Kemudiannya

13.3K 31 0
                                    

   Apapun yang berlaku, ku tetap teruskan juga melihat dari sudut pandangan sendiri. Ku teliti tiap satu...ku cuba fahami apa yang berlaku...dan seterusnya ku buat rumusan segalanya tadi.
   Tuntasnya, aku KEMUDIANNYA berminat dengan apa yang diMULAkan itu.
   Pelik bukan? Bagaimana seawal usia 6 tahun, aku dapat hadam semuanya. Malah, mahu terus. Ambil langkah seterusnya...yang mana KEMUDIANNYA membawa aku ke jalan ini.
   Tatkala si 'dia' mula 'nampak' akan keterujaanku itu, 'dia' mulakan langkah seterusnya. Iaitu dengan memberi lebih penjelasan akan bagaimana ianya terjadi sebegitu dan apa penyebabnya. Sekali lagi 'dia' rasa terkejut akan reaksiku yang bersahaja dan tidak menolaknya.
   Mungkin pada dasarnya ianya hanyalah cubaan semata...tapi siapa sangka, seterusnya menjadi teman sejiwa.
   Aku cuba katakan ianya perkara biasa...tapi tidak pada norma dunia. Juga sebagai 'taboo'...kerana terjadi di dalam kalangan keluarga sendiri, yang sepatutnya melindungi...bukan mempengaruhi.
   Tapi tak pernah kusalahkan 'dia'...kerana bagiku, niatnya hanya untuk menyampaikan maklumat, cuma diriku yang menerima sebaliknya. Bukan salah 'dia'...tapi salah diriku yang turut sama mempengaruhinya.
   Lumrah manusia, gemar dengan perkara tersembunyi. Baik dari segi cerita, mahupun apa yang ada di tubuh badan manusia.
   Ku mulai sedar, 'dia' adalah pembawa kepada perasaan pertamaku... 'Dia' memberiku hanya satu rasa. 'Dia' juga menceritakan langkah seterusnya tanpa perlu sebarang kata. Hanya perlu dari gerak laku...atau juga mungkin boleh dikatakan sebagai telepati?
.
.
.
Next...

Apa SajaWhere stories live. Discover now