Deel 7

164 9 0
                                    

#Eva

Wolfs en ik lopen het verhoor in en daar zit Frank, hij grijnst nar me maar ik negeer het. Wolfs werpt nog een blik op mij om zeker te weten dat het goed met me gaat. We gaan zitten en Frank zegt: ''wat doe ik hier?''. Ik kijk naar Wolfs. ''Er is aangifte tegen je gedaan'' begint Wolfs snel voordat ik kan zeggen. ''Aangifte, tegen mij, zijn jullie gek, door wie dan wel?'' ''Daar mogen wij geen uitspraak over doen'' zeg ik. ''Oh, nou zeg, goed hoor Eva, nooit gedacht dat jij zo van regels was toen ik je zag'' lacht hij. Ik merk dat ik elk moment een woede uitbarsting kan krijgen. Ik haal diep adem en dan gaat Wolfs maar verder: ''het wordt nog beter, er is zelfs ooit eerder al aangifte gedaan, maar toen was je onvindbaar, wat doe je toch met die meisjes?'' Frank lacht en zegt: ''zo Eva, heb jij aangifte gedaan, braaf hoor'' ik heb normaal geen kort lontje, dus ik wil dat nu ook niet hebben! ''Luister Frank, als jij  nu niet gaat praten, heb jij grote problemen!'' schreeuw ik en Wolfs legt een hand op mijn schouder om aan te geven dat ik rustig moet doen. ''Eva, doe eens rustig zelfs je collega geeft het aan'' zegt Frank plagerig. Ik heb echt de neiging om hem te slaan, mag dat?

#Wolfs

Ik zie dat Eva kookt van woede, maar ze houdt het nog altijd onder controle. Ik denk dat ik het verhoor beter alleen kan doen, ik wenk Eva dat ze even mee moet komen en Frank roept nog: ''Ja, loop maar weer weg, Eva!'' Eva loopt nu snel weg, het verhoor uit. Ik had niet verwacht dat ze zo snel weg zou zijn, voordat ik haar kan zoeken komt Mechels op mij af en vraagt: ''waar ging van Dongen zo snel heen?'' ''weet ik niet, mag ik haar nu gaan zoeken!'' zeg ik best bot. ''Loop even mee, Wolfs'' zegt ze en gedwongen loop ik achter haar aan naar haar kantoor. ''Wolfs, jij gaaat me nu uitleggen wat er met van Dongen is!'' zegt ze boos. Ik zucht, nu moet ik Eva's geheim vertellen...

#Eva (ondertussen)

Ik ben het bureau uitgelopen, ik kon daar niet langer blijven. Wolfs mag het verhoor maar in z'n eentje doen! Ik weet van mezelf dat ik geen zwakte wil tonen, maar nu moet het! Ik wil niet zwak zijn, maar Frank heeft te veel gedaan...

Franks verraad _Flikken Maastricht (DUTCH)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu