PROLOG

94 9 4
                                    


"Aku malu ada anak macam kau ni langsung tak pandai nak jaga air muka keluarga.Apa dosa Aku sampai dapat anak macam kau...kenapalah kecik- kecik tak nak mampus ,hah?",perit sungguh kata-kata yang keluar dari mulut seorang insan yang bergelar ibu. Dia hanya mampu menangis dan merayu supaya dimaafkan.

"Mummy..Daddy..Lea tak salah. Lea tak buat semua tu ni semua salah faham tolonglah percayakan Lea. Along.. angah Lea tak salah.",melutut dia cuba untuk meraih sedikit simpati daripada keluarganya, namun semuanya hanya sia-sia rayuannya di pandang sepi. Dia betul-betul buntu dia dianiaya oleh darah daging sendiri. Sampai hati Lyna ! Aku adik kau ! Kenapa sanggup kau fitnah aku Lyna ?

Semuanya disebabkan oleh Adlynna Qaira yang sakit hati dengan kelebihan yang dimiliki Adlea Qasra, adik kembarnya sehingga sanggup mereka cerita palsu dan menabur fitnah tentang adiknya. Kononnya Adlea sudah terlanjur dengan seorang lelaki yang merupakan kekasihnya, juga sering ke kelab malam dan pulang dalam keadaan mabuk. Gambar-gambar palsu dijadikan bukti. Rupa paras mereka yang seiras membolehkan dia menyamar sebagai Adlea sekaligus memudahkan kerjanya.

"Sudahlah Lea ! Kami dah tak nak dengar apa-apa lagi. Cukuplah dengan apa yang kami dah beri kepada kamu tapi apa yang kamu balas kamu dah malukan kami ! Sekarang, Daddy nak kamu kemas barang-barang kamu dan keluar dari rumah ni kamu bukan lagi darah daging kami." keputusan dah dibuat dia betul-betul kecewa dengan apa yang terjadi. Dia malu! Mana hendak disorokkan mukanya jika berita ini tersebar nama baiknya akan tercemar perniagaannya akan musnah. Maka, anak itu perlu dibuang. Huh! Memalukan!

"Daddy..jangan halau Lea..please daddy..Lea tak salah. Ini semua fitnah!" sekali lagi dia cuba untuk merayu. Kejamnya dunia ini! Pedih sungguh kenyataan yang perlu diterima. Peritnya perjalanan hidup dirinya. Kini dia sudah tiada tempat untuk berlindung. Dia dihukum atas kesalahan yang tidak dilakukan. Ya Allah ! andai ini ujian-Mu untukku aku terima dengan hati terbuka. Namun, aku memohon agar kebenarannya tersingkap jua.

The BodyguardWhere stories live. Discover now