihat ianya buat pertama kali. Dan juga melihatnya dari sudut mata seorang kanak-kanak yang teruja dengan sesuatu yang baru atau selain dari kebiasaannya.

   Bukan mudah untuk menjadi seorang Farid...yang mana sememangya dia mudah hadam, mudah terima apa jua yang diberi dan dihadapi, tapi hakikatnya dia hanyalah seorang kanak-kanak.

   Bersifat mudah didekati dan tidak reti duduk diam, ianya menjadikan Farid ini seorang yang sangat ramai kawan, tanpa mengira faktor umur dan keadaan. Ya, itulah Farid...seorang AKU.

   Masihku ingat lagi, bagaimana rasa dan perasaan itu MULA menerjah dalam hati dan mindaku.

   Ianya bermula dengan pertama kalinya ku melihat dia, tanpa seurat benang pun di tubuhnya. Dan dia hanya berdiri berlagak selamba...sedangkan aku terdiam kerana masih lagi terkejut dengan situasi itu. Mungkin baginya, aku hanyalah seorang kanak-kanak kecil yang tiada lagi akal dan nafsu (mungkin). Atau juga baginya, "we're boys, and nothing to shame on".

   Aku terus meneliti segenap inci batang tubuhnya tanpa kerdipan walau sedetik. Mengagumi...ya, itu perkataan yang sesuai. Aku mengagumi bukan kerana nafsu, tapi dia bagiku sangat sempurna. Diciptakan olehNya dengan fizikal yang tanpa sebarang cacat cela langsung. Ketinggian yang ideal, bentuk tubuh badan seorang atlit, sasa dan juga memiliki aset seorang jantan sejati bersaiz bukan Asia.

   Tapi, itu hanyalah pandangan pertama ku terhadapnya...secara fizikal, MULAnya.

Apa SajaWhere stories live. Discover now