Deel 3

195 7 1
                                    

Nu, heden

#Eva

Ondertussen in de auto neem ik de zaak met Wolfs door, Wolfs wou het, ik niet. ''Wie heeft er aangifte gedaan?'' vraag ik aan Wolfs. ''Marianne steen, ze deed aangifte van mishandeling''. Ik schrok op, niet heel erg en ik liet het ook niet merken. Ik snap hoe Marianne zich moet hebben gevoeld, ik heb het zelf meegemaakt. Alle beelden slingerden rond in mijn hoofd en ik zag dat Wolfs naar me keek. ''is er iets?'' vroeg hij nog, maar ik zei snel: ''er is niks''. Hij keek me nog even vreemd aan en focuste toen weer op de weg. We reden er bijna voorbij, maar ik verraade mezelf door te zeggen: ''stop, hier is het hoor''. Hij had me natuurlijk weer raar aangekeken en ik verzon: ''staat hier in het dossier'' terwijl ik op het dossier tikte. Hij knikte en reed achteruit, het erf op van de boerderij. Ik was even weg moet mijn gedachten, hierdoor had ik niet door dat Wolfs op mijn raam tikte en de deur opendeed. ''Kom je er nog uit'' ik schrok natuurlijk op uit mijn gedachten ''ja'' zei ik nog, maar hij was het erf al verder opgelopen.

#Wolfs

Eva doet vreemd, ze is er niet helemaal bij met haar hoofd. Ik weet nu al dat ze iets heeft meegemaakt hier, maar wat dan wel? Eva loopt snel langs me heen en belt aan, niemand doet open, natuurlijk. Als ik me even omdraai zie ik dat Eva iets doet, wat weet ik niet.

#Eva

Wat een sukkel, Frank heeft de sleutel nog steeds op dezelfde plek laten liggen. Hij vertelde me ooit dat hij voor de zekerheid een sleutel achter de tweede plantenbak van rechts had gelegt. Ik vond hem zo, zoals hij glinsterde in het grint. Ik deed het snel, Wolfs mocht niets merken. Ik had de deur net open toen hij zich weer terugdraaide. Phoe, gelukkig net op tijd. Ik verzon snel: ''hij was gewoon open, die sukkel toch'' Wolfs kwam naar me toe en samen verkende we het huis, niemand. We liepen naar de zolder, ik met tegenzin, want ja... Opeens hoorde we beneden iemand over de drempel stappen. ''Hallo, iemand, Marianne?''. Dat is hem siste ik en Wolfs rende naar beneden, ik volgde hem.

Franks verraad _Flikken Maastricht (DUTCH)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu