Her gün aynı saatte balkondaki yerini alır ve bir sigara yakardı beyhan .oldukça varlıklı, kültürlü biriydi. Amerikada okumuş, doktor olmuş ve bizim semtin devlet hastanesinde göreve başlamış. Sanırım bu sayede aşık olmuş bizim demir abiye. Bir gece beyhan nöbetteyken bıçaklı yaralama diye hastaneye kaldırılan demir abiye o can vermiş. Demir abi diyip geçmeyin. 1.90 biy. Esmer. Kalıplı. Mahallenin en yakışıklısı. Bütün kızlar ona hasta. Onum ise o taraflarda gözü yok. Üç gün yoğun bakımda kaldıktan sonra gözlerini açtığında ilk beyhanı görüp aşık olur. Beyhan ise demir abiyi daha sedyenin üstünde kanlı ve baygın gördüğü anda vurulur. Üç gün boyunca uyansın diye dua eder ...
Demir abi mahallenin belalısı nerede olay var, demir abi orada... Nasıl işi pişirirler bilmem. Ama beyhanın ailesi bu işe hiç sıcak bakmaz. Diploma sahibi kızlarını varoş mahallenin serserisiyle evkendiricek deyiller ya!!! Beyhan ölür, yine de vazgeçmez aşkından. Bir gün gizlice evlenirler. Demir abi çalışma desede dinletemez sözünü ilk göz ağrısına. Bütün şehre kafa tutan adam bir çift nazlı göze yenilir.
Gel zaman git zaman beyhan hamile olduğu müjdesini demir abiye verir. Görseniz mahalle cümbüş yerine döner. Dokuz ay sonra oğlu rüzgarı alır kucağına, bir buçuk yıl sonra da ateşi.
Beyhan işi bırakır artık zaten paraya hiç ihtiyaçları olmamıştï. Dedim ya varlıklı aileden geliyordu Beyhan. Ailesi beyhanın yaptığı evliliği onaylamasada evin tek kızı olan beyhana sırt dönmezler.. Tamı tamına yirmi beş yıl devirirler birlikte. Bu yirmi beş yıl içinde demir sayısız kavgaya bulaşır ve birkaç yaralanmaya daha maruz kalır. Bir kaç kere de darptan içeri girer. Beyhan iki oğluna hem anne hem baba olur. Ama gözündeki yaş hiç dinmez demir abi hapisten çıkana kadar. Bu arada oğlunu biri polis olma, diğeri de avukat olma yolunda ilerler. Senleri devirirken beyhan güzelliğinden zerre değer kaybetmez. Açık kestane saçları, koyu kahve gözleri , beyaz teni,....öyle güzeldirki Beyhan bir bakanın bir daha bakası gelir. Ama herkes başını öne eğerek selam verir beyhana,demir abini ilk göz ağrısına. Beyhanın yılları deviren güzelliği karşısında sadece saçlarındaki beyazlar dikkat çeker. Beyhan hâlâ aynı beyhandır. Hâlâ ilk günkü kadar güzel...
Her gün aynı saatte balkondaki yerini alır ve bjr sigara yakardı Beyhan. Demir abi bu saatte eve dönermiş. Beyhan sigarasını yaskarak beklermiş demir abiyi..eğer sigarası bittiğinde hâlâ gelmezse, yine başı derttedir. Son üç yıldır evden pek çıkmaz beyhan. Ev alışverişi dışında yani. Yine sigarası bittiği Ama demirin hâlâ gelmediği bir vakit yollara düşmüş bizim doktor Beyhan. Alt mahalleyi talan etmiş, her gördüğüne sormuş. Yok. Demir abi yok.!!! Üst mahallleye gelmiş, köşe başındaki kalabalığı görünce anlamış aslında, yine demirin başı dertte. Ama bu defa işler değişik.
-öldü mü?
-nabzına bakın
-nefes alıp veriyor mu?
-ambulansı aradınız mı?
-çok kan kaybetmiş!!!
-kim yapmış? Ailesine haber verdiniz mi?
Kalabalığı yarıp yerde kanlar içinde yatan demiri görünce olduğu yere yığılıyor. Sonrası beş altı ay kadar ruh sağlığında tedavi görüyor. Geçmişe dair hatırladığı tek şey; o saatte, o balkonda oturup bir sigara yakıp demiri beklemek ve geleni geçeni izlemek. Oğulları geliyor her bayramda. Hoş, onları bile hatırlamıyor. Her selam verene demiri anlatıyor. Bazen de demir hâlâ gelmedi gören var mı diyor. Yani anlayacağın aşk adamı kör ediyor be abi !!!!!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ihanet yakıyor be abi
Poesiaaynı sorunları, aynı acıları yaşamış insanlarız. terk edilmiş,aldatılmiş,kandırılmış.... sevmiş ama sevilmemiş, seveni de biz sevmesni becerememişiz . kardeş dediğimizden darbe yemiş, hatta sevdiğimiz insanla el ele bile görmüşüz gecelerce uykusu...