" Mumy mau ko pindah masuk sna asrama. Makin lama makin teruk tu prngai. Knpa bh ko ni? Mumy dady teda ajarkh hah? Sudah sa blg jgn lg brgduh sana skul. Ko tu prmpuan bh!! "" Bh! Kasi masukla. Sa pn mls sdh ni ddk sni sama kamu. Bising seja. " trus c Jessy masuk bilik. Blum lg mumy dia hbis ckp dia sdh angkat kaki. Jessy ni umur 14 baru tp kuat gaduh ni dskul. Mumy dady dia pn blk2 sdh ni naik bilik pengetua. Bikin malu seja!
" Ko tnggu ar jess! Jgn ko blk slgi tu prngai belum bgus!! "
Bammmmm!! Tu pintu c jessy kasi ampas kuat2 skit lg mau trcbut.
" Ini anak mmg bkin sakit jiwa bh! " dady si jessy diam ja dari td. Dia mls sdh lyn tu prngai jessy yg kuat mbrontak.
" Ko la ni kasi mnja lg tu bdk! "
*********************************
Jessy ambil tu tlfon dia yg brampai sna ats katil trus dia call si Lily geng karas dia mau meluah.
Tut tuttttt. Dkt 3x baru si lily angkat.
" Apa? Sa mau tdur bh! Ko tinguk la bh tu jam. Ee kacau seja! "
" Ui lily! Dgr dlu bh! "
" Yaya. Ckp la cpt. Sa mau tdur ni"
" Mumy sa mau hntr sa masuk asrama ni dsana ***** . Sa xmau pindah sna! Teda kwn sa.. " mau menangis sdh c jessy..
" Betul bh?! Hbis sepa la kwn sa nnt? "
" ko ikut sa pindah asrama la. Ko mau ka ? "
" bulih jga tu. Nnt sa tny mama sa dlu. Okla. Bisuk kita jmp. Sa mau tidur ni!" Trus si Lily endcall. C jessy ampai tu tlfon di meja trus dia tidur. Pagi pkul 11 baru dia sadar. Nsib jga cuti tu hari klau tida, ponteng klas lg la c jessy.
" Jess! Ko xpandai bgn lg ka? Ko mau jd apa jga ni jess?! Bgus kawin seja la. Xpayah skul. "
Bising lg pagi2 bilang c jessy dlm hati.. C jessy ambil tuala trus dia pigi mndi. Siap mndi trus dia turun bwh mau brekfast. Teda sdh mumy dady dia. P kja sdh kali bilang c jessy. Siap mkn dia dduk2 sana dpn tv.
Ting tonggggggggg~
Bunyi sdh tu loceng rumah dia. Org kaya kn, kasi bnyi ja tu loceng trus ada yg pigi bkk pintu.
" non, neng Lily dtg cari non. " bilang tu kakak.
" ok tq kakak. "
" ui jess! Btul ka ko mau masuk asrama? Bila ko mau masuk sna **** ? " blum lg dia dduk byk sdh dia tny c jessy.
" betul la ba. Xtau mumy sa tu. Main2 sa kali. "
" na, teda la kwn sa nnt sni skul. Xpyh la kau pindah. "
" hmm. Mama ko bilang apa? Dia bg ka kau masuk sna **** ? "
" dia ok seja tu. Asalkn sa bljr dabilang. "
Vrommmmmmm~ ada kereta parking di garaj trus tu pintu rumah kena bkk. Sana mumy c jessy di dpn pintu.
" ui lily, ko pun sini ka? Ba jess, mumy sdh daftar ko sana ****. Next week ko masuk. " trus ternganga mulut c jessy. Dia fkir mumy dia main2 ja smlm.
••••1 week later••••
" ko bgus2 sni ar jess. Sa xmau dgr sdh ko pigi gusti bdk2 ar. Ba ko lily, ko kasi tau anty ar kalau c jess brgaduh lg sni. "
" ya anty. " trus c lily salam parents dia sma parents c jessy. C jessy dluan masuk. Teda dia salam tu mumy dady dia.. Protes bh
C lily trus berlari ni p kjar c jessy. Diurang naik seja sana dorm , ada 3 org prmpuan sana. Masing2 dgn hal sndiri. Ada 1 katil double decker kosong, trus c jessy sama lily ampai beg diurang sana. C jessy ambil katil atas. Trus tu 3 sumandak bisik2 sana. C lily yg byk ckp ni trus p tgur diurang.
" Hi, sa lily. Form2 ni tahun. Tu na c jessy. Sama form jga. Kamu? "
Tu 3 mandak teragak2 jgak mau tgur diurang.
" hi jga, sa cici, ni daisy, dan ini chloe. Kami senior ko la kali ni kan? Kami smua form4 ni. " snyum2 c cici. Trus diurang shackhand ni. Tp tu c chloe xlyn diurang. Dia jeling lg si jessy sama lily. Dui, baru icebreaking sdh mau jeling2 urang.
" Jan la kau layan dia tu. Mmg begitu tu kalau ada urang baru. "
" Ba, selamat berkenalan ar. Ko mau tny apa2, ko tny ja la ar. Pigi la kamu rehat sana. Ptg nnt ada perjumpaan sana dewan. " trus c lily sama jessy naik katil masing2. C jessy bkk tu tingkap ditepi katil dia. Katil diurang ni sana tepi tingkap. Sejuk lg tu pagi trus ttdur c jessy..
pkul 2 baru c jessy bangun. teda c lily dibwh yg ada cuma c chloe. c chloe dari tadi lg tinguk c jessy. c jessy xsenang sdh tu hati dia. xlama tu masuk c lily, cici sama daisy.
" ko bgn sdh? p la ko mandi. mau turun sdh ni pigi sana dewan. "
c jessy trus ambil tuala sama brg2 mandi dia dlm beg trus turun p mandi sma c lily.
" kamu p mana tadi? takut sa oo. "
" apa jga yg ko takut jess? "
" c chloe bh. dia tinguk ja sa dari tadi. mcm tu mau makan sa ja. "
" perasaan ko ja kali tu. ba mandi la ko cpt. "
sudah diurang siap smua, diurang pn turun sana p dewan. ada perjumpaan kunun.
YOU ARE READING
ASRAMA
HorrorAsrama.. Siapa yang tidak pernah dengar asrama berhantu.. ikuti la kisah pelajar2 baru yang diganggu oleh setan2 yang menakutkan..