Ep15

70 3 0
                                    

Jisoo POV

Jisoo:Sape?

Jennie:Awak kenal x group nme BTS?

Jisoo:Kenal?Hm!Kenal sangat!Pembuli paling kejam dlm sekolah ni.

Bp:What!

Jisoo:Ya. Masa aq xde kt sekolah,diorang senang2 je buli kwn2 aq. Cari masalah betul.

Rosé:Ish betulke?Tipulah.

Jisoo:Betul. X percaya sudah.

Tiba2 kami terdengar bunyi loker di hempas.

Jennie:Ke..kenapa tu?!

Jisoo:Aduhh..buat hal lagi. Korang duduk sini,biar aq setelkan.

Aq berjalan ke bunyi tdi. Dan seperti yg aq jangka,BTS. WOW!

Sebelum aq menyerang,aq dengar dan tengok dulu ape yg berlaku.

Rm:Woi!Mana makanan yg kitaorang mintak!Dri tdi kitaorng tunggu kt bumbung tu!Mane?!

N1:M..maaf..s..saya terlupa..

Jin:Sedap je ko bagi alasan. Bak SEMUA duit ko. Skarang!

Aq keluar dri tempat sembunyi.

Jisoo:* clap5 * Wah..hebatnya korang berlakon. Tak.

Rm:Ape ko nk hah?

Jisoo:Ok. Xbanyak,xsusah,free. Tinggalkan budak tu.

Jimin:Huh. Knp?dia yg mula dulu.

Jisoo:Kan dia ckp yg dia terlupa. So maafkan jelah. Ape susah.

Suga:Eh ko jangan sibuk hal orang boleh x?F off!

Jisoo:Aq x sibuk hal korang. Aq cuma nk tolong budak ni. Korang ingat membuli ni boleh buatkan korang senang ke?Dapat jdi kaya ke?X kan. So what's the point of bullying people? There's no point. At all.

Taehyung:Ko pergi berambus skarang!

Jisoo:Dh pergi dri sini.

Bdk itu lri dri tmpat kejadian.

Taehyung:Yah!Xgne punye yeoja!

Jisoo:Ko tu plak Namja pabo!Ko dh rmpas kawan aq!Ko dh tipu kawan aq!Skarang ko panggil aq yeoja xgune!

Taehyung:Ye!Memang aq tipu kwn ko bila aq ckp aq ske dia!Aq memang x ske dia pon!Sape nk ske bdk tu?Eh dia x setaraf dengan aqlah. Kalau boleh aq nk dia mampus!

Jisoo:Akhirnya ko bgitahu perkara yg sebenar. Korang!Boleh keluar skarang.

BBS keluar dri cafeteria dan juga membawa Eun yg sedang membara api.

Taehyung:Er..Eun..ni semua salah faham...apa yg oppa ckp tu..xbetul pon.

Eun:Oh?yeke?xbtul pon. Tch. Ko ingat aq nk percaya!Ko tipu aq kan selama ni!Aq ni bukan yeoja yg senang ok?Ko pikir aq tkut sngat ngan ko?

Taehyung:Hm. Memang aq dh tipu ko pon. Aq memang sengaja buat mcm ni. Sbb aq nk ko buli kwn2 ko. Aq benci tengok muka diorang.

HyeLee:Eh ko sedapnyalah mulut. Eh memanglah ko masuk sekolah ni dulu,tpi ko still kena ingat,si kwn baik kitaorng Jisoo ni,lagi lama kt sekolah ni. Walaupun ko lgi tua dri dia,jangan ingat ko raja kt sekolah ni.

Jisoo:Dh. Sekarang semua bersurai. Masuk kelas,belajar. Sape x masuk,xbangun esok.

Aq berjalan pergi dri tempat itu.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Tbc...

Vote tau✌🏻

Love Triangle\\\BTS&Got7///Where stories live. Discover now